בדרך לנסד"ק? פורסייט גייסה 5.6 מיליון דולר

1 מרץ, 2017

החברה גייסה 20.6 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית. ההון ישמש את החברה להאיץ את מסחור מערכת ה-ADAS של החברה ולעמוד בדרישות הסף להנפקה בבורסה האמריקנית

חברת פורסייט (Foresight), המפתחת מערכת ADAS וטכנו גלויות לנהיגה אוטונומית, מגדילה את ההון העצמי של החברה. פורסייט הודיעה היום על השלמת גיוס הון, בדרך של הקצאה פרטית, בהיקף של כ-20.6 מיליון ₪ (כ-5.6 מיליון דולר). הגיוס התבצע בהנפקה פרטית לפי מחיר למנייה של 190 אגורות, כאשר בגין כל מניה שנרכשה ניתנה למשקיעים אופציה לרכוש מניה נוספת במחיר מימוש של 80 סנט.

בגיוס ההון השתתפו משקיעים פיננסיים ומשקיעים פרטיים, ביניהם משקיע מוסדי מארצות הברית, משקיעים מוסדיים ישראלים ומשקיעים מתעשיית הרכב. ההון שגויס ישמש את החברה להאיץ את תהליכי הפיתוח והמסחור של טכנולוגיית הדגל של החברה לסיוע לנהג ולמניעת תאונות דרכים (ADAS).

שמועות על הכנות לנסד"ק

הגיוס גם עשוי לסלול את הדרך של פורסייט להנפקה בבורסה האמריקנית. בתקופה האחרונה פורסמו דיווחים בתקשורת הכלכלית בארץ לפיהם פורסייט שוקלת לבצע הנפקה בנסדא"ק, וזאת במטרה להרחיב את יכולות גיוס ההון של החברה במטרה לפתח את מוצר החברה, שמצוי בשלבי מסחור סופיים. הגיוס הנוכחי יסייע לחברה לחזק את ההון העצמי של החברה על מנת לעמוד בתנאי הסף הנדרשים לרישום מניות החברה למסחר בארצות הברית.

פורסייט החלה להיסחר בבורסה בתל אביב באוקטובר 2015, באמצעות התמזגות עם השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. הבוקר עולה מניית החברה בבורסת תל אביב ב-2%, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 153 מיליון שקל.

בינואר השנה ביצעה פורסייט מגיוס של 16 מיליון שקל גם כן בדרך של הקצאה פרטית של מניות. על פי דוחותיה לרבעון השלישי, הונה העצמי של פורסייט עמד על כ-19 מיליון שקל. מאחר שהחברה טרם החלה בשיווק מסחרי של המוצר שלה, לחברה אין עדיין הכנסות. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 עמדו הוצאות הפיתוח של החברה על 2.3 מיליון שקל וההוצאות התפעוליות עמדו על 5.8 מיליון שקל.

מערכת ADAS תלת-מימדית

בחודש שעבר, השיקה פורסייט את גרסת האלפא של מוצר הדגל של החברה לסיוע לנהג ומניעת תאונות דרכים. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב שמעבדת ומנתחת באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מזהה סכנות בכביש ומתריעה לנהג בפני סכנת התנגשות. המערכת מספקת התרעות בפני אי שמירת מרחק, סכנת התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועצמים הנמצאים במסלול הנסיעה.

בחודשים האחרונים ערכה החברה סדרה ארוכה של ניסויים שכללה נסיעות ארוכות בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה, ובתנאי מזג האוויר ותאורה משתנים ומאתגרים. בחברה דיווחו כי הניסויים עלו בהצלחה, ואף ציינו כי להערכתם המערכת הציגה ביצועים טובים יותר בהשוואה למערכות מתחרות, כאשר הרמיזה היא ככל הנראה למערכת של המתחרה העיקרית, מובילאיי.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות