אינטל משיקה פלטפורמת IoT לתחום הקמעונאות

17 ינואר, 2017

ענקית השבבים צפויה להשקיע כ-100 מיליון דולר בפלטפורמת ה-IoT שלה, המתבססת על טכנולוגיות כמציאות מדומה (VR) ותבונה מלאכותית (AI)

אינטל חשפה אמש פתרון טכנולוגי חדש בתחום המסחר הקמעונאי. המערכת, שנחשפה על ידי מנכ"ל החברה בריאן קרזניץ במהלכו של יריד הקמעונאות המרכזי NRF 2017 שנערך בימים אלה בניו יורק, מכונה "פלטפורמת מסחר מגיבה (Responsive Retail Platform), ונועדה לחולל מהפכה בתחום הקמעונאות.

הפלטפורמה של אינטל מתבססת על חיישני RFID מתוצרת החברה. RFID היא טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו באמצעותה מבקשת אינטל לעקוב אחר המלאי בחנויות, זאת על מנת לאסוף מידע מגוון בנוגע להרגלי הרכישה ותנועת הסחורות בחנות. לעת עתה מבססת אינטל את הפלטפורמה על שבבי Core I7 מתוצרתה, אך היא הודיע כי היא עשויה להרחיב את יכולות המערכת על ידי שימוש בסדרת מעבדי Xeon.

אינטל מבקשת להפוך הפלטפורמה שלה למרכיב מרכזי בתחום הקמעונאות, ולכן היא מדגישה את הגמישות והאוניברסליות של המערכת שלה, המפותחת כמערכת רוחבית וחיבורית. כחלק ממאמציה להפוך את המערכת לסטנדרט בתחום הקמעונאות מצהירה אינטל כי היא תותאם גם לשימוש עם חיישנים ומעבדים מתוצרת חברות נוספות. ענקית השבבים הכריזה כי תשקיע 100 מיליון דולר בפלטפורמה בשנים הקרובות.

הרובוט הקמעונאי הראשון

קרזניץ לא הסתפק בהסברים תיאורטיים על יתרונותיה של הפלטפורמה הקמעונאית החדשה של אינטל, אלא הציג בפני באי הכנס את טאלי, רובוט קמעונאי מתוצרת Simbe Robotics, המבוסס על מעבד של אינטל. הרובוט, אשר משתלב בפלטפורמה החדשה מבית אינטל, מבצע מטלות שונות ובראשן מעקב אחר המלאי, עדכון מחירים, וריענון המדפים.

בנוסף לרובוט הקמעונאי הציגה אינטל טכנולוגיות נוספות כסריגה על פי דרישה בחנות וצגים אינטראקטיביים אשר נועדו לשפר את הקשר עם הלקוח, בין היתר באמצאות שימוש בטכנולוגיה של מציאות מדומה. בריאן קרזניץ אמר כי "המציאות המדומה תסייע ללקוחות ולקמעונאים לעשות שימוש טוב יותר במידע, ולמקסם בכך את ההשקעות בתחום הקמעונאות".

קרזניץ את דבריו בקביעה כי "הטכנולוגיה שאנו מציגים כן – רובוטים ותבונה מלאכותית – תשחרר את העובדים ממטלות הניהול היומיומיות, ותאפשר להם להתמקד בצרכי הלקוח ובשיפור ביצועי החנות". עם זאת, המגמה אותה מובילה כעת אינטל בתחום החנויות מהווה חלק מהשינוי העצום אשר צפוי להתחולל בשנים הקרובות, את יחליפו רובוטים ומכונות את העובדים האנושיים. תחום הקמעונאות, אשר עתיר בעובדים לא מיומנים העוסקים במטלות פשוטות צפוי להוביל את המגמה יחד עם תחומים נוספים כנהיגה וייצור תעשייתי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , הכרזות , חדשות