הונדה במגעים לשיתוף פעולה עם Waymo, חברת הנהיגה האוטונומית החדשה של גוגל

22 דצמבר, 2016

קונצרן הרכב היפני הונדה מבקש לשלב טכנולוגיה אוטונומית מבית גוגל ברכבים מתוצרתו. Waymo הצעירה משתפת כבר פעולה עם קרייזלר ופיאט

קונצרן הרכב היפני הונדה מבקש לשלב טכנולוגיה אוטונומית מבית גוגל ברכבים מתוצרתו. Waymo הצעירה משתפת כבר פעולה עם קרייזלר ופיאט

קונצרן הרכב היפני הונדה (Honda) וחברת האב של גוגל, אלפבית (Alphabet), מנהלות בימים אלה דיונים בנוגע לאפשרות לשלב טכנולוגיות אוטונומיות מבית גוגל ברכבים של יצרנית הרכב היפנית.  היה והדיונים יישאו פרי, תפתח הונדה דגמי רכב אוטונומיים בשיתוף Waymo – חברת הנהיגה האוטונומית שהקימה גוגל מוקדם יותר החודש (קראו כאן).

בהודעתה הרשמית על המגעים בינה ובין גוגל, ציינה הונדה כי החלטתה לנסות ולשתף פעולה עם גוגל איננה באה על חשבון המאמצים שלה לפתח טכנולוגיות אוטונומיות באופן עצמאי. כמו רבות מחברות הרכב, גם הונדה השקיע מאמצים רבים בפיתוח טכנולוגיות אוטונומיות עצמאיות במהלך השנים האחרונות. החברה אף חשפה אבטיפוס של רכב אוטונומי ביוני, והציבה לעצמה מטרה לייצר דגם אוטונומי סדרתי ראשון כבר בשנת 2020. עם זאת, ההודעה הלקונית הזאת אינה מפיגה את התחושה שיש בהודעה ממד דרמטי.

בחודשים האחרונים מתחזקת התחושה כי הקרב שבין תומכי בניית רכב אוטונומי מאפס, לבין המצדדים בפיתוח ערכות אוטונומיות לכלי-רכב קיימים, הולך ומוכרע לטובת האחרונים. ענקיות ההייטק גוגל ואפל נטשו בשקט את היומרה לבנות רכבים אוטונומיים מהמסד ועד הטפחות, בעוד שעוד ועוד חברות רכב פונות לשיתופי עולה בתחום הנהיגה האוטונומית, על חשבון היומרה לפתח טכנולוגיות אוטונומיות ייחודיות לחברותיהן.

גורמים ב-Waymo מסרו כי "החברה מצפה לחוקר במשותף את האפשרויות אשר שיתוף פעולה עם יצרנית המכוניות הונדה טומן בחובו, אשר יסייעו להפוך את הכבישים לבטוחים יותר". הונדה היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, ושיתוף הפעולה עמה יסייע ל-Waymo הצעירה לבצר את מעמדה כשחקנית מובילה בתחום הנהיגה האוטונומית. לעת עתה משתפת החברה הצעירה פעולה עם יצרניות הרכב פיאט וקרייזלר. בשבועות שחלפו מאז הקמתה כבר הספיקה החברה לחשוף דגם מיניוואן אוטונומי משותף יחד עם קרייזלר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי