פוינטר חודרת לשוק האמריקני: זכתה במכרז לניהול צי של 4,000 רכבים

18 ינואר, 2017

המערכת שתותקן ברכבים משלבת בין הטכנולוגיה של מובילאיי ושל פוינטר. היקף העסקה נאמד בכמה מיליוני דולרים

פוינטר טלוקיישן (Pointer Telocation) מראש העין נכנסת לשוק ציי הרכב בארצות הברית. פוינטר, המספקת שירותים כגון ניהול ציי רכב, איתור רכבים גנובים ושירותי דרך נוספים, הודיעה היום כי זכתה במכרז לניהול פרויקט התנהגות נהג לתקופה של 5 שנים.

הפרויקט יכלול צי של 4,000 מכוניות שירות ורכבי יוקרה, המשרתים לקוחות המשתמשים ביישומי חברות רשת תחבורה ובאפליקציות כמו Uber ו-Lyft. הפרויקט יתקיים בשיתוף לקוח של חברת הביטוח ATIC, ספקית הביטוח המסחרי המובילה לרכבים מושכרים בעיר ניו יורק. בתקשורת הכלכלית מעריכים כי היקף העסקה נאמד בכמה מיליוני דולרים בודדים.

המערכת שתותקן ברכבים תשלב טכנולוגיה של חברת מובילאיי עם טכנולוגיות חומרה ותוכנה של פוינטר, ותאפשר יכולות ניהול צי חכמות וניתוח התנהגות נהג והפחתת תאונות. פוינטר ומובילאיי משתפות פעולה כבר כמה שנים בפרויקטים של ניתוח התנהגות נהג. השלמת התקנות המערכות ברכבים צפויה להסתיים בפברואר 2017.

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר, אמר: "אנו מאמינים כי השילוב בין מערכת ההתראה המתקדמת של מובילאיי למניעת התנגשות עם מערכת ה-Cellocator לניתוח התנהגות נהג שלנו, תהווה כלי יעיל בשיפור התנהגות נהג ובמניעת תאונות".

מחלב הוסיף: "זוהי החדירה המשמעותית הראשונה שלנו לשוק האמריקאי תוך שימוש במודל התוכנה כשירות (SAAS) שלנו, אשר מאפשר לנו להרחיב את המכירות לאזורים נוספים מעבר לאלו בהם אנו פועלים כיום באמצעות שילוב של פלטפורמות חומרה ותוכנה מאוחדות. אנו רואים בפרויקט זה פוטנציאל משמעותי ומאמינים כי בעתיד פתרון זה יהפוך לסטנדרט בכל רכב מסחרי ברחבי ארה"ב".

חברת פוינטר הינה מספקת מוצרי Mobile Resource Management לתעשיית הרכב. שירותיה לחברות ביטוח ובעלי רכב כוללים איתור מכוניות גנובות, ניהול ציי רכב, מוצרי בטיחות ושירותי ערך מוסף אחרים. ההנהלה הראשית ומרכז הפיתוח של החברה ממוקמים באזור התעשייה אפק בראש העין. החברה נסחרת בבורסת תל-אביבי ובבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-54 מיליון דולר.

אחד מההסכמים הבולטים האחרונים של החברה היה פרויקט ניהול צי הרכב של אולימפיאדת ריו בברזיל. מערכות הבקרה של החברה הותקנו ב-200 כלי-רכב ששימשו את מארגני האולימפיאדה, כאשר הם מנוהלים מרחוק באמצעות תוכנת Web Fleet Software Platform של החברה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016  דיווחה פוינטר על הכנסות של 16 מיליון דולר, עלייה של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-1.4 מיליון דולר, לעומת 1.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2015. פוינטר נסחרת בנסד"ק על פי שווי שוק של 57 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי