אורפק רוכשת את Microsffer הברזילאית ב-9 מיליון דולר

19 דצמבר, 2016

העיסקה נועדה להכניס את אורפק מבני-ברק לשוק הברזילאי. בחודש נובמבר היא הקימה חברה בת במוסקווה כדי לספק ציוד לתחנות דלק ברוסיה, וביוני רכשה את חטיבת האוטומציה הביתית של TABA והקימה חברה בת בגרמניה

חברת אורפק מערכות (Orpak) מבני-ברק רוכשת את חברת Microsffer הברזילאית בסכום כולל של כ-9 מיליון דולר. העיסקה ממומנת באמצעות שתי הלוואות בנקאיות. חברת אורפק היא החברה הגלובלית הראשונה בתחום הפתרונות לתחנות דלק שנכנסת לשוק הברזילאי וביחד עם Microsffer היא מתכננת לקדם את הפתרונות המצליחים שלה, בינהם: פתרונות תשלום מבוססי RFID, מערכת ניהול, מבוססת אנלטיקה לזיהוי אובדני דלק, פתרונות בענן ועוד.

חברת Microsffer מנוהלת ממשרדיה הראשיים בסאו-פאולו. היא מעסיקה כ-100 עובדים ונחשבת לחברה מובילה בברזיל בתחום פתרונות הניהול לתחנות דלק. מנכ"ל החברה, מרקוס דל בום, ימשיך לנהל את Microsffer, אשר תהפוך לחברה בת של אורפק. "אנו שמחים להיות חלק מאורפק ומוצאים סינרגיה רבה בפעילות של שתי החברות", אמר דל בום. "אורפק מביאה לברזיל מותג מצליח, בעל שם עולמי, איתנות ועוצמה בינלאומית". מנכ"ל אורפק מערכות, שי בקפן, אמר: "רכישת Microsffer מהווה חלק אינהרנטי ממגמת הגידול ומן ההשקעות שלנו בדרום אמריקה ועומדת בקנה אחד עם  התוכנית האסטרטגית שלנו להעצים ולהגדיל את פתרונות התוכנה שלנו".

חברת אורפק שהוקמה בשנת 1983 מתמחה במתן פתרונות תידלוק לחברות דלק ולציי רכב. הפתרונות שלה כוללים חומרה ותוכנה וכוללים מערכות דלקן חכמות, מערכות ניהול תחנות דלק כולל השליטה על כל התשתיות, מערכות תקשורת לניהול תשתיות התידלוק, מערכות התשלומים ואיפלו ניהול חנויות הנוחות בתחנות דלק. כיום המוצרים שלה מותקנים ביותר מ-35,000 תחנות דלק וב-7 מיליון כלי-רכב ב-60 מדינות.

מכונת תשלום של אורפק לתחנות דלק

בארץ, אורפק היא ספקית הבית של סונול ודלק. בפברואר השנה הצטרפה גם פז כלקוחה והתחייבה לרכוש מאורפק ציוד לכ-250 תחנות דלק לכל הפחות. כיום אורפק מעסיקה כ-800 עובדים בעולם, מהם כ-200 בישראל. כיום אורפק מפעילה 12 חברות בנות בעולם. בשנת 2016 היא ביצעה מספר מהלכים להרחבת נוכחותה בשוק הגלובלי. בתחילת חודש נובמבר היא הקימה במוסקווה את החברה הבת RSC Orpak. בשוק הרוסי, החברה תתמקד בעיקר בשיווק והתקנת מערכות ForeFuel, המאפשרות זיהוי כלי-רכב מתדלקים באמצעות טכנולוגיית RFID, ובמערכות זיהוי כלי-רכב מתדלקים, ובמערכות ForeSite לתפעול אוטומטי של תחנות דלק.

בחודש יוני השנה היא הקימה חברה בת בגרמניה לאחר שרכשה את חטיבת מערכות התדלוק האוטומטיות הביתיות (Home Base Automation), כלומר תחנות הנמצאות במתקנים של חברות המפעילות ציי רכב, של חברת TABA Technology ממינכן. לעיסקה הזו יש את כל הסממנים של רכישת שוק: אורפק התחייבה להמשיך ולתמוך בלקוחות TABA, ולהמשיך לספק להם את המוצרים ואת חלקי החילוף והתמיכה. עם השלמת העיסקה הוקמה במינכן חברת Orpak Systems GmbH המפעילה את מערך התמיכה והמכירות של TABA.

בתמונה למעלה: תחנת דלק אוטומטית של אורפק לשימוש במתקנים של ציי רכב

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות