לקראת תקן מיפוי אוטונומי: BMW מצטרפת לפרוייקט REM של מובילאיי

21 פברואר, 2017

במוו תשתמש בחיישני מערכות הבטיחות של מובילאיי כדי לייצר מפת דרכים ברזולוציה גבוהה המתעדכנת ללא הפסקה. בכך היא מצטרפת לפולקסווגן שהחליטה להשתלב גם היא בפרוייקט REM של מובילאיי

חברת מובילאיי הישראלית (MobilEye) וקבוצת BMW הודיעו על חתימת הסכם לשילוב טכנולוגיית יצירת הנתונים Road Experience Management – REM של מובילאיי תשולב בדגמים חדשים של מכוניות ש-BMW תפתח ותשיק בשנת 2018. מטרת ההסכם היא לנצל את הנתונים הנאגרים במכוניות המצוידות בטכנולוגיית סיוע מתקדם לנהיגה (ADAS), כדי לייצר מפות באיכות גבוהה הנדרשות ליישום נהיגה אוטונומית יעילה.

מטרת ההסכם היא יצירת שיתוף פעולה עם כלל התעשייה לקראת קידום נהיגה אוטונומית בטוחה ואמינה. ניתן יהיה לשלב את נתוני החיישנים של קבוצת BMW עם נתונים של יצרניות רכב אחרות, ובכך ליצור גוף נתונים גדול שישמש את ה-Global RoadBook של מובילאיי ויתמוך בעדכון מהיר של מפות HD בעלות יכולת מיקום מדויקת. המכוניות האוטונומיות זקוקות למפות HD המסוגלות לזהות ולעדכן שינויים בסביבה במהירות הקרובה לזמן אמת, על מנת ל"שקף מציאות" עבור כלי הרכב.

המצלמות, אשר מאפשרות איסוף נתונים אנונימיים ממספר גדול של כלי רכב, פועלות כסוכנים חכמים – באמצעות מעבדי ותוכנת EyeQ של מובילאיי הן מסוגלות לזהות מידע בעל ערך הנשלח לענן בפורמט דחוס מאוד (10 קילובייט לקילומטר). נתונים אלו ישמשו להוספת רובד דינמי למפות הניווט הקיימות והעתידיות, ויאפשרו ללקוחות BMW להשתמש במידע בזמן אמת, ולקבל מידע על לצפיפות התנועה, מפגעים בכביש, תנאי מזג אוויר, מקומות חנייה ברחוב ומידע שימושי נוסף.

מטרת-העל: גיבוש תקן גלובלי למפת נהיגה אוטונומית

על-מנת לתמוך ביצירה ועדכון מהיר של מפות HD, מובילאיי ו-BMW יעבירו את הנתונים האנונימיים לשירות המיפוי והמיקום HERE, אשר ישתמש בהם לעדכון ה-HD Live Map. שירות הענן של HERE המסופק בזמן אמת לכלי רכב אוטונומיים באופן חלקי, רב או מלא ולשיפור פלטפורמת Open Location המבטיחה תיאור מדויק של העולם הממשי תוך כדי שהוא משתנה. מובילאיי ו-HERE הודיעו בעבר על כוונתן לשלב נתונים שנאספו באמצעות טכנולוגיית REM בתור עוד רובד ב-HD Live Map של HERE.

מבחינת במוו, ההכרזה מבטאת את תפישת שיתוף הפעולה שלה בתחום הנהיגה האוטונומית. גישה זו כוללת, בין השאר, היא משתפת פעולה עם HERE ועם אינטל ומובילאיי על מערכת נהיגה אוטומטית שתושק עד שנת 2021 במכונית BMW iNEX. "השותפות שלנו מביאה במהירות חדשנות לשוק," אמר קלאוס פוהרליך, חבר מועצת המנהלים של חטיבת הפיתוח ב-BMW AG. "ההכרזה זו מבהירה כיצד שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי ממנף את השקעתנו ב-HERE. הנתונים של מכוניות BMW העתידיות יעשירו את איכות המפות והשירותים לכל המשתמשים. זהו צעד משמעותי לקראת השקת BMW iNEXT וליצירת מערכת אקולוגית סביב פלטפורמת Open Location של HERE שבה ישתמשו מיליוני כלי-רכב בעולם".

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד-משותף, יו"ר ו-CTO חברת מובילאיי אמר שמערכות ADAS מבוססות מצלמה כבר משפרות את הבטיחות בכבישים. "ה-Global RoadBook היא יוזמה לניצול נתוני המצלמות האלו ליצירת מפות ברזולוציה גבוהה הדרושות למימוש החזון של נהיגה אוטונומית של הדור הבא. הדבר יביא ליצירת סטנדרט אחד בתעשייה". ראוי לציין שבמוו אינה הראשונה המצטרפת ליוזמה של מובילאיי: בשבוע שעבר הודיעה פולקסווגן שהחל משנת 2018 תותקן במכוניות שלה מערכת מיפוי הדרך REM של מובילאיי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי