IBM סוגרת רבעון 19 ברציפות של ירידה בהכנסות

21 ינואר, 2017

החברה רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 21.7 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת השנה שעברה. נקודת האור – המשך העלייה ברווחיות בתחומי הענן והפתרונות הקוגניטיביים

למרות שהתעלו מעל הציפיות המוקדמות של האנליסטים, דוחותיה הכספיים של IBM לרבעון הרביעי מציינים רבעון 19 ברציפות של ירידה שנתית בהכנסות. IBM סיימה את הרבעון הרביעי של 2016 עם הכנסות של 21.7 מיליארד דולר, ירידה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. נקודת האור בדוח היא העלייה ב-33%% בהכנסות מתחום הענן, אחד מהתחומים האסטרטגיים שעליהם מטילה החברה את יהבה תחת הנהגתה של המנכ"ל רומטי.

IBM מצויה בתקופת מעבר שבה היא משנה את המיקוד העסקי שלה מתחומי הליבה המסורתיים של התוכנה והחומרה, שרווחיותם ירדה דרמטית בשנתיים האחרונות בשל ההאטה בשוק ה-PC, למרכיבי הפעילות שהוגדרו על-ידה כ"תחומי הליבה האסטרטגיים" – ענן, אנליטיקס, מובייל, בינה מלאכותית ואבטחה.

בחברה מציינים כי תחומי הליבה האסטרטגיים החדשים היוו ב-2016 כ-40% מסך ההכנסות. "הצלחנו למצב את עצמנו ככוח מוביל בתחום הפתרונות הקוגניטיביים ופלטפורמת הענן," אמרה מנכ"ל ונשיאת IBM ג'יני רומטי.

תחום הפתרונות הקוגניטיביים רשם ברבעון הרביעי הכנסות של 5.3 מיליארד דולר, עלייה של 1.4% לעומת השנה שעברה. תחום הענן רשם הכנסות של 13.7 מיליארד דולר, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

מנגד, תחום השירותים העסקיים רשם הכנסות של 4.1 מיליארד דולר בלבד, ירידה של 4.1%. תחום מערכות החומרה ממשיך להתדרד ורשם הכנסות של 2.5 מיליארד דולר בלבד, ירידה של 12.5% לעומת הרבעון המקביל.

בשני התחומים האסטרטגיים של הענן והבינה המלאכותית IBM ביצעה כמה מהלכים משמעותיים בחודשים האחרונים, כאשר פלטפורמת הענן של IBM משרתת כעת את צבא ארצות הברית ואילו מחשב העל "ווטסון" משתלב בתחום הרכב האוטונומי והרפואה. "יותר ויותר לקוחות בוחרים בענן של IBM, לאור יכולותיו המגוונות, המותאמות לתחומים שונים כגון שירותים פיננסיים, תעופה וקמעונאות," הוסיפה המנכ"ל רומטי.

כמו כן, החברה פרסמה תחזית רווח גבוהה מהמצופה ל-2017. החברה צופה צופה כי הרווח למניה ב-2017 יעמוד על 13.8 דולר למניה, מעט מעל תחזיות האנליסטים, שעמדו על 13.74 דולר למניה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות