CellMining מכרה פתרון SON ל-MegaFon הרוסית

20 דצמבר, 2016

חברת הסטארטפ-אפ מקיסריה פיתחה מערכת המאפשרת להתאים את תפקוד הרשת למאפייני השימוש הרגעיים, ואפילו לחסוך בהוצאות על-ידי שליטה בעוצמת השידור של כל מרכיב בנפרד

חברת הסטארטפ-אפ מקיסריה פיתחה מערכת המאפשרת להתאים את תפקוד הרשת למאפייני השימוש הרגעיים, ואפילו לחסוך בהוצאות על-ידי שליטה בעוצמת השידור של כל מרכיב בנפרד

מנכ"ל ומייסד משותף גיורא סניפר

חברת סלמיינינג (CellMining) מקיסריה זכתה בפרוייקט של חברת התקשורת הרוסית MegaFon לשיפור השירות של הרשת הסלולרית שלה באזור מוסקווה.

החברה הרוסית הזמינה את מערכת Behavior-Based SON של סלמיינינג, המבוססת על טכנולוגיית Self-Organizing Networks ומאפשרת לבצע שיפור בשמן אמת של תפקוד הרשת.

כל שיחה נבדקת

המוצר של סלמיינינג אוסף מידע על המאפיינים של כל מנוי ובודקת את איכות השירות בכל שיחה שהוא מבצע ואת איכות התפקוד של הרשת האלחוטית (איכות שידור וקליטה, ניתוקים וכדומה) בכל שיחה שהוא מבצע. בהתאם לכך היא מאפשרת לבצע קוניפוגרציה וטיוב אוטומטיים של הרשת הסולרית על-מנת להתאים את התיפקוד שלה לצרכים המשתנים, ועל-ידי כך להבטיח חוויית משתמש טובה יותר.

חברת MegaFon היא מפעילת הטלקומוניקציה הפדרלית של רוסיה, המהווה חלק מרכזי בשוק הטלקומוניקציה ברוסיה ובעולם. החברה וחברות הבת שלה פועלות בכל האזורים ברוסיה, ברפובליקה של אבחזיה, באוסטיה הדרומית ובטג'יקיסטן. נכון לסוף שנת 2015, לחברה למעלה מ-76.8 מיליון מנויים.

מנכ"ל CellMining, גיורא סניפר, אמר שחברת MegaFon משרתת מיליוני מנויים במגוון רשתות מדור 2G, 3G ו- 4G במוסקבה. "הפתרון שאנחנו מספקים לה ניתן לפריסה בגמישות רבה על מנת לספק חוויית משתמש מצוינת. כמו כן, אנו מספקים ל-MegaFon יכולת ייחודית לזהות שיחות באיכות נמוכה בדור 2G ו-3G וגם בשירות VoLTE  שהיא משיקה כיום".

כיבוי סלקטיבי של משדרים

מנהל מגאפון מוסקווה, אלכסי סמנוב, אמר שהטכנולוגיה של סלמיינינג תאפשר להגיב מיידית לתנודות בלתי צפויות ברשת, ולספק תמיד ללקוחותינו את שירותי הקול והנתונים הטובים ביותר. חברת CellMining מסרה שהיא זכתה בפרוייקט לאחר תהליך ממושך שבמהלכו נוסו ברשת של המפעיל מוצרים של מספר ספקי SON מובילים, כולל ספקי תשתית.

אחד מהשיקולים שסייע לה בזכייה היה העובדה שהיא מספקת מודולים חוסכי אנרגיה למנויים: הם מפחיתים את עלויות התפעול באמצעות כיבוי סלקטיבי של משדרים כאשר רמות התעבורה נמוכות, מבלי לפגוע בחוויית המשתמש של המנוי.

חברת CellMining הוקמה בשנת 2013 ופיתחה את טכנולוגיית Analytics Subscriber Network. זוהי תוכנת ניתוח של התנהגות הרשת הסלולרית אשר מנטרת נתוני חוויית מנויים, מזהה תבניות שימוש ומשחזרת תזרימי שיחות ותקשורת שלמים עבור קבוצות לקוחות יחידניים ועסקיים. החברה היתה מהראשונות ששילבה את מערכות ה-SON עם מערכות ניהול חוויית הלקוח (Customer Experience Management).

צוות הניהול והפיתוח של החברה מגיע עם נסיון רב מתעשיית התקשורת הישראלית: המנכ"ל (ומייסד משותף) גיורא סניפר מביא נסיון של יותר מ-20 שנה בתחומי המכירות, ומילא תפקידים בכירים בחברת רדקום. היו"ר (ומייסד משותף) עומר גבע ייסד וניהל את eGlue שנמכרה לנייס מערכות ב-2010 ואז שימש כמנהל פתרונות זמן-אמת בנייס. החוקר הראשי של החברה חוזה קוהנסה הגיע מחברת סלקום והטכנולוגי הראשי שמואל מורד בעל ניסיון שנצבר בחברות מוטורולה ובחברת סלקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת