למרות הפסימיות, שיא במכירת האייפון 7 של אפל

1 פברואר, 2017

החברה מכרה ברבעון הרביעי 78.2 מיליון מכשירים. גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הכוללות של החברה הסתכמו ב-78.35 מיליארד דולר

למרות התחזיות הפסימיות של האנליסטים, חברת אפל (Apple), שפרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2016, עקפה את ציפיות האנליסטים ורשמה הכנסות של 78.35 מיליארד דולר, עלייה של 3.2% בהשוואה לשנה שעברה. הצפי מוקדם של האנליסטים עמד על 77.38 מיליארד דולר. חברת אפל קוטעת רצף של ירידה בהכנסות בשלושת הרבעונים הקודמים. הרווח הנקי עמד על  17.89 מיליארד דולר, ירידה של 2.5% לעומת השנה שעברה.

הנתון המעודד ביותר בדוח היה העלייה במכירות מוצר הדגל של החברה, האייפון. חרף ההערכות בשוק על דשדוש בהיקף מכירות הסמארטפון החדש של החברה, החברה מכרה ברבעון הרביעי של 2016 מספר שיא של מכשירי iPhone 7 – 78.2 מיליון מכשירי, גידול של 5% לעומת היקף מכירות ה-iPhone 6 ברבעון המקביל אשתקד.

מנגד, מכירות האייפד דשדשו גם ברבעון האחרון. החברה מכרה 13.08 מיליון מכשירים (5.5 מיליארד דולר), ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל. מכירות המק צמחו ב-1% בלבד והסתכמו ב-5.37 מיליון יחידות (7.2 מיליארד דולר).

גם באפל הופתעו מהתוצאות. מנכ"ל אפל טים קוק התייס לתוצאות ואמר כי הוא "נדהם מהן. רבעון החגים הניב עבורנו את ההכנסות הרבעוניות הגבוהות ביותר בתולדות אפל, ושברו שיאים רבים.". בהקשר זה, ראוי לציין כי חלק מההצלחה של האייפון 7 – דגם שגם באפל לא ציפו שיזכה להצלחה מסחררת – נבע מהכישלון של סמסונג, מתחרתה הגדולה של אפל בתחום הסמרטפונים, בעקבות הפגם במכשירי הנוט 7 המתפוצצים, שגרמו לחברה להפסיק את ייצור המכשיר.

עוד נקודת אור בדוח של אפל הוא תחום השירותים, הכולל את הכנסות החברה משירותים כגון אייטיונס, אפסטור ועוד. ברבעון האחרון רשמה החברה מתחום זה הכנסות של 7.17 מיליארד דולר, עלייה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל טים קוק העריך כי השנה ההכנסות מתחום זה יהיו שקולים להכנסות של חברה הכלולה בפורצ'ן-100. בעקבות הדוח זינקה אמש מנייתה של אפל ב-4.6% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 636.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טאבלט וסמארטפון