אלביט: צריחי-ירי לברזיל בהיקף של 100 מיליון דולר

8 ינואר, 2017

אלביט תספק עמדות נשק Remax לנגמ"ש הברזילאי מסוג גווארני. נשיא אלביט: "ברזיל היא שוק יעד חשוב מאוד שלנו"

חוזה ענק נוסף לאלביט מערכות בשוק הבטחוני הברזילאי. החברה הודיעה היום כי חברת הבת שלה בברזיל, Ares, זכתה בחוזה בהיקף כולל של כ-100 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק בלתי מאוישות מסוג 12.7/7.62 מ"מ לצבא ברזיל. העמדות יסופקו במהלך תקופה של חמש שנים. עמדות הנשק, הנקראות Remax, פותחו על ידי Ares, שנרכשה על ידי אלביט, בהתאמה מיוחדת לצרכי הצבא הברזילאי כחלק מתוכנית VBTP – פרויקט של צבא ברזיל להחלפת המשוריינים הקלים, שהחל ב-2009 וצפוי להימשך עד שנת 2029.

העמדות כבר נוסו ונפרסו בהצלחה על גבי רכבים ברזילאיים מסוג גווארני Remax 6X6. המערכת הינה עמדת נשק מיוצבת, המיועדות למקלעי 12.7/7.62 מ"מ ומותקנת ברכבים ממוגנים וברכבים לוגיסטיים המשתתפים בפעילות קרבית במשימות של הובלת כוחות לוחמים, הגנת גבולות ושמירת שלום. בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר: "ברזיל היא שוק חשוב מאוד של אלביט מערכות ואנו מרוצים מקבלת הזמנת ההמשך לאספקת Remax לצבא ברזיל, המעידה על שביעות רצון הלקוח מההזמנה הקודמת. אנו עדים לדרישה גוברת בביקוש העולמי לעמדות נשק בלתי מאוישות ומאמינים שלקוחות נוספים יצטיידו במערכות המתקדמות והבשלות שלנו".

שוק יעד של מאות מיליוני דולרים

חברת אלביט הגדירה את ברזיל כשוק יעד אסטרטגי לפני כ-6 שנים. בשנת 2009 הפכה ברזיל לקניינית ביטחונית עצומה, ותקציב הביטחון שלה הסתכם ביותר מ-27 מיליארד דולר וכלל התחייבות להקצאה של יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה עבור מודרניזציה של הצבא. בעקבות זאת נכנסה אלביט למדינה ובשנת 2010 היא רכשה שתי חברות מתחום התעופה בברזיל: Ares Aeroespecial e Defesa ו- Periscopio Equipamentos Optronicos, והעמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם טמבראר, הנחשבת לאחת מיצרניות המטוסים הגדולות בעולם.

השוק הברזילאי העניק לאלביט חוזים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, בהם הסכמים להשבחת מטוסי ה-F-5 של חיל האוויר הברזילאי, אספקת מאות צריחי ירי אוטומטיים לצבא ברזיל, ואפילו סיפקה את המל"ט הרמס 900 אשר איבטח את משחקי גביע העולם בכדורגל 2014, שנערכו בברזיל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית