פורסייט תשלב את מערכת השו"ב של כיפת ברזל במערכת שליטה לרכב אוטונומי

28 דצמבר, 2016

החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם mPrest, שפיתחה את מערכת הבקרה והשליטה של כיפת ברזל. המטרה של פורסייט היא לפתח מערכת כוללת לשליטה על רכב אוטונומי

חברת פורסייט Foresight מעוניינת לשלב את טכנולוגיית השליטה והבקרה של "כיפת ברזל" במערכת כוללת שהיא מפתחת עבור רכבים אוטונומיים. פורסייט הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת mPrest הישראלית, שפיתחה את מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל, שבמסגרתו ינסו החברות "לאזרח" את המערכת לתחום הרכב האוטונומי.

מערכת השליטה והבקרה של אמפרסט היא למעשה "המוח" של "כיפת ברזל". המערכת למעשה מעבדת את הנתונים הנקלטים מהמכ"ם על הרקטה המתעופפת באוויר ומחשבת את המקום המשוער שבו אמורה לפגוע הרקטה. אם מדובר בשטח מיושב או יעד אסטרטגי אחר, המערכת מורה לשגר את טיל היירוט, ובמידה והרקטה צפויה לנחות בשטח פתוח המערכת נמנעת משיגור טיל היירוט.

כעת, בפורסייט מעוניינים "לאזרח" את המערכת הזו לתחום הרכב האוטונומי. מערכת השליטה והבקרה של אמפרסט מיועדת לשמש פלטפורמה לבניית תוכנת שליטה ובקרה שתאחד את מגוון חיישני הראייה והתקשורת ברכב האוטונומית, שממפים את תנאי הכביש, ותדע לקבל על סמך האינפורמציה החלטות בזמן אמת שינחו את מערכת הפיקוד של הרכב האוטונומי.

שיתוף הפעולה מהווה הצהרת כוונות של פורסייט בתחום הרכב האוטונומי. בחברה, שפועלת כיום בתחום מערכות הסיוע לנהג (ADAS), מציינים כי המערכות שמפתחת החברה כיום עתידות להשתלב יחד לכדי חבילה אחת לרכב אוטונומי. בפורסייט לא ציינו מועד יעד לפיתוח מערכת כזו, אך ציינו כי הם צופים ששיתוף הפעולה עם אמפרסט יסייע לצמצם את לוח הזמנים של תהליך הפיתוח.

למעשה, גם מערכת ה-ADAS הנוכחית של פורסייט מתבססת על טכנולוגיה צבאית. מערכת ה-ADAS התלת מימדית של פורסייט מתבססת על המכ"ם הסטריאוסקופי וטכנולוגיית עיבוד התמונה המתקדמת של חברת מגנא הביטחונית, חברת האם של פורסייט, שהקימה את פורסייט בתחילת השנה במטרה לחדור לתחום הרכב.

חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט אמר: "פורסייט נולדה על בסיס טכנולוגיה צבאית מהמתקדמות בעולם, כאשר היישום שלה במניעת תאונות בשוק הרכב צפוי להצעיד שוק זה צעד קדימה בתחום הבטיחות. שיתוף הפעולה החדש עם mPrest יסייע לנו גם כן ב"איזרוח" יכולות צבאיות לשוק הרכב ואני מאמין כי הוא יסייע לנו בפיתוח מערכות הרכב העתידיות".

אמפרסט, שמשרדיה נמצאים בפתח תקווה, נוסדה בשנת 2000 על ידי אל"מ (במיל') נתן ברק, שמשמש כמנכ"ל החברה. ברק שימש לשעבר מפקד מרכז התקשוב של חיל הים. לאחר פיתוח מערכת השו"ב ל"כיפת ברזל" רכשה בשנת 2010 רפאל, הקבלן הראשי של "כיפת ברזל", 50% מהחברה. אמפרסט פיתחה מרכזי שליטה ובקרה ייעודיים לחברות אזרחיות נוספות כגון איתוראן, חברת החשמל לישראל ומקורות

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מכ"ם