ננו-דיימנשן תפתח מדפסת תלת מימד להדפסת תאים ורקמות של כליה אנושית

13 פברואר, 2017

לאחר שבאוקטובר הקימה חברת בת בתחום הדפסת חומרים ביולוגיים, כעת מודיעה ננו-דיימנשן כי תתמקד בתחום הדפסת תאים ורקמות להשתלות כליה

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension), המפתחת טכנולוגיות להדפסת תלת מימד, הודיעה היום כי בכוונתה ליצור פלטפורמה להדפסת תלת מימד ביולוגית של תאים ורקמות חיבור לצורך יצירת מבנים ביולוגיים המתפקדים ככליה אנושית.

במאי 2016 הודיעה ננו-דיימנשן על הוכחת היתכנות מוצלחת להדפסת תלת-מימד של דיו-ביולוגי המכיל תאי גזע. הניסוי הדגים את הפוטנציאל להדפסת רקמות שמקורן בתאי גזע חיים. בתהליך נעשה שימוש במדפסת תלת מימד בטכנולוגיית הזרקת הדיו שפיתחה ננו דיימנשן. הניסוי נערך בשיתוף עם חברת Accellta, אשר הוקמה ב-2012 על-ידי חברת המסחור של הטכניון ועוסקת בגידול ובידול תאי גזע למעבדות מחקר.

בעקבות כך הודיעה החברה באוקטובר על הקמת חברת בת חדשה שתתמקד בתחום הדפסת חומרים ביולוגיים בתלת מימד. חברת הבת תגייס מימון בנפרד מפעילות ננו דיימנשן בתחום הדפסת האלקטרוניקה.

כעת, לאחר ביצוע מחקר שוק לגבי יישומים אפשריים לטכנולוגיות החברה בנושא הדפסת תלת מימד ביולוגית, בחרה החברה להתמקד בעיקר בפתרונות למחלת כליות סופנית, המובילה לכשל כלייתי.

"אנו מאמינים כי היכולות המתקדמות של החברה בתחום הדפסת תלת מימד, בשילוב המומחיות בתחום ננו כימיה וחומרים מתקדמים, מספקים ערך מוסף משמעותי לתחום המבטיח של הדפסה ביולוגית", אמר עמית דרור, מנכ"ל החברה. "אנו מעוניינים לשלב את הידע והקניין הרוחני שלנו בתחום הדפסת תלת מימד של חומרים מורכבים בשוק המתעורר של הדפסת תלת מימד ביולוגית. אנו מאמינים כי לפלטפורמת הדפסה ביולוגית עם יתרונות אלו יש את הפוטנציאל לאפשר בנייה של מבנים ביולוגיים מורכבים."

בהתאם ל- United States renal data system, שוק הטיפולים בארצות הברית בחולי מחלת כליות סופנית מוערך ב-32.8 מיליארד דולר בשנה. בהתאם למשרד הבריאות ושרותי אנוש של ארצות הברית, מספר הממתינים להשתלת כליה בארצות הברית בלבד גדל כל הזמן ועמד לאחרונה על כ- 98 אלף. עם זאת, ב-2016 בוצעו רק כ-19 אלף השתלות כליה,כך שרשימת הממתינים להשתלת כליה גדולה ביותר מפי 5 ממספר תורמי הכליה. בהתאם ל- Milliman Research Report מדצמבר 2014, השתלת כליה ממוצעת עולה כ- 334,000 דולר.

בננו דיימנשן מציינים כי פתרונות הדפסת הרקמות הקיימים היום לוקות בחסר ביכולת ליצור רקמות שמחקות את הפונקציונאליות של הרקמות המורכבות של הכליה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות