בעקבות מחיקת הענק: טושיבה שוקלת למכור את כל חטיבת שבבי הזיכרונות שלה

27 פברואר, 2017

המהלך מתחייב לאור מחיקת הענק בהיקף משוער של 6.3 מיליארד דולר וזאת בעקבות הערכה מחודשת של שווייה של חברת הכורים הגרעיניים CB&I שאותה רכשה טושיבה ב-2015

מצבה הפיננסי של טושיבה (Toshiba) הולך ומתדרדר בעקבות מחיקת הענק שצפויה לבצע החברה. כעת, מודיעה החברה כי היא שוקלת למכור את מרבית חטיבת זיכרונות הפלאש, אחת החטיבות המרכזיות של טושיבה, ואולי אפילו את כולה, וזאת במטרה לקזז הפסדים ולהזרים חמצן לחברה. טושיבה מקווה לגייס באמצעות המכירה כטריליון ין (8.9 מיליארד דולר).

החברה תודיע על החלטתה הסופית עד סוף חודש מרץ. מספר חברות, ובכלל זה יצרניות שבבים מתחרות כגון SK Hynix, Micron, Western Digital ו-Foxconn הטייוונית, כבר הגישו הצעות, כך על פי הדיווחים.

"התפוצצות" הכור הגרעיני

בחודש דצמבר הודיעה טושיבה כי היא צפויה לרשום מחיקה ערך בהיקף של כמה מיליארדי דולרים, וזאת בעקבות הפחתת שווי של חברת CB&I האמריקנית, חברה המתמחה בבנייה ותפעול של כורים גרעיניים, שאותה רכשה טושיבה בשלהי 2015. ההפחתה נובעת מהערכה מחודשת שנאלצה טושיבה לבצע לשווי הנכסים וההון של CB&I.

אחד הכורים של CB&I

בעקבות זאת, אף הודיעה טושיבה מוקדם יותר החודש על דחיית פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון הרביעי של 2016 בחודש, וזאת עד לחישוב המדויק של מחיקת הערך. עם זאת, החברה כבר פרסמה הודעה לפיה המחיקה עשויה לעמוד על סכום עתק של 6.3 מיליארד דולר, מה שיגרום לחברה לרשום הפסד של 3.1 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה במרץ.

חברת CB&I נרכשה על ידי חטיבת הכורים הגרעיניים של טושיבה בארצות הברית, Westinghouse, שנרכשה על ידי טושיבה לפני כעשור. כעת מודיעה טושיבה כי היא מפסיקה לחלוטין את פעילות בניית הכורים הגרעיניים בארצות הברית, אך בימים האחרונים התפרסמו בתקשורת דיווחים לפיהם טושיבה אף עשויה להכריז על פשיטת רגל של Westinghouse, אם כי לא ברור אם מהלך שכזה יסייע לטושיבה להתאזן, וזאת לאור ההסכמים וההתחייבויות של חברת Westinghouse, שעליהם ערבה טושיבה..

בעקבות המשבר הפיננסי, שמאיים על עצם קיומו של תאגיד הענק היפני, הודיעה טושיבה כי היא מתכוונת למכור את חטיבת שבבי זיכרונות שלה, וזאת כדי לקזז הפסדים ולהזרים הון לחברה. בינואר הודיעה טושיבה כי בכוונתה למכור רק כ-20% מפעילות השבבים שלה, וזאת כדי לשמור על בעלותה בתחום שבבי הזיכרונות, שמהווה אחד ממרכיבי ההכנסות המרכזיים של טושיבה. עם זאת, לאור ההערכות כי המחיקה תהיה גדולה מהצפוי, הודיעה טושיבה בשבוע שעבר כי תהיה מוכנה למכור נתח גדול יותר מחטיבת השבבים, ואולי אף את כולה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות