אינטל מגדירה אסטרטגיה לעידן שאחרי הסמארטפון

22 פברואר, 2017

משיקה מודם בקצב מהיר יותר מ-1Gbps. מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ': "הגיע הזמן לשים את הסמארטפון בצד"

ימים ספורים לפני פתיחת תערוכת MWC בברצלונה, הודיעה חברת אינטל (Intel) על השקת מודם ראשון בטכנולוגיית הדור החמישי ( Intel 5G Modem) שיאפשר העברת נתונים במהירות גדולה יותר מ-1Gbps. מודם מהסוג הזה מיועד להאיץ את הפיתוח של מכונות אוטונומיות, בתים ובניינים חכמים, מערכות לערים חכמות, יישומי ענן מתקדמים ושימושים תעשייתיים שונים דוגמת IIoT, במערכות תשתית, בריאות ועוד.

מנהלת קבוצת התקשורת איישה אוונס

המודם Intel XMM 7560  מיוצר בטכנולוגיית ייצור 14 ננו-מטר. זוהי גם הפעם הראשונה שאינטל מייצרת מודם בעצמה במפעליה (עד כה המודמים יוצרו על ידי חברות אחרות). המודם יתמוך ב-35 תדרי LTE, בתדרי sub-6GHz ובגלים מילימטריים (mmWave). הוא צפוי להיות זמין במהלך המחצית השנייה של השנה.

עידן המכונות המתקשרות

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', נתן להכרזה את המימד האסטרטגי שלה: "תקשורת הדור הרביעי יועדה לסמארטפונים; הדור החמישי מבשר את עידן המכונות. זוהי קריאת השכמה. הגיע העת להניח את הסמארטפון בצד מכיוון שרשתות הדור החמישי יחוללו את המהפיכה התעשייתית הרביעית".

קרזניץ' מתבסס על הערכת שוק שלפיה עד לשנת 2020 יהיו בעולם 50 מיליארד מכשירים שיחוברו לאינטרנט, כאשר 47% מהתקשורת שתתבצע תיעשה בין מכונות לבין מכונות אחרות – ולא בין בני-אדם. להערכת אינטל, בשנת 2020 משתמש אינטרנט ממוצע יפיק 1.5 ג'יגהבייט מידע ליום, רכב אוטונומי יפיק 4,000 ג'יגהבייט ליום, מטוסים חכמים יפיקו 20 אלף ג'יגהבייט ליום ומפעלים חכמים – מיליון ג'יגהבייט ליום.

מנהלת קבוצת התקשורת וההתקנים של אינטל, איישה אוונס, אמרה שדור 2 הציג לעולם את התקשורת הסלולרית, דור 3 חשף את מהפיכת האפליקציות והדטה, דור 4 סיפק מהירויות גלישה והדור ה-5 צפוי לחולל מהפיכה מידע עצומה. "הדבר מתרחש כבר כעת, ברשתות התקשורת, בענן ובמוצרי הקצה".

אינטל דיווחה שבשנה החולפת היא ביצעה ניסויים ושיתופי פעולה בדור 5 עם ענקיות תקשורת כגון NTT דוקומו, SKT, ורייזון, LG, AT&T, ZTE, אריקסון , ספרינט, וודאפון, טלפוניקה, ועוד. במקביל הודיעה אינטל כי תחל בניסויים בדור 5 גם עם נוקיה בארה"ב ופינלנד.

מידע נוסף על המודם החדש

המודם החדש הוא בבסיסו מודם LTE Advanced המספק קצב העלאה של עד  225Mbps וקצב הורדה של עד 1Gbps. הוא מאפשר תיאום פעילות מול חמש רשתות בו-זמנית ופעולה הדדית משותפת של LTE ו- Wi-Fi. המודם תומך בטכנולוגיות תקשורת מסוג MIMO  בתצורות 2X2, 4×4, 4X2 ו-8X4 ו-256QAM, באמצעות פלטפורמת המששדר/מקלט Intel SMARTi 7, המאפשרות העברת קבצים מהירה מאוד בין מכונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת