מנכ"ל אלוט אלפנט מסיים את תפקידו

9 ינואר, 2017

במקומו ימונה ארז ענתבי, שכיהן ב-2012-2015 כמנכ"ל גילת לוויינים. לפני כחודשיים סיימו את תפקידם גם יו"ר החברה וסמנכ"ל הכספים. החברה צפויה להציג ב-2016 ירידה של 10% בהכנסות

חברת אלוט (Allot) תקשורת מהוד השרון, המתמחה בפתרונות אופטימיזציה של תקשורת IPP עבור ספקי שירותי תקשורת, הודיעה היום על מינויו של ארז ענתבי לתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה. ענתבי יחליף את את אנדרי אלפנט (בתמונה למעלה), ששימש בתפקיד המנכ"ל כשנתיים וחצי בלבד. ענתבי ייכנס לתפקידו בתחילת חודש  בפברואר. אלפנט לא יעזוב את אלוט אלאימשיך לשמש בחברה בתפקיד מנהל אסטרטגיה ראשי.

סיום תפקידו של המנכ"ל מצטרף לשורה של זעזועים בחברה בתקופה האחרונה על רקע החולשה העסקית של החברה. בחודש נובמבר הודיעה החברה על מינויו של יגאל יעקבי, אחד ממייסדיי החברה, לתפקיד יו"ר החברה במקומו של שרגא כץ. מספר שבועות לאחר מכן סיים את תפקידו גם סמנכ"ל הכספים שמואל ארבץ.

המנכ"ל החדש ענתבי מביא עימו ניסיון ניהולי עשיר בתעשיית הטכנולוגיה. לפני הצטרפותו לאלוט, כיהן ענתבי בין השנים 2012-2015 כמנכ"ל גילת רשתות לוויין, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה לתקשורת לוויינית. לפני כן, כיהן במספר משרות בכירות בקבוצת גילת, ובכלל זה כמנכ"ל גילת רשת (GNS), ובין 2003-2005 כיהן כמנכ"ל של Spacenet Rural, חברת סטארט-אפ המספקת כיסוי סלולרי תוך-מבני. כיום, מר ענתבי מייעץ ומכהן בדירקטוריונים של מספר חברות סטארט-אפ.

ענתבי אמר: "אני נרגש מההזדמנות להצטרף לאלוט. לחברה מסורת מרשימה של מנהיגות וחדשנות הבאה לידי ביטוי בפתרונות האבטחה החדשים מבוססי רשת. אני מאמין כי לאלוט יש עתיד מבטיח". יו"ר אלוט יגאל יעקבי אמר "ענתבי מביא עמו ניסיון רב, יכולות ניהול כללי ועסקי מוכחות בשווקים הדומים לאלה שבהם פועלת אלוט". המנכ"ל היוצא, אנדריי אלפנט, הצטרף לאלוט לפני כ-16 שנה מחיל האוויר, ומונה למנכ"ל החברה במאי 2014. יו"ר אלוט יעקבי התייחס לאלפנט ואמר "אנדרי הוביל את המעברהאסטרטגי החשוב של אלוט לשווקים צומחים יותר של אבטחת רשת ופתרונות מגנטיזציה. אני מאמין כי המשך יישום האסטרטגיה, בשילוב עם הנהגתו של מר ענתבי ויכולותיו העסקיותיאפשרו לחברה לחזור לצמיחה."

התחזית השתפרה, המכירות יירדו

בתוך כך, הודיעה היום אלוט על עדכון חיובי של תחזית ההכנסות ל-2016. החברה צופה כי ההכנסות לשנת 2016 יעמדו על 90-91 מיליון דולר, מעט מעל לתחזית השנתית הקודמת שאותה פרסמה החברה ועמדה על 87-90 מיליון דולר. עם זאת, יש לציין כי בתחילת השנה עמדה תחזית ההכנסות של אלוט ל-2016 על 102-106 מיליון דולר, וגם התחזית המעודכנת הנוכחית משקפת ירידה של כ-10% בהכנסות לעומת ההכנסות ב-2015, וצפויה זו להיות השנה השנייה ברציפות של ירידה שנתית בהכנסות.

הירידה בהכנסות של אלוט ברבעונים האחרונים נבעה עקב צבר הזמנות נמוך מהצפוי מאזור אסיה-פסיפיק ואמריקה. לאור הביצועים הכספיים המאכזבים בשנתיים האחרונות, אלוט החלה באחרונה בתהליך של רה-ארגון, שכלל גם פיטורים של 30 עובדים, כ-6% ממצבת כוח האדם של החברה בעולם. על פי דיווחים בתקשורת, החברה גם ניהלה בחודשים האחרונים במגעים למכירת החברה, אך המגעים לא הבשילו. עם זאת, באוגוסט השקיעה בחברה קרן ההשקעות של ג'ורג' סורוס והיא מחזיקה ב-6.5% ממניות החברה.

החברה תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ושנת 2016 כולה ב-7 בפברואר. מניית החברה עלתה היום במסחר בבורסה בתל אביב ב-3.5%, אך נסחרת עדיין נמוך ב-80% ממחיר השיא של המניה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות