IBM חנכה במינכן מטה עולמי לווטסון בהשקעה של 200 מ' דולר

21 פברואר, 2017

המטה מוקם כחלק מהשקעה כוללת של IBM בסך 3 מיליארד דולר בביסוס ווטסון כתשתית ליישומי IoT ולשת"פים בתחום עם ענקיות עולמיות, ביניהן BMW, סימנס, וולמרט, בוש, ויזה ועוד

IBM חנכה במינכן, גרמניה, את המטה העולמי של קבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים (IoT). המטה הוקם בהשקעה של כ-200 מיליון דולר, מה שהופך אותו למיזם הגדול ביותר מסוגו אותו מקימה החברה באירופה זה למעלה משני עשורים.

המטה משתרע על פני שטח של 15,000 מטרים רבועים. ומעסיק יותר מ-1,000 חוקרים, מעצבים ומפתחים, בשילוב ראשון מסוגו בין פעילות בתחום IoT ובין פעילות בתחום הבינה המלאכותית והמחשוב הקוגניטיבי.

במסגרת הרה-ארגון שעליו הכריזה החברה, הציבה IBM את תחום ה-IoT כאחד התחומים האסטרטגיים של החברה בשנים הבאות. IBM השקיעה בתחום IoT של 3 מיליארד דולר, במטרה לבסס את ווטסון כתשתית ליישומים בעולם ה-IoT.

מערכת ווטסון מאפשרת ללקוחות IBM למצות את ההזדמנות העסקית בשוק הצפוי להגיע ל-14.2 טריליארד דולר בשנת 2022. כ-6,000 לקוחות של IBM כבר משתמשים במערכות מתוצרתה ובשירותי הייעוץ והיישום שלה. רשימת הלקוחות והשותפים של IBM כוללת ענקיות דוגמת ווירפול, הונדה, BMW, ויזה, סיסקו וסימנס.

מערכת ווטסון מאפשרת ללקוחות לנתח ולהבין את הנתונים ודפוסי ההתנהגות של מיליוני מכשירים מחוברים, על מנת לבנות מודלים עסקיים חדשים ולשפר את שירות הלקוחות.

7 מ- 10 חברות הרכב הגדולות בעולם, 8 מ- 10 חברות הנפט והגז הגדולות בעולם, 11 מתוך 20 חברות התשתית הגדולות בעולם, 6 מ- 10 חברות האנרגיה הגדולות, 9 מתוך 15 נמלי התעופה הצפופים בעולם ו- 11 מתוך 12 החברות הגדולות בעולם בתחומי הביטחון והחלל – כבר משתמשות בפתרונות של IBM בתחום זה.

כך, למשל, מפתחת יצרנית הרכב BMW מערכות חדשות לשיפור חוויית הנהג, באמצעות מערכת הפעלה חכמה הנשענת על ווטסון. סימנס, נעזרת במערכת הקוגניטיבית של IBM על מנת להפחית את צריכת האנרגיה של בניינים חכמים בשיעורים של עד 50%, ואילו וולמרט עוקבת אחר שרשרת האספקה של מזון הנמכר בחנויות הרשת, מהחווה החקלאית עד למדף ומנטרת את איכות המוצרים ותנאי השינוע שלה.

המטה העולמי לקבוצת ווטסון במינכן
המטה העולמי לקבוצת ווטסון במינכן

על פי תחזית של חברת הייעוץ IHS, יפעלו בעולם בשנת 2020 יותר מ- 30 מיליארד מכשירים קשורים לרשת – לעומת 15.4 מיליארד שפעלו ב-2015. היקף השוק בתחום הזה מוערך ב- 1.7 טריליארד דולר.

הקשר הישראלי

למעבדת המחקר של IBM בחיפה, שהיא הגדולה מחוץ לארצות הברית, תרומה רבה בתחום ה-IoT. חוקרי המעבדה מובילים את המחקר והפיתוח הקשורים ליכולות אינטראקציה קוליות של אנשים ומחשבים והם אחראים על פיתוח מערכת מחשוב לביש ו-IoT לבטיחות בעבודה. לעבודה שלהם עם פלטפורמת IoT היה תפקיד מרכזי בשיתופי הפעולה עם חברות כמו ווירפול, הונדה, BMW, סיסקו, סימנס. למעבדת המחקר בחיפה תרומתה מהותית גם בתחום יכולות האבטחה של IoT.

לדברי גבי זודיק, מוביל תחום IoT ומובייל ב- IBM Research העולמית: "עתיד אפליקציות ה- IoT עומד להשתנות בצורה מהותית, כשהאינטראקציה עם מערכות קוגניטיביות תהיה רב מימדית ומותאמת אישית ותתבסס על קול, מחוות גופניות, טקסט, ווידאו".  זודיק מציין כי " בעתיד ניעזר ב"עוזרים אישיים" בעלי יכולות למידה עמוקות שיספקו לנו תובנות אליהן לא נוכל להגיע עצמאית – ובכך יעזרו לייעל את שגרת היום יום בצורה שלא הכרנו״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות