טקטרוניקס הפרידה את המחשב מנתח התדר

19 פברואר, 2017

ג'ים מק'גיליוורי: "גילינו שניתן לייצר נתח ספקטרום באופן שונה: להוציא ממנו את המיחשוב, את התצוגה ואת הממשק - ולספק ללקוחות רק את ליבת ה-RF. השאר ימומש במחשב של הלקוח"

לאחרונה הגיע לארץ ג'ים מק'גיליוורי (בתמונה למעלה), סגן נשיא ומנהל מוצרי ה-RF בחברת טקטרוניקס (Tektronix) כדי להציג בפני התעשייה הישראלית את ההתפתחויות החדשות בתחום מודולי ה-RF של החברה. מק'גיליוורי מנהל את אחד מארבעת קווי המוצר המרכזיים שעליהם נשענת יצרנית הצב"ד. במהלך מפגש הבכירים הראשון בתחום ה-RF של טקטרוניקס בישראל, הוא נפגש עם מנהלים בכירים מהתעשייה הישראלית. המפגש אורגן על-ידי טקטרוניקס ואיסטרוניקס המייצגת את טקטרוניקס בישראל.

נתח RSA7100A המחובר למחשב של גיימרים

המכשיר המרכזי שהוצג לתעשייה היה נתח תדר זמן-אמת RSA7100A, העובד בטווח התדרים 16kHz-26.5GHz ומספק רוחב סרט של 800MHz. בפגישה עם Techtime הוא סיפר שמטרתו היא להציג בפני התעשייה את רעיון המודוליות ואת האסטרטגיה העומדת מאחוריה, המתבטאת היטב במכשיר החדש. מק'גיליוורי: "ה-RSA7100A הוא המוצר החזק ביותר שלנו כיום, ויכול להציג על המסך בזמן אמת כל ארוע הנמשך יותר מ-700 ננו-שניות.

"המכשיר מקושר אל המחשב באמצעות ממשק  PCIe 3 ומאפשר הקלטה רציפה של כל דגימה של אותות ברוחב של 800MHz במשך שעתיים. אנחנו מסתמכים על חומרה מתקדמת מאוד אך סטנדרטית ומעבדים את האותות באמצעות מחשבים של גיימרים הכוללים מעבדים גרפיים חזקים (GPU). הביצועים של RSA7100A תמיד ישתפרו: בכל פעם יוצאים לשוק כרטיסים גרפיים חדשים עבור הגיימרים ותעשיית המחשוב".

מה הם אבני הבניין של האסטרטגיה המודולרית שלכם?

"טקטרוניקס מוכרת בשוק בעיקר בזכות הסקופים שלה. המשימה שלי היא לגשת אל שוק ה-RF באופן שונה. יש לי מותג, טכנולוגיה ויש לי צוות מכירות, אבל עדיין אין לי מורשת של מוצרים מותקנים אצל הלקוחות. אנחנו מציגים לשוק רעיון חדש ויעיל. פיתחנו ארכיטקטורה טכנולוגית חדשה לגמרי. ליצרניות הצב"ד יש מחוללי אותות בקופסאות הנמכרים במחירים של 60,000-150,000 דולר. לפני כשנתיים וחצי גילינו שניתן לייצר נתח ספקטרום באופן שונה: להוציא ממנו את המיחשוב, את התצוגה ואת הממשק – ולספק ללקוחות רק את ליבת ה-RF. התוצאה היא RSA306B השוקל 600 גרם בלבד, ומופיע במארז מוקשח וללא חלקים נעים.

"את כל הפונקציות של Vector Signal Analyzer הלקוח יכול לממש באמצעות המחשב שלו ולבצע את כל החישובים. הרעיון הזה מאפשר לנו להוציא מוצר חדש לשוק בכל 9 חודשים, מכיוון שאיננו צריכים לטפל במרכיבים ההיקפיים אלא רק בחיישן עצמו. התפישה הזאת מאפשרת לנו להריץ את אותה התוכנה, SignalVu, בכל נתחי התדר החדשים.

"תוכנת SignalVu היא פלטפורמת תוכנה אחידה לכל המכשירים של טקטרוניקס. אנחנו מוציאים לשוק יישומים חדשים (אפליקציות) בתוכנת SignalVu. כיום הלקוחות שלנו מבצעים ניתוח של אותות Bluetooth, Wireless LAN, מכ"ם ולוחמה אלקטרונית, ODFM ותקנים סלולריים. כל זאת על גבי המחשבים שלהם ובזמן אמת. השלב הבא הוא לבנות פתרונות שלמים. למשל ערכת תחזוקה שלמה לטכנאי אנטנות".

אסטרטגיית המוצרים והאפליקציות של טקטרוניקס

איזה סוג של לקוחות מתעניינים במודולים?

"קיימים הרבה מאוד יישומים מפתיעים למה שאנחנו מכנים בשם RF Sensors. הרבה מאוד לקוחות ממשלתיים רוכשים אותם עבור רשתות חיישנים. אחד מהפרוייקטים המעניינים מתבצע כיום בארצות הברית. הצי האמריקאי מפעיל מכ"ם ימי בתדרים חופפים לתדרי התקשורת. ולכן בעיר דנבר בקולורדו, שלידה מצוי בסיס של הצי האמריקאי, אסור להשתמש בתדרים האלה כאשר ספינה מתקרבת לנמל. האמריקאים גיבשו תהליך שבו ספקי התקשורת מפנים את התדרים לטובת הצי כאשר הם נדרשים לכך. זאת דוגמה לפתרון שניתן לממש על ידי מספר של  RSA306B של חברת טקטרוניקס, אשר מהווים אבני בניין של המערכת".

כיצד הדור החמישי וה-IoT משפיעים עליכם?

"מהפיכת הדור החמישי וה-IoT כוללת אספקטים רבים מאוד, ואחד מהם הוא סביבת Plug-in לחיישנים. האנשים המתכננים כיום חיישנים רוצים לקבל תשובות מהר ובלי להוציא הון על ציוד בדיקה. הם לא מהנדסי RF אבל הם צריכים לבצע מדידות RF קלאסיות, כמו למשל מדידות קרינה והפרעות אלקטרו-מגנטיות. זהו תחום עם הרבה מאוד רגולציה ואנחנו בונים עבורו אפליקציה בשם EMI Pre-compliance Solution שתספק להם מענה שלם, ומתוכננת לצאת לשוק במחצית השנייה של 2017. אנחנו בונים עולם שלם של אפליקציות בתוך תוכנת SignalVu. האפליקציות הבסיסיות יסופקו בחינם, ולצידן יימכרו בתשלום אפליקציות פרימיום מיוחדות, כמו למשל ערכת בדיקות למכ"ם, Wi-Fi ובדיקות EMI Pre-compliance".

מימין לשמאל: דודי חסקי מנהל קו צב"ד טקטרוניקס בחברת איסטרוניקס, ג'ים מק'גיליוורי ואריאל פיידרוב מנהל פיתוח עסקי של טקטרוניקס בישראל
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה