האם טכנולוגיית זיהוי הפנים של רילפייס תוטמע באייפון 8?

20 פברואר, 2017

אפל רכשה תמורת 2 מיליון דולר את חברת Realface הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי מדויק של פנים על בסיס למידה עמוקה

רכישה רביעית לחברת אפל (Apple) בישראל. על פי דיווחים ב"כלכליסט" וב"ישראל היום", חברת אפל מתכוונת לרכוש את חברת רילפייס (Realface) הישראלית תמורת 2 מיליון דולר. רילפייס פיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים במטרה להחליף את אופן זיהוי המשתמש על ידי סיסמאות.

טכנולוגיית זיהוי הפנים של רילפייס מתבססת על למידה עמוקה (Deep Learning), שלומדת את תווי הפנים הייחודיים של המשתמש על בסיס מאגר של תמונות. טכניקה זו מאפשרת למחשבים לעבד כמות גדולה של מידע ולהסיק ממנה מסקנות באמצעות מודל וירטואלי המדמה את מערכת הנוירונים של המוח האנושי. על פי החברה, באמצעות השימוש בלמידה העמוקה מערכת הסריקה של החברה יודעת לזהות מגוון עצום של פרטים בתמונות ולזהות פרצופים של בני אדם ברמת דיוק גבוהה למדי.

מטרת הפיתוח היא להציע שיטת הזדהות מאובטחת ונוחה יותר בכניסה לחשבונות ולהחליף את הכניסה לחשבונות הנעשית כיום בעיקר באמצעות סיסמאות. הטכנולוגיה של רילפייס גם מסוגלת לזהות את הבעת פניו ומצב רוחו של המשתמש, ועל ידי כך לספק מנגנון הגנה נוסף מפני ניסיונות פריצה לחשבונות.

הרכישה של רילפייס מתרחשת על רקע השמועות בתעשייה כי מכשיר האיי-פון 8, שצפוי לצאת לשוק ב-2017, יכלול טכנולוגיית לייזר לסריקה בתלת-מימד לצורך יישומים של זיהוי פנים ואימות זהות. היתרון של הפיתוח של רילפייס הוא שהוא מאפשר לבצע את הסריקה גם באמצעות מכשירים בעלי הספק נמוך, כמו סמרטפון.

בעתיד, הפיתוח של רילפייס עשוי לשמש לא רק בהזדהות מאובטחת אלא גם ביישומים של מציאות רבודה, מציאות וירטואלית וסריקה לצורך הדפסה בתלת מימד.

רילפייס נוסדה ב-2014 על ידי עדי אקהויז ברזילי, אביב מדר וגידי ליטווין, והיא מעסיקה כ-5 עובדים, כולל המייסדים. אביה של עדי, שמעון אקהויז, שהקים את חברת המכשור הרפואי סינרון, השקיע בחברה כמיליון וחצי דולר.

הפיתוח הקודם של החברה היה אפליקציית Pickeez, כלי שמסייע למשתמשים לבחור את התמונות הטובות ביותר מתוך מגוון של תמונות שצולמו באותו אירוע. ואולם, החברה החליטה לגנוז את הפיתוח לאור העובדה כי פותחו במקביל אפליקציות דומות והחברה עברה להתמקד בפיתוח טכנולוגיה לזיהוי פנים.

כאמור, זוהי הרכישה הרביעית של אפל בישראל. ב-2011 רכשה אפל את חברת אנוביט תמורת 390 מיליון דולר, ב-2013 רכשה את חברת פריים-סנס תמורת 345 מיליון דולר, ו-2015 רכשה את חברת המצלמות לינקס תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות