מובילאיי ציידה אלפי מכוניות בניו יורק במערכת ADAS

19 פברואר, 2017

מובילאיי השלימה התקנת טכנולוגיית למניעת תאונות דרכים ב-4,500 מכוניות להשכרה בניו-יורק, כולל Uber ו-lyft. ב-2018 תתחיל להתקין את מערכת המיפוי האוטומטית REM במכוניות מתוצרת פולקסווגן

חברת מובילאיי (MobilEye) השלימה התקנה רחבת-היקף של מערכות להימנעות מתאונות דרכים באלפי מכוניות להשכרה ונסיעה שיתופית בניו-יורק. במסגרת הפרויקט שבוצע בשיתוף חברת אטלס פייננשל הולדינגס (Atlas Financial Holdings) המספקת ביטוח נוסעים ברכב, ציידה מובילאיי כ-4,500 מכוניות בטכנולוגיית ADAS שלה, בהן גם מכוניות המוצעות לנסיעה שיתופית באמצעות האפליקציות הפופולריות Uber ו-Lyft.

הטכנולוגיה של מובילאיי מתבססת על חיישן ראייה בעל רזולוציה גבוהה, אשר מנתח בזמן אמת תרחישים העלולים להתפתח למצבים מסוכנים. באמצעות החיישן מקבלים הנהגים התרעה מוקדמת המאפשרת להגיב בזמן אמת ולמנוע תאונה. המכוניות שבהן הותקנה המערכת כבר מוצעות להשכרה בניו יורק.

פוינטר הישראלית שולבה בפרוייקט

הפתרון שמובילאיי התקינה בניו-יורק כולל גם את מערכת Telocation של חברת Pointer הישראלית, המתעדת את התנהגות הנהגים בזמן אמת ומאפשרת לעקוב ולבחון את אופי הנסיעה והנהיגה. "ככל שגוברת הפופולריות של תחבורה שיתופית בערים בעולם, חיוני שהמכוניות האלו ינצלו את הטכנולוגיות החדשות לשיפור בטיחות הנהגים והנוסעים," אמר מנהל הפיתוח העסקי של מובילאיי, מורן דויד. "המערכת של מובילאיי תספק שלוות נפש לבעלי המכוניות והנהגים, בידיעה שהטכנולוגיה מספקת רובד נוסף של בטיחות והגנה לנהג ולנוסעים. אנו מצפים להמשיך לשתף פעולה עם שותפינו במניעת התנגשויות ברחבי העיר".

לאחרונה זכתה מובילאיי בפרוייקט כמעט מקביל במימון משרד התחבורה האמריקאי (USDT). המשרד יזם מכרז לאספקת מערכות בטיחות לתחבורה הציבורית בהיקף של 40 מיליון דולר. חברת מובילאיי זכתה בפרוייקט ובמסגרתו היא תצייד את האוטובוסים של העיר ניו-יורק  במערכות Shield+ שלה, המבוססות על חיישן ראייה, ויאפשר לצמצם את התאונות בין אוטובוסים לבין הולכי רגל במערכות ההסעה הציבוריות.

התקדמות בשיתופי פעולה עם פולקסווגן, במוו ואינטל

בשבוע שעבר הודיעו מובילאיי ופולקסווגן שהחל משנת 2018 תותקן במכוניות של חברת פולקסווגן מערכת מיפוי הדרך של מובילאיי, הנקראת REM – Road Experience Management. המטרה היא להפיק מפות דרך חכמות שישמשו את כלי הרכב האוטונומיים העתידיים. מערכת REM כוללת מצלמות קדמיות אשר קולטות באמצעות חיישנים אופטיים סימוני דרך ומידע על הכביש. המידע שנאסף על-ידי החיישנים עובר אל שרתי מובילאיי במטרה ליצור ולעדכן כל הזמן את המפות.

שיתוף הפעולה עם יצרנית רכב גדולה כמו פולקסווגן, המייצרת מאות אלפי מכוניות, תאפשר ליצור מפות מדויקות ומפורטות שיאפשרו לכלי-רכב אוטונומיים "לחוש" את סביבתם. במידה רבה הרעיון מזכיר את אפליקציית Waze, אלא שהוא שונה מהותית במספר היבטים: הפעם מדובר במערכת האוספת מידע רחב יותר על הכביש ולא מידע על התנועה בו, ומדובר במערכת שהיא חלק בלתי נפרד מהרכב, ולא תוסף נייד המותקן בהתאם לבחירת המשתמש.

בתוך כך גם שיתוף הפעולה עם אינטל ובמוו (BMW) צובר תנופה: בחודש שעבר דיווחה מובילאיי שבמחצית השנייה של 2017 יעלו על הכביש 40 מכוניות של במוו מדגם BMW 7 Series, המצויידות במערכות נהיגה אוטונומית שפותחה במסגרת שיתוף הפעולה אינטל/במוו/מובילאיי. שלוש החברות פיתחו מערכת שהיא נפרדת מהרכב עצמו, כדי לאפשר ליצרנים אחרים להתקין מערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית. מדובר בפתרון מודולרי, המאפשר ללקוחות להצטייד במודולים ספציפיים, או לרכוש ערכת נהיגה אוטונומית מלאה עבור המכוניות שלהם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי