מפעל אינטל בקריית גת בדרך לייצור מעבדים בתהליך של 10 ננומטר

20 פברואר, 2017

ייצוא אינטל ישראל: 3.3 מיליארד דולר ב-2016. אינטל מתכננת לגייס השנה 1,000 עובדים חדשים בישראל, בנוסף לכ-10,200 העובדים שהיא מעסיקה כיום

חברת אינטל (Intel) דיווחה היום שעבודות השדרוג של מפעל ייצור השבבים שלה בקריית-גת יימשכו גם בשנת 2017, במקביל לייצור השוטף המתבצע במפעל. "מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל ישראל ממשיכים להצטיין בחדשנות ופריצות דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות", אמר מנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי (בתמונה למעלה).

ל-Techtime נודע שפרוייקט השדרוג מיועד להביא את המפעל ליכולות ייצור בטכנולוגיה הבאה של אינטל. כיום המפעל בקריית גת מייצר מעבדים בתהליך Tri-Gate ברוחב צומת של 22 ננומטר. בארצות הברית ובאירלנד קיימים שני מפעלים המייצרים כיום שבבים בתהליך של 14 ננומטר הנחשב למתקדם ביותר של אינטל. בתערוכת CES שנערכה בתחילת השנה  בלאס-וגאס, אינטל הציגה את מעבדי הדור הבא שלה למחשבים בקטגוריית 2 ב-1, Cannon Lake.

מעבדים אלה ייוצרו בתהליך של 10 ננומטר. למעשה מדובר במעבד המווה מיזעור של Kaby Lake המיוצר ב-14 ננומטר. פירוש הדבר, שהתהליך הבא של אינטל צפוי להיות 10 ננומטר. בפרסומים רבים ברשת מתוארת שנת 2018 כשנת היציאה לשוק של דורות מעבדים חדשים. פירוש הדבר ששדרוג המפעל בקריית גת צריך להסתיים במהלך 2017, כדי שיוכל להוציא לשוק מעבדי 10 ננומטר בשנת 2018.

בתוך כך אינטל מסרה שבשנת 2016 הסתכם הייצוא ממפעל אינטל בקריית גת בכ-3.3 מיליארד דולר שהם כ-8% מייצוא ההייטק של מדינת ישראל. כיום החברה מעסיקה כ-10,200 עובדים בישראל, שכ-67% מהם עוסקים בפיתוח (כ-6,900 עובדים) וכ-33% (3,300 עובדים) שייכים לקבוצת מפעלי הייצור. בנוסף אליהם, מספקת תעסוקה לכ-30 אלף עובדים נוספים באופן עקיף.

השנה צפויה אינטל לגייס עוד כאלף עובדים חדשים כאשר עיקר הגידול צפוי להיות במהנדסים והנדסאים למפעל בקריית גת. "מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל ישראל ממשיכים להצטיין בחדשנות ופריצות דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות", אמר יניב גרטי. לדבריו, הפיתוח של החברה בארץ מתרחב לתחומי הבינה המלאכותית, סייבר, טכנולוגיות ספורט, אינטרנט של הדברים ותקשורת.

"56 אחוז מהייצוא שלנו בשנה החולפת מבוסס על המפעל בקריית גת", הסביר דניאל בן עטר, מנכ"ל פעילות הייצור של אינטל ישראל. "המפעל הזה הוא אחד המצטיינים של אינטל בעולם. בזכות הייצור שלו תורמת אינטל ישראל תרומה נכבדה לייצוא הישראלי ומניבה הכנסות רבות לאינטל העולמית".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית