חברת קורפוטוניקס גייסה 15 מיליון דולר

12 ינואר, 2017

החברה החדשה של פרופ' דוד מנדלוביץ פיתחה טכנולוגיית צילום המשפרת את הביצועים של מצלמות זעירות. בין המשקיעים בגיוס האחרון: סמסונג ונצ'רס, פוקסקון ומדיה-טק

חברת הסטארט-אפ קורפוטוניקס (Corephotonics), המפתחת מצלמות דואליות לסמארטפונים, השלימה גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר. בסך הכל, עד היום החברקה גייסה כ-50 מיליון דולר. בגיוס הנוכחי השתתפו משקיעים אסטרטגיים, דוגמת סמסונג ונצ'רס, פוקסקון(Foxconn) וחברת מדיה-טק (MediaTek) הטאיוואנית. בגיוס השתתפו שני גופי השקעה נוספים, האחד מסין והשני מהונג-קונג.

בין המשקיעות הנוכחיות של קורפוטוניקס נמנות קרן מאגמה, קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti), הורייזן ונצ'רס של המיליארד הסיני לי קא שינג וסולינה צ'או, סמסונג ונצ'רס, קרן גיוס ההמונים OurCrowd, חברת זיכרונות הפלאש סנדיסק, ספקית שירותי הטלפוניה הסינית CK Telecom, ומשקיעים פרטיים נוספים.

דוד מנדלוביץ'

חברת קורפוטוניקס מספקת רישיונות שימוש (IP) לטכנולוגיה שפיתחה המשפרת את איכות הצילום במכשירי סמארטפון. הטכנולוגיה מבוססת על שילוב של שתי מצלמות במודול יחיד, המאפשר צילום עם זום אופטי של עד פי 3 בתמונות ועד פי 8 בווידאו, גם בתנאי תאורה חלשים. היא מאפשרת גם יצירת אפקט "בוקה" (טשטוש רקע התמונה והבלטת האובייקט המרכזי), שיפור ניכר ברזולוציה ומניעת "מריחת" תמונות.

החברה הוקמה בשנת 2012 על-ידי המנכ"ל פרופ' דוד מנדלוביץ' מאוניברסיטת תל-אביב, לשעבר המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, על-ידי סמנכ"ל הפיתוח ד"ר גל שבתאי וסמנכ"ל הרישוי וערן קלי, המשמש כסמנכ"ל הרישוי. שלושת היזמים רשמו בעבר כמה אקזיטים מוצלחים, בהם חברת Eyesquad שעסקה גם היא בצילום סלולרי.

ב-2016 החל שוק הסמארטפונים לאמץ פתרונות מסוג זה באופן נרחב, ובראשם אפל שמשתמשת בטכנולוגיה דומה באייפון 7 פלוס התומך בזום אופטי ו"בוקה" דיגיטלי. בתערוכת CES שהתקיימה בשבוע שעבר בלאס-וגאס, יותר ממחצית הסמארטפונים המתקדמים שהוכרזו משתמשים בשתי מצלמות אחוריות.

השקעה במצלמות הדורות הבאים

גיוס ההון ישמש למימון הפיתוח של מצלמות הדור הבא של החברה. בנוסף, הגיוס יסייע לקורפוטוניקס להתרחב לשוקי הרכב, הרחפנים, מערכות האבטחה ומצלמות פעילות אישית (אקשן).

קורפוטוניקס, המעסיקה היום כ-50 עובדים, מסרה כי בכוונתה לגייס עשרות מהנדסים נוספים למטה החברה בת"א, וכן מהנדסי תמיכה ואינטגרציה בסין ובקוריאה, בעקבות צמיחה משמעותית בקצב המכירות. כמו-כן, היא בוחנת רכישת טכנולוגיות משלימות.

חווית שימוש מסוג אחר

מנכ"ל קורפוטוניקס, דוד מנדלוביץ', אמר: "הקמנו את קורפוטוניקס במטרה לשפר את איכות הצילום בסמארטפונים ולהעניק חווית שימוש מסוג אחר, לאחר שזיהינו את הצורך והדרישה לכך מצד יצרני מכשירים. הצלחנו לחזות את השימוש במצלמות דואליות, ואנו צופים כי מצלמות מסוג זה ישולבו במגוון רחב של סמארטפונים של כל היצרנים המובילים. אנו שמחים שמשקיעים מהשורה הראשונה בעולם הביעו אמון ביכולותינו, ובתמיכתם אנו שוקדים כיום על הדורות הבאים שיגיעו לשוק בעוד מספר שנים".

מנהל סמסונג ונצ'רס בישראל, גונזאלו מרטינז דה אזגרה, אמר: "סמסונג נחושה להשקיע בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים המיועדים למכשירי סלולר, וקורפוטוניקס מובילה בבירור בתחום ההדמייה בסלולר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון