נוראמי מדיקל של קרן NGT3 גייסה יותר מ-2.5 מיליון שקלים

20 דצמבר, 2016

החברה מפתחת תחליף סינתטי לרקמת קרום המוח, הנפגעת במהלך ניתוחי ראש. על פי ההערכה השוק העולמי למוצר זה נאמד ב-900 מיליון דולר בשנה

החברה מפתחת תחליף סינתטי לרקמת קרום המוח, הנפגעת במהלך ניתוחי ראש. על פי ההערכה השוק העולמי למוצר זה נאמד ב-900 מיליון דולר בשנה

חברת הביוטכנולוגיה Nurami Medical (נוראמי מדיקל), הפועלת במסגרת החממה של קרן NGT3 מנצרת, השלימה גיוס בהיקף של יותר מ-2.5 מיליון שקלים מקרן אלפרד מאן ומשקיעים פרטיים. החברה פיתחה תחליף סינתטי לרקמת קרום המוח, הנפגעת במהלך ניתוחי ראש. החברה מתכוונת להתחיל בניסוי קליני ראשוני בבני אדם במהלך שנת 2017.

מדי שנה, כ-600 אלף איש בישראל סובלים מפגיעה ברקמת קרום המוח (רקמת דורה) לאחר ניתוחים מתוכננים או מצבי טראומה. תיקון רקמת דורה פגועה מבוצעת כיום בשני שלבים: בשלב הראשון, מושתלת באזור הפגוע פיסת רקמה שמקורה מבעל חיים. לאחר מכן הרקמה מכוסה באטם נוזלי שמוזרק בנפרד. זוהי פרוצדורה מורכבת ויקרה, ובעיקר, אינה מבטיחה איטום מוחלט מפני חדירה של מזהמים או דליפת נוזלי המוח. במצבים מסוימים, המנתחים אף נאלצים לבצע ניתוח חוזר כדי לשמור על בריאות המטופל.

מנכ"ל דר. נוראמי אמיר בחר

נוראמי מדיקל מפתחת פלטפורמה טכנולוגית חדשנית לתיקון והחלפה של רקמות רכות. המוצר הראשון שמתוכנן לצאת לשוק, הינו תחליף סינתטי מתכלה לרקמת הדורה, המיועד לשימוש בניתוחים נוירו-כירורגיים.

הטכנולוגיה של נוראמי מדיקל מבוססת על שילוב של ננו-סיבים בעלי תכונות מתקדמות ואטם חכם המופעל בזמן ההשתלה בגוף. האטם מונע חדירה של חיידקים פנימה ודליפה מסוכנת של נוזלי המוח החוצה, בעוד שהסיבים יוצרים תחליף רקמה שמסייעת לתיקון וגדילה מחדש של רקמת קרום המוח הפגועה. בכך, מתאפשרים ריפוי וגדילה מהירה וטובה יותר של הרקמה.

בעתיד, תותאם הטכנולוגיה לניתוחים נוספים שבהם ההחלמה ארוכה וישנו סיכון גבוה להתפתחות זיהום שעלול לגרום למוות.

נוראמי מדיקל הוקמה ב-2014 על בסיס שיתוף פעולה, אשר החל בטכניון בחיפה, בין נורה נוסייר, יזמת מהמגזר הערבי, המשמשת כיום כמנהלת הטכנולוגיה הראשית (CTO) של החברה וד"ר אמיר בחר, יזם יהודי המשמש כמנכ"ל החברה, ועל שמם קרויה החברה. עם הקמתה הושקעו בחברה מעל שלושה מיליון שקלים על ידי NGT3 ומשרד המדען הראשי.

להערכתו של ד"ר אמיר בחר, מנכ"ל נוראמי מדיקל, פוטנציאל שוק תיקון רקמת קרום המוח העולמי הינו 900 מיליון דולר, 50% ממנו בארצות הברית. השוק הזה גדל בקצב עולמי של 7% לשנה, ובסין בקצב של 15% מדי שנה. "השוק סובל משילוב של מוצרים יקרים ויעילות נמוכה, ולכן אנו מביאים לשוק זה פתרון חלוצי, יעיל ופשוט יותר, אשר יכול גם להתחרות במחיר, עם המוצרים הקיימים בשוק. אנו מקווים להשפיע על מצבם הבריאותי של חולים הנאלצים לעבור ניתוחי ראש ולסבול אחר כך מהתאוששות קשה, לעתים עד כדי סכנת חיים".

זהר גנדלר, מנכ"ל קרן NGT3, הוסיף "נוראמי מדיקל מפתחת טכנולוגיה חדשנית שיוצרת מהפיכה בשוק היעד, הן בהיבט המוצר והן בהיבט התמחור שלו. מדובר בשוק גדול, אך נישתי ומורכב לחדירה, אשר דורש חינוך והסתגלות לפתרון שמביא עמו תחכום טכנולוגי לצד פשטות תפעולית."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי