הולנד תצטייד ב"אגרוף ברזל" של התעשייה הצבאית

28 דצמבר, 2016

חברת BAE תספק לצבא הולנד חליפת הגנה אקטיבית לנגמ"שי CV90, המבוססת על מערכת Iron Fist של התעשייה הצבאית. זו הפעם הראשונה שמערכת כזו נכנסת לשימוש בברית נאט"ו

אגרוף ברזל על צריח טנק בישראל

מערכות הגנה אקטיביות כמו "מעיל רוח" של רפאל או אגרוף ברזל (Iron Fist) של התעשייה הצבאית הישראלית (IMI) נחשבות ליוצאות דופן ובעלות ביצועים קיצוניים מאוד. כעת נראה שגם נאט"ו מתחילה את המסע שהתחיל בישראל, במטרה לספק מערכת הגנמה אקטיבית לכלי-רכב קרביים.

השבוע הודיעה חברת BAE Systems שהיא מובילה פרוייקט להגנה אקטיבית של הנגמ"שים מדגם CV9035 של צבא הולנד. המערכת האקטיבית תספק חליפת הגנה בפני רקטות RPG, טילים אנטי-טנקיים ואיומים אחרים המסכנים את הנגמ"ש ואת הצוות.

במסגרת פרוייקט ההגנה האקטיבית (Active Protection Systems) חברת BAE תתקין את מערכת ההתראה Iron Fist שפותחה על-ידי התעשייה הצבאית, והותקנה בישראל על-גבי חלק מנגמ"שי נמר, המבוססים על השלדה של טנק המרכבה. זוהי מערכת אוטומטית המשתמשת במכ"ם הטקטי של חברת Rada, כדי לאתר ולעקוב אחר איומים, ואז להפעיל אמצעי הגנה כנגדם.

פלטפורמת לחימת חי"ר

"אגרוף ברזל יעניק לנגמ"שים של הצבא ההולנדי אמצעי הגנה מתוחכם מאוד להתמודד ות עם איומים ולהציל את הרכב ואת צוותו", אמר מנהל הפעילות השבדית של BAE, טומי גוסטפסון-ראסק. נגמ"שי CV90 פותחו בשנת ה-80 בשבדיה כמענה לבקשה של צבא שבדיה לקבלת פלטפורמת לחימת חי"ר לכל מזג אוויר ובעלת יכולת הגנה עצמית מלאה, בגבול מול רוסיה. מאז הנגמ"שים מהסוג הזה סופקו למדינות רבות, בהן הולנד שרכשה לפני שנתיים כ-200 נגמ"שים ואסטוניה שהצטיידה בהן בגבול מול רוסיה.

CV90. הנגמ"ש הראשון בנאט"ו עם הגנה אקטיבית

מנהל הפרוייקט במחלקת החימוש של משרד ההגנה ההולנדי, הנס דב-גוייז', הסביר שבשלת הראשון תיבדק המערכת האקטיבית כנגד רשימת האיומים שמשרד הביטחון הכין. "לאחר מכן ננתח את בטיחות השימוש במערכת ביחד עם השותפים שלנו, ואז נתקין אותן בנגמ"שי CV9035NL שלנו. אנחנו מצפים שההחלטות הקשורת לשלב השני יתקבלו בתחילת שנת 2018. באמצעות אגרוף ברזל, הולנד צפויה להיות המדינה הראשונה החברה בברית נאט"ו, שמתקינה מערכת אקטיבית מהסוג הזה בכלי-רכב קרביים".

המבנה הכפול של אגרוף ברזל

מערכת אגרוף ברזל של התעשייה הצבאית מבוססת על שתי מערכות איתור ושתי מערכות הגנה. מערכות האיתור מבוססות על שימוש במערכת אופטית של חיישני אינפרא אדום ומערכת RF המבוססת על מכ"ם טקטי. ההגנה מתבצעת באמצעות "שכבת הגנה רכה" (Soft Kill) ולצידה "שכבת הגנה קשה" (Hard Kill). השכבה הרכה מספקת הגנה באמצעות מערכת שיבוש אלקטרו-אופטית. השכבה הקשה מספקת הגנה באמצעות שיגור של מיירט רקטי הנשלח לעבר האיום והורס אותו באמצעות פיצוץ או מסיט אותו ממסלולו.

בתמונה למעלה: יירוט "קשה" של אגרוף ברזל. מתוך פרסומי התעשייה הצבאית

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית