Autotalks ו-RoyalTek בונות מערכת תקשורת להגנת הולכי-רגל

9 ינואר, 2017

שתי החברות חשפו את שיתוף הפעולה החדש בכנס CES 2017 בלאס וגאס. הפתרון שהציגו מיועד לשפר את הבטיחות בדרכים באמצעות תקשורת בין הולכי רכב לבין כלי-רכב

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת ומספקת מערכות לתקשורת V2X, חושפת שיתוף פעולה עם חברת RoyalTek הטייוואנית, המתמחה בטכנולוגיותGPS   וניווט לווייני, במטרה לספק הגנה להולכי רגל מפני תאונות. התוצר של שיתוף הפעולה הוצג בכנס ההיי טק CES 2017 שהתקיים בשבוע החולף (5-8 בינואר) בלאס וגאס, נבאדה.

תקשורת רכב במתכונת V2X היא טכנולוגיית תקשורת הפועלת בכמה מישורים – תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לבין אופנועים (V2M) ובין כלי רכב לבין הולכי רגל (V2P).

אוטוטוקס ו-RoyalTek שילבו כוחות בכדי לשפר את הבטיחות בדרכים באמצעות פיתוח פתרון לתקשורת בין כלי רכב להולכי רגל. כלי רכב שיהיו מצוידים במערך השבבים של אוטוטוקס ל-V2X יוכלו "לדבר" עם התקן ה-OMEN של RoyalTek, שמצויד גם הוא במערך השבבים של אוטוטוקס, באמצעות טכנולוגיית 5.9GHz WAVE/DSRC. התקן ה-OMEN המעוצב ככיסוי לטלפון שיכול לשמש הולכי רגל, רוכבי אופניים, אופנוענים ואנשים בעלי מוגבלויות. התוכנה של ה-OMEN מפותחת על ידי ITRI, ארגון מחקר ופיתוח טייוואני שעוסק בפיתוח תוכנות V2X משנת 2008. התקן ה-OMEN זיכה את RoyalTek בפרס החדשנות (Innovation Awards Honoree) ב-CES בקטגוריית מוצרי ה-Vehicle Intelligence.

התקן ה-OMEN, שעושה שימוש בטכנולוגיה המאובטחת של אוטוטוקס הכוללת מספר שכבות הגנה כנגד האקרים, מאפשר לטלפון נייד רגיל ובלתי מאובטח להוות חלק מרשת בעל תכונות בטיחותיות קריטיות. ההתקן מגן על הולכי הרגל מתאונות ללא התפשרות על פרטיות, אמינות או אבטחת מידע.

תקשורת מצילת חיים

מנכ"ל Autotalks, חגי זיס

בארצות הברית בלבד נהרגים מדי שנה אלפי הולכי רגל בתאונות ולמעלה מ-150,000 הולכי רגל בשנה מטופלים במחלקות רפואת חירום בשל פגיעות לא קטלניות הנובעות מתאונות. להולכי רגל יש 50% יותר סיכוי להיהרג בתאונת דרכים בכל גיחה שלהם לאזורי כביש לעומת נוסעים בכלי רכב. באמצעות שיתוף הפעולה החדש, אוטוטוקס ו-RoyalTek חותרות לצמצם נתונים אלה באופן דרמטי."אוטוטוקס גאה ליצור שיתוף פעולה כה חשוב עם RoyalTek", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "כל החזון שלנו מבוסס על שיפור הבטיחות בדרכים והצלת חיים. המוצר החדשני שפיתחה RoyalTek בכדי להבטיח תקשורת בין כלי רכב להולכי רגל, שאף זכה לפרס, לא רק מסייע למנוע תאונות, אלא עוזר לשמור על משתמשי הכביש הפגיעים ביותר, ומטרה זו חשובה מאד עבורנו".

"RoyalTek יצרה את OMEN בכדי להציל חיים של הולכי רגל בלי להתפשר על הביטחון והנוחות של הצרכן", הסביר נשיא RoyalTek ג'קי צ'ן. "אנחנו מציעים פתרון V2P קל לשימוש ולנשיאה ומאובטח לחלוטין. רמת האינטגרציה הגבוהה שמציעה אוטוטוקס היא הפתרון המעשי היחיד עבור הפונקציה של המוצר שלנו, כשלוקחים בחשבון את הרמה הגבוהה של אבטחת המידע, הגודל וצריכת ההספק שמציעה אוטוטוקס".

אוטוטוקס (Autotalks Ltd.), מכפר נטר, עובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless). החברה, שהוקמה ב-2008, מעסיקה מעל 60 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. בין המשקיעים בחברה קרנות הון סיכון מישראל, מיפן ומארה"ב, בהן: Magma, Gemini, Liberty Media,,Amiti Ventures ו- Mitsui Global Investment. הטכנולוגיה של החברה מטפלת באתגרי המפתח של V2X: אמינות התקשורת, סייבר-סקיוריטי ודיוק המיקום (Positioning).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת , תקשורת אלחוטית