ראדא צופה עלייה בביקוש למערכות מכ"ם טקטי

28 דצמבר, 2016

החברה מעריכה ששוק היעד למערכות המכ"ם שלה מסתכם במיליארדי דולרים. מכ"ם ה-CHR של ראדא משולב במערכת "חץ דורבן" של תע"ש, שעשויות להיות משולבות בנגמ"שים של צבא הולנד

הנגמ"ש CV90. עשוי להיות הנגמ"ש הראשון בנאט"ו הכולל הגנה אקטיבית

חברת ראדא תעשיות אלקטרוניקה מנתניה, שפיתחה את המכ"ם הטקטי CHR המיועד למערכות הגנה אקטיביות, צופה גידול משמעותי בביקוש בצבאות המערב למכ"מים טקטיים למערכות הגנה אקטיביות. שוק מערכות ההגנה האקטיביות (APS) מהווה שוק יעד עיקריי עבור ראדא. בחודש שעבר דיווחה ראדא על גידול של 20% בהכנסות ברבעון השלישי ל-3.5 מיליון דולר, בעיקר הודות למכירות גבוהות בתחום המכ"מים.

שוק פוטנציאלי של מיליארדי דולרים

מערכות הגנה אקטיביות מותקנות על רכבים משוריינים ומספקות הגנה כנגד רקטות נגד טנקים כגון RPG, טילי נ"ט מונחים ופגזי טנקים. מערכות ההגנה האקטיביות מתבססות על מערכות מכ"מ לגילוי ועקיבה אחר האיומים, כדי שיוכלו ליירטם לפני שהם פוגעים ברכב.

במהלך העשור החולף, ישראל היתה המדינה המערבית היחידה ששילבה מערכות הגנה אקטיבית בטנקי המערכה שלה. עם זאת, שוק המערכות האקטיביות העולמי מראה לאחרונה סימני התעוררות. לפני מספר ימים הודיעה החברה הבטחונית הבריטית BAE Systems על חוזה עם הצבא ההולנדי, לבחינה ואימות יכולות מערכת ההגנה האקטיבית "חץ-דורבן" של תע"ש, בה משולבת מערכת ה-CHR של ראדא, על נגמ"שי ה- CV90.

הצלחה במהלך הזה תהפוך את הנגמ"שים ההולנדים לכלי המערכה הראשונים מברית נאט"ו המקבלים מערכת הגנה אקטיבית. בנוסף, פרסומים שהופיעו לאחרונה בתקשורת האמריקאית הצביעו על כוונת הצבא האמריקאי להתחיל במהלך של ניסויים ובדיקות של מערכות הגנה אקטיביות לטנקי המערכה ולכלים המשוריינים שלו.

על פי ראדא, שוק המטרה של מערכות אקטיביות במערב מוערך בעשרות אלפי כלים קרביים, המשקפים פוטנציאל שוק של מיליארדי דולרים למערכות מכ"מ טקטיות בעלות יכולות כאלו.

מכ"ם ה-CHR של ראדא למערכות הגנה אקטיביות

מנכ"ל ראדא דב סלע

פלטפורמת CHR – Compact Hemispheric Radar של ראדא, שפותחה במטרה לתת מענה לצרכי שוק מערכות ההגנה האקטיביות, הינה מערכת טכנולוגית מתקדמת מבוססת תוכנה הפועלת בתחום S ובשיטת Pulse-Doppler , ובעלת אנטנת סריקה אלקטרונית אקטיבית.

למערכת המכ"מ יכולות סריקה מתוחכמות ועיבוד אותות מתקדם. ה-CHR הינו פלטפורמת מכ"מ רב-משימתית, קומפקטית וניידת, בעלת יכולות איתור ירי עוין על כלים קרביים, ומספקת נתוני הכוונה קריטיים למערכות הגנה אקטיביות.

מערכות ה-CHR משולבות במשפחת מערכות ההגנה האקטיביות של תע"ש "חץ דורבן" ועברו בהצלחה מאות ניסויי ירי חי. לאחרונה סיפקה ראדא מערכות CHRלחברת Artis, אשר מיועדות לשילוב וניסוי במערכות ההגנה האקטיביות שלה Iron Curtain.

דב סלע, מנכ"ל ראדא, אמר: "פיתחנו את מערכת ה-CHR על מנת לעמוד בדרישות הגבוהות ביותר של מערכות ההגנה האקטיביות. שוק מערכות ההגנה האקטיביות העולמי מתחיל לצבור מומנטום, ואנו מאמינים שכתוצאה מכך יווצרו הזדמנויות עסקיות משמעותיות עבור ראדא בעתיד הקרוב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון