פולקסווגן הכריזה על האנגלית כשפה רשמית של החברה

8 ינואר, 2017

תאגיד הרכב הגרמני נוטש את הגרמנית ועובר לאנגלית. המניעים – שיפור התקשורת הפנימית ומשיכת אנשי מקצוע מעולים. החברה עתידה לגייס 1,000 אנשי IT במשך שלושת השנים הבאות

האגודה לקידום השפה הגרמנית החליטה בשבוע שעבר למכור את כל מניות פולקסווגן שבבעלותה (ברווח ניכר), במחאה על החלטתה של חברת פולקסווגן להיפרד מהשפה הגרמנית ולהפוך את האנגלית לשפה הרשמית של התאגיד. ההחלטה הזו עוררה תגובות רבות בגרמניה, ומעוררת שאלות רבות בנוגע למידת ה"לאומיות" של חברות בעידן ההייטק.

להחלטה שעוררה את זעמם של חובבי השפה הגרמנית יש השפעה מידית על קונצרן הרכב הענק – החל מ-2017, פולקסווגן דורשת מכל המנהלים, זוטרים כבכירים, לשלוט באנגלית ברמה גבוה. יותר מכך, ישיבות ההנהלה והמצגות שיוצגו בהן יתנהלו באנגלית. להחלטה גם השפעה רבה על הדרך שבה מציגה עצמה פולקסווגן בעולם – ביתני החברה בתערוכות ובירידים המקצועיים יחדלו להציג חומרים פרסומיים ומקצועיים בשפה הגרמנית.

מטרתו של המהלך היא לשפר את התקשורת הפנימית בקונצרן, שהפך מזמן לחברה רב-לאומית הפעילה במדינות רבות. דובר פולקסווגן אמר כי "מטרת השפה התאגידית היא לאפשר למנהלים ועובדים של החברה ברחבי העולם להבין זה את זה ללא בעיה", ואין ספק כי בעולם שבו האנגלית היא השפה הגלובלית, השימוש בה מתבקש.

תאגידים גרמניים רבים וויתרו זה מכבר על השפה הגרמנית ועברו להתנהל באנגלית. פולקסווגן לעומת זאת התעקשה במשך זמן רב להמשיך ולשמור על מעמדה הסמלי של השפה הגרמנית, התעקשות שהסתמכה על התפישה כי מיטב המוחות בתחום הרכב נמצאים בגרמניה. המעבר לאנגלית מסמן שינוי בגזרה זאת – חבר הנהלת פולקסווגן קרל-היינץ בלסינג אמר כי "דיגיטליזציה וניידות חשמלית משנות את ענף הרכב מהיסוד, ולכן אנחנו מתאימים את תרבות הניהול התאגידית שלנו לעידן החדש".

גיוס מאסיבי של אנשי IT

"אנגלית היא השפה התאגידית החדשה שלנו, והיא תשפר את הגישה שלנו לכוחות הנהלה צעירים ובינלאומיים. כקונצרן בינלאומי, אנחנו זקוקים לאנשים הטובים ביותר, ולא משנה מהיכן הם באים". סיכם קרל-היינץ.

כמה ימים לאחר ההכרזה על המעבר לאנגלית, הודיעה פולקסווגן על כוונתה לגייס יותר מ-1,000 אנשי IT לשורותיה בשלושת השנים הקרובות. יצרנית הרכב הגרמנית מחפשת מומחים בתחומי הבינה המלאכותית, ביג דטה והמציאות הווירטואלי. כמחצית מהעובדים החדשים יועסקו במטה החברה בוולפסבורג, גרמניה, והיתר במרכזי הפיתוח השונים של החברה ברחבי העולם.

אין ספק כי לניסיון המסיבי של יצרנית הרכב הגרמני להפוך לחברת ניידות חדשנית יש חלק משמעותי בהחלטה הלשונית של הקונצרן – עולם ההייטק הוא עולם גלובאלי המתנהל באנגלית, וסביר להניח כי מרבית העובדים אותם מגייסת  פולקסווגן יגיעו מתל אביב, סאן פרנסיסקו ובאנגלור ולא מפקולטות ההנדסה היוקרתיות של גרמניה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנשים