קבוצת מר השלימה פרויקט תקשורת בזמביה ב-25 מ' ש'

22 דצמבר, 2016

פרסה 700 ק"מ סיבים אופטיים. הירידה בהכנסות בשנת 2016 נבעה מירידה בפעילות באפריקה

פרסה רשת תקשורת המושתתת על 700 ק"מ סיבים אופטיים בזמביה, עבור ספקית אינטרנט מובילה המשרתת כ-20 אלף מנויים. הירידה בהכנסות החברה ב-2016 נבעה מירידה בפעילות באפריקה

Mer מחברת את בירת זמביה לעולם

קבוצת מר (Mer), שבשליטת חיים מר וקרן פימי, השלימה פריסת רשת תקשורת המושתתת על סיבים אופטיים בזמביה, באפריקה. הרשת מתפרשת על-פני 700 קילומטר, ומיועדת לספקית אינטרנט המשרתת כ-20 אלף מנויים בכ-16 אלף בתים ומשרדים בעיר הבירה לוסקה. היקף פרויקט פריסת הרשת, שהחל בינואר 2015, הוא כ-25 מיליון שקל.

רשת התקשורת תקשר את עיר הבירה של זמביה – לוסקה, עם העיר ליווינגסטון בדרום המדינה, ועם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו בצפון וטנזניה במזרח, במטרה להקים תשתית תקשורת בפס רחב מבוססת סיבים אופטיים מסוג ADSS, כהכנה לרשת סיב עד הבית (FTTH), שיאפשר לקשר את תושבי המדינה בפס רחב לעיר הבירה ומרכז העסקים של המדינה, ולמדינות נוספות בסביבותיה, כולל זימבבואה, נמיביה ובוטסואנה.

במסגרת הפרויקט מבצעת קבוצת מר את תכנון הרשת האופטית, פריסת הכבל האופטי כולל עמודים ואביזרים נלווים, מתקינה בפועל את הרשת האופטית לאורך הציר, ומבצעת בדיקות איכות. העורק מתוכנן ומבוצע בתוואי עילי על גבי מעל ל-7000 עמודי עץ שנפרסים לאורך התוואי, על מנת למנוע פגיעה בסיב האופטי. הרשת האופטית מספקת ללקוחות ספק האינטרנט לאורך התוואי תקשורת IP/MPLS over DWDM. עוד במסגרת תנאי הפרויקט תספק מר שירותי תחזוקה לרשת התקשורת באמצעות אנשי הצוות של מר זמביה.

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר: "פרויקט חשוב זה נועד לחבר מיליונים מתושבי אפריקה הדרומית לאינטרנט באמצעות ספקית תקשורת מובילה באזור. אנו שמחים על מעורבותנו ביישום פרויקט לוגיסטי מורכב זה, שבוצע בתוואי לאורך הכביש הראשי והצריך חציית נהרות וביצות, תוך ניצול הידע ומומחיות של הקבוצה בתחום רשתות הסיבים האופטיים. הפרויקט הוא חלק מסדרת פרויקטים בסדר גודל זה שאנו מבצעים בטריטוריות נוספות בעולם."

ירידה ברווחים על רקע החולשה בשוק באפריקה

הפרויקט של מר בזמביה מגיע כמה שבועות לאחר פרסום תוצאות כספיות מאכזבות, שנבעו במידה רבה מחולשה בשוק הטלקום באפריקה. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 161 מיליון שקל, ירידה של 13.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה ירידה של 15% בהכנסות, ובסך הכול רשמה הפסד נקי של 28 מיליון שקל.

החטיבה המרכזית בקבוצה היא חטיבת הטלקום, האחראית לכ-80% מהכנסות החברה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו הכנסות החטיבת הטלקום ב-369 מיליון שקל, בהשוואה ל-422 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות החטיבה נבעה בעיקר מירידה מהכנסות בתחום תקשורת אלחוטית באפריקה, וזאת על רקע דחייה בביצוע של פרויקטים בתחומי הפעילות של הקבוצה וכן בשל ההאטה הכלכלית באזור.

קבוצת מר פועלת באמצעות חברות הבת שלה בשוק התשתיות והביטחון בשלושה תחומים עיקריים: טלקום, מערכות מודיעין וסייבר וקלינטק. במסגרת פעילות הטלקום מקימה החברה מערכות ותשתיות טלקום ללקוחות בעולם. במסגרת פעילות בתחום המערכות החברה מפתחת מערכות מודיעין ומספקת שירותי סייבר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת