סגן נשיא נשיונל אינסטרומנטס: "תעשיית הצב"ד ייחודית גם בהשוואה לחברות הייטק אחרות"

25 דצמבר, 2016

קווין אילססין, סגן נשיא לשיווק מוצרים בחברת National Instruments הסביר ל-Techtime מהי האסטרטגיה של החברה בתחומי הרכב האוטונומי, האינטרנט של הדברים והדור החמישי - ומדוע השוק הישראלי הוא שוק מושלם

"הפיתוח של תקשורת הדור החמישי (5G) הוא תחום חשוב מאוד מבחינתנו, מכיוון שהוא יוצר חמישה וקטורים של חדשנות המשפיעים על כל התעשייה", הסביר ל-Techtime קווין אילססין, סגן נשיא לשיווק מוצרים בחברת National Instruments. קווין קווין עובד צמוד לצוותי הפיתוח של החברה בתחומי מפתח כמו למשל האינטרנט של הדברים. כשהוא מסתכל לצדדים, הוא רואה מסביבו תעשייה טכנולוגית הנמצאת בתהליכי שינוי כמעט בכל ההיבטים.

לפני שהצטרף ל-NI בשנת 2015, הוא שימש כסגן נשיא וטכנולוג ראשי בחברת Tektronix, שבה היה אחראי על פיתוח טכנולוגיות הליבה של החברה ועל אסטרטגיית המחקר והפיתוח. לפני-כן מילא תפקידים שונים בחברות כמו LAM Research, Zight Corporation ו-Technical Visions, שבהן השתתף בפיתוח 42 פטנטים רשומים. לאחרונה הוא הגיע לישראל כדי להשתתף בכנס NI Days שנשיונל אינסטרומנטס קיימה בחיפה ובתל-אביב עבור מאות מהנדסים מהתעשייה.

מדוע הדור החמישי כל כך חשוב?

קווין: "מדובר בתחום רחב מאוד המשפיע בכמה כיוונים שונים בו-זמנית, הגדלת רוחב הפס של הרשתות הסלולריות, יצירת תשתית לאבזרים מקושרים במתכונת מקבילית מאסיבית עבור מערכות כמו למשל ה-IoT, ופיתוח יישומים בזמן אמת אשר צריכים להגיב במהירות. ללא התמודדות עם האתגר הזה לא ניתן יהיה להשתמש בתשתיות הדור החמישי ליישומים כמו למשל ניתוחים רובוטיים או רפואה מרחוק. אתה לא יכול לקבל את האפשרות של נפילת תקשורת בשעה שאתה מנהל רובוט רפואי מרחוק".

ציוד בדיקה תעופתי חדש שהוצג בכנס NI Days

"זהו תחום עצום. הוא דורש מאיתנו פתרונות בכל שלבי הפיתוח, הבדיקות והאימות, מרמת השבב ועד רמת המערכת. כאן היקף הפיתוח של מערכות בדיקה חדשות הוא אולי הגדול ביותר שלנו, מכיוון שאנחנו נדרשים לספק את הדורות החדשים ביותר של מערכות בדיקה. הדור החמישי דוחף חדשנות בטווח רחב של תעשיות – כולל גם אצלנו – בתעשיית ציוד הבדיקה".

הזכרת את האינטרנט של הדברים. מהי אסטרטגיית ה-IoT שלכם?

"התפישה שלנו של התחום הזה מסוכמת בביטוי: Big Analog Data. עולם ה-IoT המזין את עולם ה-Big Data, מתחיל מהעולם הפיסי של חיישנים ושל מדידות אנלוגיות. בשלב הראשון אתה ממיר מידע אנלוגי לפורמט דיגיטלי. וברמה הזו אנחנו נמצאים בליבת המדידות ל-IoT. בשלב הבא קיימת ההתמודדות עם הופעתם של עשרות מיליארדי אבזרים מקושרים. ההערכה היא שתשתיות התקשורת לא יוכלו לעמוד בעומס הצפוי, ולכן מתחיל להתפתח התחום של עיבוד נתונים בקצה הרשת.

"כאן נכנסים לתמונה פתרונות שלנו כמו טכנולוגיית התממשקות של מעבדים אל רכיבי FPGA. הכרזנו על שת"פ עם HP הכולל שרת בלייד של HP שבתכו יש כרטיס PXI שלנו ועוד. מנקודת מבט טכנולוגית, אנחנו מפתחים מוצרים שיאפשרו בקרה על מערכות פיסיקליות, כמו למשל רשתות בעלות רגישות מיוחדת לנושאי תזמון (Time Sensitive Networks). בתחום הזה אנחנו מתחילים לקבל לקוחות חדשים, רובם עדיין קטנים מכיוון שמדובר בתחום בחיתוליו, אולם אני מאמין שבעתיד הם יהיו משמעותיים".

ההייטקיסטים בודקים ציוד מדידה חדש של נשיונל אינסטרומנטס

כיצד אתם מושפעים מגל המיזוגים בתעשייה?

"המיזוגים בתעשיית השבבים משפיעים עלינו בצורה מעניינת: אחרי עיסקאות מיזוג מגיע תמיד מהלך של התייעלות במחלקות הייצור והפיתוח. לכן במקרים רבים אחת מהתוצאות של עיסקאות מיזוג בתעשיית השבבים היא שאנחנו מקבלים לקוח חדש. תמיד מעניין לראות מה דוחף את המיזוגים בתעשייה, מכיוון שריבוי מיזוגים ורכישות הם מאפיין של תעשייה הנעשית פחות חדשנית.

"בתעשיית השבבים, הקיימת כ-70 שנה, חברות חדשניות נמצאות בצמיחה – או שהן נמכרות. אבל חברת המספקות פתרונות צב"ד חייבות להיות חדשניות תמיד, מכיוון שהחברות הצומחות זקוקות לציוד בדיקה. אם יש חברה המייצרת ציוד רפואי חדשני, אנחנו צריכים להקדים אותה כדי לספק לה אפשרויות לבדוק את המוצרים החדשניים שלה. מהבחינה הזו תעשיית הצב"ד היא מאוד ייחודית, גם בתוך עולם ההייטק עצמו".

גיבשתם אסטרטגיה מיוחדת בתחום הרכב?

"אנחנו מתייחסים אל תחום הנהיגה האוטונומית כאל חלק מהתחום הכולל יותר של תחבורה אוטונומית, כי זה הולך להיות שינוי רחב-היקף הכולל גם מכוניות, משאיות, ספינות ועוד. כאשר סחורה תשונע באמצעות משאית אוטונומית או רכבת אוטונומית, יהיו להתפתחות הזו השפעות עצומות על הכלכלה.

"המהפיכה הזו דורשת שימוש בטכנולוגיות חישה רבות, כמו מכ"ם, LiDAR, מצלמות, טכנולוגיות ניווט, והיתוך של כל סוגי המידע המגיע מכל החיישנים. מבחינתנו, מדובר בהרבה דברים שצריך למדוד, כולל את התכונות הפיסיות של החיישנים עצמם, וביצוע סימולציות המאפשרות פיתוח תוכנה והיתוך המידע המגיע מכל החיישנים.

"הידע הזה, למשל, עזר לאאודי בפיתוח המכ"ם הממונע שלה. ביחד עם השותף העסקי שלנו קונראד, סיפקנו יכולות עומק בתחום הדמיות המכ"ם ותמיכה בצרכים של אאודי. זה דרש בין השאר פיתוח אלמנטים שבאמצעותם אאודי יכלה לקבל מערכת עובדת מלאה.  נשיונל אינסטרומנטס היא חברה העובדת בשילוב של פלטפורמה פתוחה ואקו-סיסטם. אנחנו מבצעים השקעות רבות מאוד כדי לוודא שהפלטפורמה שלנו פתוחה בפני השותפים העיסקיים והלקוחות שלנו".

כיצד אתה רואה את השוק בישראל?

"הכרתי חברות ישראליות חדשניות רבות, ושמעתי רבות על התרבות היזמית כאן. הישראלים מתמקדים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובייצור לא המוני. פירוש הדבר שזהו שוק הממוקד בפיתוח ודורש פיתוח תוכנה וביצוע הרבה מאוד בדיקות  – לכן זהו שוק שמאוד מתאים לנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה