פנטזי נטוורק גייסה 8.1 מיליון שקל בהנפקה ציבורית

14 פברואר, 2017

משחקי פנטזי ספורט (Fantasy sport) הם קטגוריה צומחת במהירות בעולם המשחקים המקוונים (iGaming)

חברת פנטזי נטוורק (Fantasy Network) מתל-אביב גייסה אתמול כ-8.1 מיליון שקל בהנפקה מוצלחת בבורסה בתל-אביב, שמשכה ביקושי-יתר בשיעור 27%. התוצאה: החברה תכננה לגייס מהציבור כ-7.1 מיליון שקל וסיימה את ההנפקה עם תמורה כוללת של כ-9 מיליון שקל. מימוש כתבי האופציה עד סוף 2018 יזרים לקופת החברה עוד כ-11 מיליון שקל. יו"ר החברה, אבי אנגל, אמר שתוצאת ההנפקה היא הבעת אמון משמעותית של המשקיעים החדשים והוותיקים. "ההנפקה מסמנת נקודת מפנה עבור החברה. כספי ההנפקה יאפשרו לנו להשיג קפיצת מדרגה במימוש תוכניתנו העיסקית, להתחיל לייצר הכנסות מחוזים קיימים וחדשים, להרחיב את מעגל לקוחותינו בשוק עולמי גדול וצומח ולחזק ולהעשיר עוד יותר את פלטפורמת משחקי הפנטזי ספורט החדשנית שלנו".

מה הם משחקי Fantasy sport?

חברת פנטזי נטוורק פיתחה פלטפורמה של משחקי ספורט מקוונים מסוג חדש, שאותה היא מספקת לחברות הפעלת משחקי ולחברות מדיה המשתמשות בה כדי לחזק את הקשר עם הצופים בערוצי ספורט. משחקי פנטזי ספורט (Fantasy sport) הם קטגוריה צומחת במהירות בעולם המשחקים המקוונים (iGaming). מדובר במשחקי מחשב מקוונים שבמסגרתם המשתתפים מרכיבים נבחרות וירטואליות של ספורטאים אמיתיים מתוך קבוצות בליגות אמיתיות בענף ספורט קבוצתי כלשהו, ומתחרים זה בזה. מדובר בסוג של הימורים, המבוססים על מערכות איסוף מידע סטטיסטי על הביצועים של הספורטאים.

משתתף בחדר משחקי כדורגל, למשל, מרכיב לעצמו נבחרת מהיצע של שחקנים שיכולותיהם מוגדרות על מידע סטטיסטי שנאסף בעקבות הביצועים שלהם. המנצח הוא זה שהקבוצה שלו קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. מכיוון שהתחרות מתקיימת לאורך זמן מוגדר, מחזור משחקים שלם למשל, המתחרים לא יודעים איזה מידע סטטיסטי ייאסף מהביצועים של השחקנים האמיתיים, וכך הם לא יכולים לדעת בוודאות האם הם ינצחו או יפסידו בסוף המחזור.

כיום התחום הזה נמצא בתהליכי שינוי ויש עלייה במספר המשתתפים במשחקים יומיים. להערכת חברת המחקר Juniper Research, בשנת 2016 הגיע מספר המשתתפים במשחקי פנטזי ספורט יומיים לכ-5.6 מיליון משתתפים. מספרם צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-13.4% ולהגיע לכ-10.5 מיליון משתתפים ב-2021. במונחים כספיים המספרים גדולים יותר: בשנת 2016 הסתכם שוק המשחקים היומיים בכ-2.7 מיליארד דולר. ב-2021 יגיע היקפו לכ-5.4 מיליארד דולר.

פלטפורמת Inplay Fantasy החדשה

לפני כשבוע הודיעה פנטזי נטוורק על השקתה של פלטפורמת Inplay Fantasy שפיתחה במהלך השנה האחרונה. הפלטפורמה הזו מאפשרת לצופים להשתתף במשחק פנטזי המסתיים עם סיומו של המשחק הספורטיבי שבו הם צופים. לדברי מנכ"ל החברה, ברק אייזנשטיין, "בעולם שבו חברות המדיה משלמות סכומי עתק לזכויות שידור ונאבקות לשמר ולהגדיל את קהל הצופים בשידוריהן, משחקי Inplay שלנו יוכלו להעשיר את חווית הצפייה ולייצר רובד נוסף של עניין שימשוך צופים וייצר הזדמנויות מוניטיזציה חדשות. בכוונתנו לשלב את פלטפורמת Inplay Fantasy שלנו באתר AztecaPlay שהקמנו עבור חברת המדיה אצטקה, השותפה האסטרטגית שלנו במקסיקו, ובהמשך להרחיב את השיווק לחברות מדיה נוספות ברחבי העולם".

בתמונה למעלה: ברק אייזנשטיין (מימין) ואבי אנגל

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חדשות