אלטק נפרדת מקובאטרוניק; רושמת הפסד של 675,000 אירו

27 דצמבר, 2016

קובאטרוניק הגרמנית מייצרת אבות טיפוס של מעגלים מודפסים מתקדמים. יו"ר ומנכ"ל אלטק, יצחק ניסן, אמר שעסקיה לא התרוממו אולם היא תבעה משאבים רבים מאלטק

קובאטרוניק הגרמנית מייצרת אבות טיפוס של מעגלים מודפסים מתקדמים. יו"ר ומנכ"ל אלטק, יצחק ניסן, אמר שעסקיה לא התרוממו אולם היא תבעה משאבים רבים מאלטק

חברת אלטק (Eltek) נפרדת מחברת Kubatronik הגרמנית שאליה נכנסה כשותפה בשנת 2002, כאשר רכשה 76% ממניותיה. בשבוע שעבר היא הודיעה על חתימת הסכם למכירות כל מניותיה בחברת Kubatronik הגרמנית למייסד החברה ולשותף השני בה, אלואיס קובאט. העיסקה צפויה להסתיים מיידית. חברת קובטרוניק מהעיר גייזלינג בגרמניה, מייצרת אבות טיפוס של מעגלים מודפסים מתקדמים. היא מתמחה במעגלים צפופים מאוד (High Density Interconnect) מרובי שכבות גמישים קשיחים ובכמויות קטנות מאוד.

מדובר בעיסקת היפרדות מורכבת: בשלב הראשון אלטק תשלם לקובאט 483,000 אירו כדי שלא יעלה דרישה שאלטק תרכוש את מניותיו (סעיף מהסכם ההשקעה משנת 2002), ותעניק לקובאטרוניק עוד 110,000 אירו לתמיכה בתזרים המזומנים של החברה.

חוב של מיליון אירו

הסכום הזה, בתוספת חוב של כמיליון אירו שקובאטרוניק חייבת לאלטק, יימחקו במסגרת העיסקה. תמורת זאת, אלטק תהיה זכאית לקבלת 20% מהרווח הנקי של קובאטרוניק ב-2017, ו-10% מהרווחים בשנים 2018 ו-2019. בנוסף, שתי החברות הסכימו שעד סוף 2017 הן יעניקו אחת לשנייה הנחה של 10% בעיסקאות שהן מבצעות וישלמו עמלה של 10%, כל אחת לזולתה, תמורת מכירות של המוצרים שלהן.

לאורך התקופה הזאת, קובאטרוניק תמשיך לנהל את חברת Eltek Europe GmbH ואבי גל ימשיך לשמש כמנכ"ל קובאטרוניק על בסיס משרה חלקית. עם השלמת העיסקה, אלטק תרשום הפסד של 675,000 אירו במאזן הכספי.  יו"ר ומנכ"ל אלטק, יצחק ניסן, אמר בשבשנים האחרון "העסקים של קובאטרוניק לא הצליחו להתרומם, אולם תבעו משאבים רבים מצד אלטק. מכירת קובאטרוניק תאפשר לנו להתמקד בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ובטווח הארוך תשפיע לטובה על המאזן הפיננסי שלנו".

בתמונה למעלה: בקו הייצור של מפעל אלטק בפתח-תקווה

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה