Carestream תשלב את הטכנולוגיה של זברה מדיקל

5 פברואר, 2017

זברה פיתחה פלטפורמה אבחון דימות המבוססת על בינה מלאכותית. המערכת המשולבת תסייע לשפר את יכולות האבחון ולהפחית את העלויות למערכות הבריאות

חברת זברה מדיקל (Zebra Medical) מקיבוץ שפיים, שמפתחת מערכת אבחון רפואי המבוססת על בינה מלאכותית, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Carestream Health האמריקנית, המפתחת תחנות עבודה למחלקות רדיולוגיה. במסגרת שיתוף הפעולה תשלב קרסטרים את הטכנולוגיה של זברה במערכת שלה, המאפשרת לספקי שירותים רפואיים לנהל את הטיפול בחולים במחלות כרוניות.

המערכת של זברה מאפשרת לחוקרים לפתח במהירות אלגוריתמים חדשים להדמאה רפואית תוך שימוש בבסיס נתונים גדול מאוד ובעוצמת מיחשוב זמינה. המודל של החברה מבוסס על התפישה שלפיה שירותי הבריאות נדרשים לספק כיום יכולות אבחנה מדויקת ומהירה, אולם מתקשים לעמוד במשימה בטכנולוגיות הרדיולוגיה הקיימות היום. המערכת של זברה מתבססת על בדיקות הדמיה קודמות ובכך מסייעת לאתר סיכון למחלות כרוניות ולספק טיפול מוקדם.

קרסטרים תשלב את הטכנולוגיה של זברה במטרה להציע לרופאים, בתי חולים ומבטחים מערכת המספקת תובנות מבוססות בינה מלאכותית. קרסטרים תשלב את הטכנולוגיה של זברה בפלטפורמת שיתוף הפעולה הקליני (Clinical Collaboration Platform) שלה, המסייעת לספקי שירותים רפואיים לנהל אוכלוסיות בסיכון ולשפר את התפוקה והעקביות של הדיווח הרדיולוגי. המערכת מזהה באופן אוטומטי שורה של מצבים מסכני חיים כגון דלדול העצם, הצטברות סידן בעורקים הכליליים, נפחת בריאות (אמפזימה) ורקמות שומן בכבד.

המערכת המשולבת, שתוצג לראשונה בכנס השנתי של HMISS, תאפשר לגורמים המטפלים בקהילה הרפואית לאבחן מטופלים ברמת סיכון גבוהה ולהציע תכניות טיפול למניעת מצבים מסכני חיים. על פי שתי החברות, השימוש במערכת התובנות של זברה יכול לסייע לקרסטרים לשפר את איכות האבחונים, וזאת תוך כדי מיקסום הפרודוקטיביות והקטנת העלויות מערכות הבריאות.

"המטרה שלנו היא לצייד את ספקי השירותים הרפואיים במערכת לניתוח דימות שתסייע לזרז את תהליך האבחון המוקדם ולשפר את המסגרת הטיפולית בחולה. רק גישה הוליסטית של ניתוח הנתונים יכולה להשיג תוצאות בעלות ערך", אומר לודוביק ד'אפראה, מנהל חטיבת Healthcare Information Solutions בקרסטרים. "זו הסיבה ששילבנו את מערך התובנות של זברה במערכת הקיימת שלנו".

מנכ"ל זברה אלעד בנימין אמר "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הזה, וזאת מאחר שהמערכת הדימות של קרסטרים נמצאת בשימוש נרחב בקרב רשויות בריאות ממשלתיות, מערכות בריאות גדולות וארגונים מסחריים,"

חברת Carestream מתמחה בתחום פיתוח תחנות עבודה למחלקות הרדיולוגיה. המערכות שלה מצויות באלפי בתי חולים בכ-170 מדינות ברחבי העולם. החברה רכשה בעבר שתי חברות ישראליות, אלגוטק (Algotec) ואורקס (Orex), שהמשיכו לפעול כמרכזי פיתוח של החברה בישראל ביקנעם וברעננה. בחודש יולי 2016 סגרה קרסטרים את המרכז ביקנעם והעבירה את פעילותו לסין.

חברת זברה מדיקל הוקמה בשנת 2014 על-ידי אייל טולדנו, אייל גורה ואלעד בנימין. המנכ"ל אלעד בנימין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי