עסקת ענק לסרגון בהודו. החברה מעלה את תחזית ההכנסות

19 ינואר, 2017

החברה קיבלה הזמנות בהיקף של 60 מיליון דולר ממפעיל סלולאר בהודו. בעקבות כך, מעלה החברה את תחזית ההכנסות למחצית הראשונה ב-20-25 מיליון דולר

סרגון (Ceragon) ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בהודו ומדווחת על עסקת ענק נוספת במדינה. החברה, המספרת רשתות תמסורת אלחוטית (Wireless Backhaul), הודיעה כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף של יותר מ-60 מיליון דולר מחברת תקשורת גדולה (Tier-1) בהודו.

מדובר בלקוח קיים, שרוכש שוב את פלטפורמת ה-IP-20 של סרגון, במטרה להרחיב בצורה משמעותית את פריסת רשת התקשורת הסלולרית (4G) שלו במדינהולהגדיל את קיבולת הרשת. ביוני הודיעה החברה כי שלושה מפעילי תקשורת סלולרית בהודו בחרו בפלטפורמה שלה במסגרת פרויקטים רחבי היקף להרחבת שירותי ה-4G שלהם.

פלטפורמת IP-20 מספקת פיתרון יעיל למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת שלהן ולשדרג אותו לתשתית 4G. טכנולוגיית ריבוי הליבות של סרגון מסייעת למפעילי התקשורת לעמוד בצרכי השירות באזורים מאוכלסים במיוחד, בהם סיב תקשורת אופטי אינו קיים וקשה להשיג ספקטרום עבור תמסורת אלחוטית, וזאת באמצעות מתן תמסורת 4G בקצב של עד 1Gbps על גבי ערוץ תדר צר בודד.

הודו – שוק הסלולר השני בגודלו בעולם

ההודו היא שוק הסלולר השני בגודלו בעולם מבחינת מספר משתמשים, וחווה בשנים האחרונות צמיחה הן מבחינת דפוסי השימוש והן מבחינה טכנולוגית. להערכת חברת Counterpoint Research, ברבעון הראשון של 2016 נרשם גידול של 23% במספר מכירות הסמארטפונים בהודו, ועל-פי ההערכות עד שנת 2020 מספר משתמשי הסלולר במדינה יעבור את רף המיליארד משתמשים.

במקביל, מאז 2012 רשתות הסלולר המקומיות עוברות בהדרגה מתשתיות 3G לתשתיות 4G כדי להתמודד עם הדרישה של הלקוחות לקבל גישה רחבת פס לאינטרנט ולמובייל. התחזית היא שב-2018 יהיו בהודו כ-90 מיליון משתמשים בשירותי 4G, ורשתות הסלולר שואפות לשדרג את התשתית כמה שיותר מהר כדי להשיג נתח גדול משוק צומח זה.

החברה מעלה את תחזית ההכנסות

לאור ההזמנות החדשות, מעלה סרגון את תחזית ההכנסות הראשונית למחצית הראשונה של 2017 ב-20 עד 25 מיליון דולר, כאשר בחברה מעריכים כי ההשפעה העיקרית צפויה לבוא לידי ביטוי במהלך הרבעון השני של 2017. תחזית ההכנסות עבור המחצית השנייה של 2017 נותרה בעינה.

בחברה מעריכים גם כי הרווח הגולמי במהלך המחצית הראשונה של השנה יהיה גבוה יותר מהערכותיה הקודמות. לסיכום מציינים בסרגון "הזמנות אלו מחזקות את תחושת הביטחון של ההנהלה כי תוכל לעמוד ביעד אותו ציינה בעבר, של גידול של 40% ברווח הנקי על בסיס non-GAAP ב-2017 בהשוואה ל-2016 – ואולי אף לעברו."

בעקבות העלייה בהיקף ההכנסות ב-2016 והתחרבות הפריסה הגלובלית, המנייה של סרגון עלתה בשנה האחרון ב-225% והיא נסחרת כעת בנסדא"ק לפי שווי שוק של 259 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת