Oppo בחרה בטכנולוגיה של Corephotonics

27 פברואר, 2017

יצרנית הסמארטפונים הסינית חשפה ב-MWC2017 טכנולוגיית צילום מהפכנית אשר פותחה על-ידי קורפוטוניקס מעתידים. החברה פיתחה טכנולוגיית מצלמות דואליות המספקות זום אופטי חזק - במודול בעובי של 5.7 מ"מ בלבד

חברת Oppo הסינית, הנחשבת ליצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בסין, תטמיע את טכנולוגיית הצילום של חברת Corephotonics הישראלית במכשירי הסמארטפון העתידיים שלה. במסגרת ההכרזה במהלך תערוכת MWC2017, היא הציגה טכנולוגיה חדשה לגמרי בשם 5x Dual Camera Zoom, המבוססת על הטכנולוגיה של קור-פוטוניקס. Oppo הודיעה שהטכנולוגיה תוטמע בסמארטפונים שלה שייצאו לשוק במהלך השנה.

מהפיכת המצלמות הדואליות

מדובר במצלמה דואלית שפותחה על-ידי חברת קופוטוניקס ומערכת עדשות חדשנית שאופו מגדירה בשם פריסקופ, וקורפוטוניקס שהמציאה אותה מכנה בשם אופטיקה מתקפלת (Folded-optics architecture). הטכנולוגיה הזו שייכת לדור השלישי של קורפוטוניקס הקרויה בשם Hawkeye camera, ומאפשרת לייצר זום אופטי המגדיל פי חמישה וכולל יותר מחמישים חלקים אופטיים, במכלול צילום שלם בעובי של 5.7 מ"מ בלבד.

זו אחת מההכרזות המעניינות השנה בתערוכת MWC2017, מכיוון שחברת Oppo שאינה מוכרת במערב צמחה כמעט באין רואים ליצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בסין. היעד שלה הוא להגיע אל שוק הסמארטפונים היקרים בעולם, ולהתחרות בחברות כמו אפלח וסמסונג. לא במקרה היא היגה בבתין שלה בברצלונה את הטלפונים שלה לצד בטלפונים של חברת אפל, כדי להראות למבקרים שהיא לא נופלת מהענקית האמריקאית.

xc4000
ערן ברימן

סגן נשיא לשיווק ופיתוח עסקי בחברת קורפוטוניקס, ערן ברימן, סיפר ל-Techtime שההכרזה של Oppo הייתה סגירת מעגל מושלמת עבור קופוטוניקס. "בדיוק לפני שנה חשפנו את הטכנולוגיה שלנו בתערוכת MWC2016. הם ראו את ההדגמה שלנו, נרקמה העיסקה ובמהלך התקופה הזו הם בנו את כל המערך הדרוש לשימוש במצלמה, כולל חיישנים, עדשות פריסמה, אקטואטורים מעבד יישומים ועוד. לדבריהם, לאורך התהליך הזה הם פיתחו 50 פטנטים חדשים".

מדוע יש צורך במכלול הכולל שתי מצלמות?

ברימן: "למרות שהמצלמות בסמארטפונים השתפרו מאוד בשנים האחרונות, הן סובלות מחסרונות רבים. הן גרועות מאוד כאשר צריך לבצע זום, לצלם בתנאי תאורה קשים, סובלות מטשטוש בצילום אובייקטים בתנועה ועוד. כל הבעיות האלה נפתרות כאשר משתמשים בשתי מצלמות (Dual Camera Module), הן נותנות הרבה יותר אור, אפשרות לעשות זום אופטי אמיתי ייצוב יותר נכון ועוד".

חברת Corephotonics מקרית עתידים, תל-אביב, הוקמה בשנת 2012 על-ידי קבוצה של יזמים טכנולוגיים ישראלים: המנכ"ל דוד מנדלוביץ, שייסד את חברת CIVCOM שנמכרה ל-Padtec ואת חברת Eyesquad שנירכשה על-ידי Tessera. בין השאר, היה גם המדען הראשי במשרד המדע. אליו הצטרפו ד"ר גל שבתאי שמילא תפקידי הנדסה בכירים ב-CIVCOM ו-Tessera, ערן קאלי שהיה שותף ל-CIVCOM ו-Tessera ובעבר שימש כנשיא חברת Wizcom שהמציאה את העט המתרגם Quicktionary, וכן ד"ר נוי כהן שהגיע בעבר ל-Tessera אחרי ששימש בתפקידי מומחה לעיבוד אותות ב-Google X ובחברת nVidia.

קניין רוחני עם מפת עומק

החברה פועלת במתכונת של יצרנית קניין רוחני (IP). היא מפתחת טכנולוגיות צילום מתקדמות ומוכרת אותו ליצרניות חומרה תמורת רשיונות שימוש ו/או תמלוגים. החברה מעסיקה כ-50 עובדים בישראל. עד היום היא גייבה כ-50 מיליון דולר. בתחילת השנה (ינואר 2017) היא השלימה גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר שהשתתפו בו משקיעים אסטרטגיים דוגמת סמסונג ונצ'רס, פוקסקון (Foxconn) וחברת מדיהטק (MediaTek) הטאיוואנית. משקיעים נוספים בחברה: קרן מאגמה, קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti), הורייזן ונצ'רס של המיליארד הסיני לי קא שינג וסולינה צ'או, קרן גיוס ההמונים OurCrowd, חברת זיכרונות הפלאש סנדיסק, ספקית שירותי הטלפוניה הסינית CK Telecom ומשקיעים פרטיים.

"כולם שותפים אסטרטגיים או לקוחות שלנו. הם רוצים לוודא שנמשיך לספק להם את כל התמיכה שהם זקוקים לה". לדברי ברימן, Oppo קיבלה מהחברה פתרון מלא, הכולל גם את עדשת הטלה, המכניקה, טכניקות איפוס וכיוונון ופתרון תוכנה אשר רץ על מעבד היישומים של הסמארטפון ומבצע את היתוך התמונה המגיע משני החיישנים. "המצלמה הדואלית מספקת יכולות תלת מימד המאפשרות לייצר מפת עומק המייעלת את תהליך המיקוד, שליטה בעומק השדה וזיהוי האובייקט החשוב שיש להתמקד בו. "למרות שמדובר בשני חיישנים הקורבים מאוד אחד לשני (1 ס"מ) מפת העומק מגיעה לדיוק של 2% במרחקים של כמה מטרים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , טאבלט וסמארטפון