CEVA נכנסת לעולם המוצרים המדליקים

1 פברואר, 2017

חברת סיוה מהרצליה סיכמה את 2016 עם מכירות שיא של כ-72.7 מיליון דולר ועלייה של 98% ברווח הנקי. החברה הצליחה לגוון את סוג הלקוחות שלה ולהיכנס לתחומים חדשניים כמו מערכות בטיחות ממונעות ורכב אוטונומי

ברבעון האחרון של שנת 2016 שברה חברת סיוה (CEVA) שיא מכירות נוסף. המכירות ברבעון צמחו ב-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-21.2 מיליון דולר. ברבעון המקביל 2015 הסתכמו המכירות בכ-16.1 מיליון דולר.

מדובר למעשה ברבעון רביעי ברציפות שבו החברה מציגה תוצאות שיא רבעוניות. בסך הכל, במהלך שנת 2016 הסתכמו מכירות החברה בכ-72.7 מיליון דולר, שהן צמיחה של 22% בהשוואה למכירות של 59.5 מיליון דולר בשנת 2015.

חברת סיוה מספקת קניין רוחני (IP) למגוון מוצרים המבוססים על טכנולוגיית ה-DSP שלה. במהלך השנה האחרונה היא המשיכה במגמת המעבר מהכנסות מבוססות רשיונות שימוש להכנסות המבוססות על תמלוגים תמורת מכירת מוצרים שבהם משולבים המעבדים שלה. ההכנסות מתמלוגים צמחו ב-49% בהשוואה ל-2015 והסתכמו בכ-40.8 מיליון דולר (בהשוואה לכ-27.4 מיליון דולר ב-2015), ואילו ההכנסות מרשיונות שימוש נשארו כמעט ללא שינוי: 31.9 מיליון דולר ב-2016 לעומת 32.1 מיליון דולר ב-2015.

זעזועים מפתיעים במניית סיוה

החברה סיכמה את השנה עם צמיחה של 98% ברווח הנקי, ל-7 מיליון דולר. אלא שבניגוד למצופה, המנייה בנסד"ק הגיבה בטלטלות עצומות לתוצאות המרשימות האלה. בשנה האחרונה מניית סיוה צמחה בעקביות. בדיוק לפני שנה היא נסחרה במחיר של 17.4 דולר, והגיעה השבוע  ליותר מ-36 דולר, שהעניק לחברה שווי שוק של יותר מ-760 מיליון דולר. אוטוטו מיליארד. עם פרסום התוצאות החלה סדרת זעזועים שבמהלכן היא נפלה וזינקה ביותר מ-5% לפחות חמש פעמים. המנייה סיימה את יום המסחר בירידה של כ-7.3%.

17 לקוחות חדשים

ברבעון האחרון, אגב, חל זינוק גדול במשקל התמלוגים לעומת רשיונות שימוש. ההכנסות מתלוגים צמחו ב-60% להיקף של 12.9 מיליון דולר, וההכנסות מרשיונות נשארו גם הם כמעט ללא שינוי: 8.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-8 מיליון דולר אשתקד.

גדעון ורטהייזר

מנכ"ל חברת סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהצמיחה בהסכמי התמלוגים היא תוצאה של יציאה לשוק של סמארטפונים חדשים ואבזרים מבוססי Bluetooth. לדבריו, במהלך 2016 החברה עברה את היעדים האסטרטגיים שהיא הציבה לעצמה: "חתמנו על 49 הסכמים, שמהם 45 הסכמים שאינם בתחום מעגלי baseband למכשירי טלפון. מתוך ההסכמים האלה, 17 הסכמים נחתמו עם לקוחות שהם לקוחות חדשים עבורנו. תוצאות 2016 מראות שהצלחנו שלנות את פני החברה ולהפוך אותה לחברה אנכית המספקת קניין רוחני למגוון גדול של מוצרים ותעשיות".

"יש לנו פורטפוליו ייחודי של טכנולוגיות עבור מודמים אלחוטיים במכשירי LTE-Advanced ו-5G, מעבדים ל-Bluetooth, ל-Bluetooth לעיבוד תמונה ולעיבוד קול. אנחנו נמצאים בעמדה שתאפשר לנו להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו בתחומי התקשורת האלחוטית, האלקטרוניקה הצרכנית והרכב".

מעבדי תמונה: מנוע צמיחה ויזואלי

במהלך הרבעון נחתמו 8 הסכמים חדשים עבור מעבד הראייה הממוחשבת של החברה. "הסכמים אלה הופכים אותנו לתקן תעשייתי דה-פקטו של עיבוד תמונות חכם". זוהי נקודה מעניינת, שכן שוק הראייה הממוחשבת הוא אחד מהשווקים בעלי הצמיחה החזקה ביותר בעולם. הן בתחומי ה-IoT, בתחומי הצילום מרמת מצלמות המעקב והאבטחה ועד לרמת הסמארטפונים, וכלה ברמת הרכב והרכב האוטונומי. שוק הרכב הוא צרכן עצום של יכולת ראייה ממוחשבת ועיבוד מהיר של אותות המגיעים מחיישני התמונה, הן של הרכב והן של תשתיות הכביש.

ורטהייזר: "תחום הראייה הממוחשבת נמצא בצמיחה, ובתחום הסמארטפונים הוא קיבל תאוצה עם הופעת האייפון 7 עם המצלמה הכפולה. מלבד חברת Envidia, אין אף חברה אחרת בעולם עם יכולת כמו שלנו לשלב רשתות ניורוניות בתוך מעבד התמונה. היתרון שלנו נובע מכך שאנחנו משלבים ביחד את החומרה ואת התוכנה".

בחודש אוקטובר 2015 דיווח Techtime שחברת סיוה פיתחה טכנולוגיית לימוד מכונה על-גבי שבב, המאפשרת ליישם רשתות נוירוניות המבצעות למידה עמוקה (Deep Learning) במעבד עיבוד התמונה שלה, CEVA-XM4. אחד מהיישומים הראשונים של הטכנולוגיה (CEVA Deep Neural Network), היה להפעלת אלגוריתם לזיהוי הולכי רגל ויישומי ADAS, אשר מומש על-ידי חברת Phi Algorithm Solutions מקנדה.

כעבור חודשיים היא דיווחה שמעבד ה-DSP שלה לעיבוד תמונה, CEVA-XM4, קיבל הסמכת ISO 26262, שזהו התקן הבינלאומי למערכות אלקטרוניות ממונעות. ללא תו התקן הזה, לא ניתן להיכנס לשוק מערכות העזר לנהג (Advanced Driver Assistance Systems). בכך למעשה היא ממצבת את עצמה בעמדת תחרות מול חברת מובילאיי (MobilEye). "כבר יש לנו לקוחות בתחום ה-ADAS והרכב האוטונומי", גילה ורטהייזר בשיחת הוועידה.

כניסה לעולם היישומים המדליקים

הרמקול האלחוטי של JLAB

הבשורה הגדולה ביותר המגיעה מהדו"ח של סיוה קשורה לעובדה שהיא הפכה לחברה המספקת קניין רוחני למספר גדל והולך של שווקים. במילה אחת, היא הופכת לחברה מגוונת. במספר מלים: היא נכנסת לעולם היישומים המדליקים.

מצ"ב כמה דוגמאות: סיוה נכנס למכשיר השמיעה Oticon Opn המשלב Bluetooth בתוך מכשיר השמיעה, ומאפשר לכבדי שמיעה להזרים אודיו ישירות לתוך האוזנייה (בתמונה למעלה). לאחרונה המכשיר קיבל את פרס החדשנות של כנס CES 2017.

היא נכנסה לרחפן המתקפל DJI Mavic Pro ולרמקול האלחוטי הנייד Block Party של חברת JLab. המערכת הקולית הזו מאפשרת הפעלה בו-זמנית של 8 רמקולים שונים ללא שימוש ברשת ה- Wi-Fi, באמצעות רשת עצמונית בתדר של 5.8GHz. הרמקולים מייצרים רשת שלמה, כאשר רק אחד מהם מחובר לרמקול באמצעות Bluetooth, והשאר משמיעים את האודיו הזורם אליהם מהרשת הפרטית שלהם.

הגיוון מעניק יציבות

סיוה נכנסה למוצר מפתיע כמו Pokemon Go Plus, שהוא אבזר לביש המסייע לשחקנים לאתר פוקימונים בסביבתם, היא נכנסה לאבזר המציאות הווירטואלית החדש Google Daydream, חמצלמות של חברת Fuji ועוד. כל אלה מלמדים שהיא מתחילה לבנות לעצמה פורטפוליו רחב מאוד של לקוחות חדשים, מעבר לשוק המודמים של מכשירי סמארטפון, המעניק לה יציבות ארוכת טווח וחשיפה מוגבת למגות חדשות בשוק. הסיכום של סמנכ"ל הכספים יניב אריאלי מבטא את המציאות בחדשה של החברה: "בכל שנייה נמכרים בעולם 34 מכשירים הכוללים את הקניין הרוחני של סיוה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת