גייד אין מדיקל השלימה גיוס ראשון של 2 מיליון שקלים

29 ינואר, 2017

החברה פיתחה התקן המסייע ומקל לביצוע תהליך האינטובציה – פרוצדורה רפואית חיונית ושכיחה. חברת התרופות כצט הצטרפה לחברה כשותפה אסטרטגית

חברת המד-טק גייד אין מדיקל (Guide In Medical), הפועלת בתחום המכשור הרפואי, במסגרת החממה של קרן ההון-סיכון NGT3 מנצרת, השלימה מהלך גיוס ראשון בהיקף של כשני מיליון ש"ח מחברת התרופות כצט, אשר הצטרפה כשותפה אסטרטגית לחברה וממשקיע הפרטי. מכשיר ה-IRRIS שפיתחה גייד אין מדיקל מסייע ומקל בביצוע תהליך האינטובציה המורכב, במהלכו מוחדר צינור (טובוס) לקנה הנשימה, במטרה להנשים את המטופל.

מאז הקמתה בשנת 2015, הושקעו בגייד אין מדיקל שלושה מיליון שקלים על ידי קרן NGT3 והמדען הראשי במשרד הכלכלה וסה"כ חמישה מיליון שקלים כולל ההשקעה הנוכחית. הכסף שגויס ישמש לביצוע ניסוים קליניים נוספים בבני אדם במהלך השנה, כמו גםל המשך הפיתוח של המוצר וקבלת אישורים רגולטורים.

גייד אין מדיקל הוקמה על בסיס שיתוף פעולה בין היזמים איתי חיות המשמש כדירקטור ויועץ טכנולוגי בחברה, אריאל שרם המשמש כמנכ"ל החברה, ודר. אלחנן פריד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים, המשמש כיועץ רפואי בחברה. הטכנולוגיה נוצרה במסגרת תכנית היזמות הביו-רפואית של האוניברסיטה העברית, בשיתוף המרכז הרפואי הדסה. החברה קיבלה רישיון בלעדי לפיתוח הטכנולוגיה מיישום, חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים, והדסית, החברה למסחור הטכנולוגיות של ביה"ח הדסה בירושלים. תוך פחות משנה וחצי הספיקה החברה לבצע ניסיון קליני ראשון ולהתחיל בייצור ראשוני של המכשיר. בימים אלה נמצא המכשיר בתהליך אישור CE שאמור להסתיים במרץ 2017 ובחברה מצפים כי עד סוף השנה יתקבל גם אישור ה-FDA. קהלי היעד של המכשיר הם רופאים במרכזים רפואיים, פרמדיקים בניידות טיפול נמרץ, וארגונים המנהלים יחידת טיפול נמרץ צבאית או אזרחית.

הפיכת הליך מורכב לפשוט

אינטובציה היא פרוצדורה רפואית חיונית ושכיחה בעולם הרפואה, המבוצעת בחדרי ניתוח תחת הרדמה מלאה ולעתים גם בתנאי שדה.  בארה"ב מדובר בפרוצדורה שלישית בשכיחותה ובעולם מבוצעות מדי שנה כ-50 מיליון אינטובציות. התהליך של החדרת צינור לקנה הנשימה במטרה להנשים, דורש רמת מיומנות גבוהה, דיוק מקסימלי בהחדרת הצינור ומהירות, מאחר והמטופל אינו נושם תוך כדי ביצוע הפרוצדורה. נזק הנגרם מהליך אינטובציה לקוי, המתרחש בשל חוסר ניסיון של הרופא או הפרמדיק, תנאי סביבה ו/או הפרשות בלוע המקשים על הראות, ולעתים מבנה אנטומי שונה של המטופל, עלול להיות קריטי ולעלות בחיי המטופל.

המנכ"ל אריאל שרם

גייד אין מדיקל פיתחה התקן חיצוני, המוצמד כמדבקה על צוואר המטופל ומעביר לתוך הרקמות אור באורך גל מסוים, אשר מאיר את פנים הגרון. התאורה המיוחדת, אשר מהבהבת בצורה ברורה, מקלה על הצוות הרפואי בזיהוי קנה הנשימה כשהוא נעזר בווידאו לרינגוסקופ (מכשיר עם מצלמת וידאו) ומנווט בקלות רבה יותר את החדרת צינור ההנשמה במהלך האינטובציה. מדובר בהתקן חד-פעמי שעלותו מוערכת בכ-35 דולר ליחידה.

אריאל שרם, מייסד משותף ומנכ"ל גייד אין מדיקל ציין כי "יתרונות המכשיר נובעים מפשטות הפעלתו ומהיכולת לזהות בזמן קצר ובבטחה את קנה הנשימה גם במצבים מסובכים. על כך יעידו תוצאות הניסויים הקליניים והמשוב החיובי שקיבלנו מרופאים שכבר התנסו במכשיר. אני מאמין שבשנים הקרובות המוצר יהיה בשימוש בכל אמבולנס, חדר ניתוח ותאג"ד. התמיכה שקיבלנו ועודנו מקבלים ב- NGT3,סייעה משמעותית בקיצור הליכים והגעה למוצר עובד בזמן שיא".

זהר גנדלר, מנכ"ל קרן NGT3 הוסיף ואמר כי "חברות מעטות בעולם הבריאות יכולות להציג התקדמות כה יוצאת דופן בפיתוח מכשיר רפואי. גייד אין מדיקל יכולה להתגאות בעובדה שתוך שנה וחצי בלבד, היא השלימה תהליך פיתוח וייצור דור ראשון של המוצר, תוך ביצוע ניסוים קליניים בבני אדם, השלימה קבלת ISO 13485, ולקראת קבלת אישור CE כבר בחודשים הקרובים. גייד אין מדיקל מביאה לשוק מוצר ייחודי וחיוני, אשר הופך פרוצדורה מורכבת ומועדת לסיבוכים להליך קצר ויעיל, ללא צורך בשינוי המכשור הקיים ובעלות זניחה. אנו שמחים לתמוך ולקדם פתרון שפותר בעיה אמתית בעולם הרפואה הדחופה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי