דיקרסון: "אסטרטגיית החדשנות של אפלייד מניבה תוצאות"

19 פברואר, 2017

מכירות חטיבת ה-PDC הישראלית של אפלייד מטיריאלס הגיעו לשיא של כל הזמנים. בתחום ה-eBeam צמחו מכירות הקבוצה הישראלית ב-33% ברבעון האחרון

היקף ההזמנות מחברת אפלייד מטיריאלס (Applied Materials) צמח ברבעון הראשון של 2017 (שהסתיים ב-29 בינואר) ב-86% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-4.24 מיליארד דולר. היקף המכירות נטו ברבעון צמח ב-45% והסתכם בכ-3.28 מיליארד דולר. הרווח התפעולי גדל ב-8.9 נקודות משנה לשנה והגיע ל-24.6 אחוזים.

סך המזומנים מפעולות ברבעון הראשון הסתכם ב-646 מיליון דולר. החברה החזירה 238 מיליון דולר לבעלי המניות באמצעות רכישה מחדש של מניותיה ודיבידנדים במזומן. "קבענו שיאים חדשים ברווח ובהזמנות ברבעון הראשון", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, גארי דיקרסון. "שנת 2017 מסתמנת כשנה נהדרת לאפלייד מטיריאלס. אסטרטגיית החדשנות שלנו המתמקדת בזיהוי נקודות מפנה בשוק מניבה תוצאות ואנו בטוחים מתמיד שנוכל להמשיך במסלול צמיחה".

רבעון שיא בהזמנות מישראל

היקף ההזמנות והמכירות של ציוד מוליכים למחצה הגיע ברבעון הראשון לשיא של 16 שנים. בהתייחס לפעילות בקרת תהליך ייצור שבבים  פעילותה המרכזית של אפלייד מטיריאלס ישראל (PDC), ציין  דיקירסון שההזמנות מהחטיבה הישראלית היו ברבעון הראשון הגבוהות ביותר בכל הזמנים.

לדבריו, ההכנסות בתחום ה-eBeam (בדיקות ייצור שבבים באמצעות מיקרוסקופ אלקטרוני) שהן מומחיות של חברת אפלייד מטיריאלס ישראל, צמחו ב-33% בהשוואה לשנת 2016. "מוצרי ה-eBeam מייצגים תחום נוסף שבו אנו עדים לנקודת מפנה חשובה, והינם החלק הגדול ביותר של עסקי ה-PDC שלנו".

מהחברה בישראל נמסר שהיא נמצאת בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות. הגידול בפעילות הביא לגיוס נרחב של עובדים חדשים למרכז הפיתוח והייצור ברחובות וכן לתמיכה במרכזי הייצור של לקוחות החברה. בימים אלו ממשיכה החברה לגייס עובדים חדשים, בעיקר מתחומי האלגוריתמים והתוכנה, אך גם בתחומי פיסיקה, מכניקה, הנדסת מערכת ותפקידי התמיכה.

תחזית עסקית אופטימית

עבור הרבעון השני של שנת הכספים 2017, צופה אפלייד מטיריאלס מכירות נטו בטווח של 3.45-3.60 מיליארד דולר. מרכז הטווח ישקף גידול של כ-44 אחוזים משנה לשנה. התחזית הזו אינה כוללת חיובים הקשורים לרכישות שהושלמו ואינה משקפת פריטים שאינם ידועים במועד התחזית העסקית הנוכחית כגון חיובי נוספים הקשורים לרכישות או פריטים לא תפעוליים או יוצאי דופן אחרים כמו גם פריטים הנוגעים למיסוי שלא ניתן לחזות ללא מאמץ בלתי סביר עקב האי-וודאות המאפיינת אותם.

חברת אפלייד מטיריאלס מדווחת מספר רבעונים ברציפות על שיפור בעסקיה. הדבר מתבטא גם במניית החברה בנסד"ק, אשר נסחרה לפני שנה במחיר של כ-32 דולר, וכיום היא נסחרת בנסד"ק במחיר של כ-35.7 דולר, המעניק לחברה שווי שוק של כ-39.1 מיליארד דולר.

חברת אפלייד מטיריאלס היא ספקית מרכזית של פתרונות בתחום הנדסת חומרים המשמשים לייצור שבבים וצגים.כיום החברה מעסיקה כ-1,250 עובדים בישראל, רובם בפיתוח וייצור מערכות לבקרת תהליכי הייצור של שבבים. המרכז בארץ ממוקם בפארק המדע ברחובות ונחשב למרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב.

מניית אפלייד מטיריאלס בשנה האחרונה בנסד"ק

למידע נוסף: www.appliedmaterials.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , סמיקונדקטורס