ארה"ב דחפה את SolarEdge לירידה של 11% במכירות

15 פברואר, 2017

סולאר-אדג' דיווחה על הכנסות של 111.5 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי. בחברה מקווים כי שהממיר החדש מסוג Wave-HD יסייע לה לחזור למסלול הצמיחה הרגיל שלה

חברת סולאר-אדג' (Solaredge), המפתחת מערכות למיצוי הספק של פאנלים סולאריים, הציגה ירידה בהכנסות ברבעון הרביעי של 2016, בעיקר בשל המשך מגמת הירידה בביקושים בשוק המגורים האמריקני. הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-111.5 מיליון דולר, ירידה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל וירידה של 13% בהשוואה לרבעון השלישי של 2016, ונמוך מתחזיות האנליסטים שצפו 115.8 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-9.8 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת 24.1 מיליון דולר.

עם זאת, החברה הציגה עלייה ברווחיות החשבונאית, שהגיעה ברבעון הרביעי ל-35%, בהשוואה ל-30.9% ברבעון המקביל אשתקד. החברה מכרה ברבעון הרביעי 1.3 בקרים למיצוי הספק ו-57,000 ממירים. במקביל, פרסמה החברה תחזית לפיה היא צופה הכנסות של 110-120 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017.

מנכ"ל החברה גיא סלע ציין כי החברה התמקדה ברבעון האחרון בהגברת הייצור של המוצרים החדשים של החברה, ובראשם ממיר ה-HD Wave, שכעת זמין להפצה ברחבי העולם. "המשכנו בצעדים להפחתת העלויות והודות לכך הצגנו הכנסה תפעולית סולידית ושיעורי שיא של שולי רווח, וזאת למרות הירידה בהכנסות בהשוואה לרבעונים הקודמים. אנחנו בטוחים ביכולתנו להגדיל את ההכנסות והרווחיות ב-2017". סולאראדג' עלתה היום במסחר בנסדא"ק ב-5.1% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 670 מיליון דולר.

ירידה בשוק האמריקאי

הגורם המרכזי שהכביד על התוצאות של החברה הוא הירידה המתמשכת בהכנסות מהשוק האמריקני, שהוא שוק היעד המרכזי של החברה. ברבעון הרביעי מכרה החברה ממירים סולאריים בהספק של 430 מגה-וואט, מתוכם 271 מגה-וואט נמכרו לשוק בצפון אמריקה. עיקר הירידה בביקושים נרשמה בשוק המגורים האמריקני.

מגמה זו של ירידה בביקושים מארצות הברית השתקפה לכל אורך הרבעונים האחרונים. הסיבה המרכזית לכך היא עלייה בתחרות בשוק האמריקני, בעיקר מצד המתחרה האמריקנית המרכזית Enphase Energy. כמו כן, מה שעלול לפגוע במידה נוספת בהכנסות העתידיות הוא המיזוג בין טסלה של אלון מאסק לחברת האנרגיה הסולארית לשוק הביתי SolarCity. מאסק ציין לאחר הרכישה כי החברה הממוזגת מתכוונת לפתח בעצמה ממירי הספק, וזאת במקום לרכוש אותם מסולראדג'.

איום נוסף על סולראדג' הוא הכניסה לשוק של מתחרות סיניות, כדוגמת Huawei ו-Sungrow Power Supply. החברות הסיניות מתכוונות לחדור לשוק המגורים האמריקני, כאשר אחד היתרונות הבולטים שלהן הוא יכולתן לפתוח במלחמת מחירים ולהציע מחירים נמוכים במטרה לדחוק חברות מתחרות כמו סולאראדג'.

עם זאת, בשיחת הוועידה שלאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי ציין מנכ"ל החברה סלע כי למיטב ידיעתה של החברה נתח השוק שלה בארצות הברית לא הצטמק וכי הירידה בהכנסות נובעת יותר מירידה במחירים.

כדי לפצות על כך בחברה משקיעים משאבים גדלים יותר במטרה להרחיב את הפעילות באירופה ובשווקים אחרים, ואמנם מציינים בחברה שההכנסות משאר העולם צמחו בשיעור ניכר ברבעון הרביעי. "בעוד שהשוק האירופי מתחיל לגלות סימני צמיחה, השוק האמריקני ממשיך לדשדש משמעותית. בשאר העולם העסקים שלנו גדלים בקצב טוב," אמר סלע בשיחת הוועידה.

מיקסום האנרגיה הסולארית

חברת SolarEdge נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. החברה מתמקדת בעיקר בייצור ממירים (Inverters) ובקרים המאפשרים להשיג תפוקה מכסימלית מהפנלים הסולאריים, הן בשוק הביתי והארגוני, והן במתקנים גדולים ובחוות אנרגיה סולאריות בהספק גבוה

החברה פיתחה בקר אופטמיזיציה המותקן על כל פנל בנפרד ומוודא שהוא ייצר הספק מוצא מקסימלי. התוצאה היא קבלת יותר אנרגיה מתשתית נתונה של פנלים, מכיוון ששיטת הבקרה המסורתית לא מתחשבת בעובדה שאין זהות מלאה בין כל הפנלים בגריד.

הבקרים של החברה מקושרים אל תחנת בקרה מרכזית, ומאפשרים לנטל מרחוק את מצב חוות האנרגיה, ולזהות תקלות שהתפתחו בפנלים בודדים. בין השאר, הם מסוגלים להעריך שפנל מסויים מייצר פחות חשמל מכיוון שהוא לא נקי, ולשלוח אליו את הטכנאי.

הדור הבא: Solaredge Wave-HD

על רקע ההיחלשות העסקית בארצות הברית, בסולר-אדג' מקווים לחזור לצמיחה בשוק עם תחילת הפצת מוצר הדגל החדש של החברה, ה-Wave-HD, הכולל מעבד דיגיטלי מתקדם ואלגוריתמים אשר  אשר מביאים להפחתה ניכרת בגודל ובמשקל של הממיר הסולארי ומגדיל את יכולת מיצוי ההספק. בשמו, ה-Wave-HD מרמז למהפכת המסכים השטוחים ששינתה את תעשיית הטלוויזיות והציגה טלוויזיות קומפקטיות יותר, איכותיות יותר וגם זולות יותר. לטענת החברה, ה-Wave-HD מסמן את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר בתחום הממירים הסולאריים בעשרים השנה האחרונות.

ה-Wave-HD הוא ממיר בעל הספק של 6 קילו-וואט ששוקל רק 9.5 קילוגרם, פחות מפי שתיים מהממירים הקיימים, וזאת הודות למזעור המרכיבים האלקטרוניים והעובדה כי השלדה בנויה מפלסטיק ולא מאלומיניום. הממיר מתבסס על לוחות מגנטיים הדקים פי 16 ועל מנגנון קירור ששוקל פי 2.5 פחות בהשוואה לממירים הקיימים. מלבד מימדיו הקטנים, הממיר מציג יעילות המרה משופרת של 99%, בהשוואה ל-97.5% בממיר הקודם של החברה.

הממיר הושק כבר בספטמבר 2015, אך הפצתו בעולם, ובשוק האמריקני בפרט, צפויה לצבור תאוצה רק לקראת המשך השנה. בסופו של דבר, מתכוונת החברה להחליף את כל קו המוצרים שלה בטכנולוגיית ה-Wave-HD החדשה שלה. נראה אם היתרון הטכנולוגי של המוצר החדש יסייע לחברה להתגבר על התחרות העזה בעיקר בשוק האמריקני.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות