חברת הרובוטיקה הרפואית XACT גייסה 5 מיליון דולר

3 מרץ, 2017

החברה פיתחה מערכת רובוטית לניווט מחטים בהליכים פולשניים המתבססת על הדמאת CT

[*בתמונה: מערכת הניווט של XACT. מקור: xactrobotics.com]

חברת הסטראט-אפ הישראלית מקיסריה XACT Robotics, המפתחת מכשור רפואי רובוטי לניווט מחטים בהליכים רפואים פולשניים, השלימה סבב גיוס בהיקף של כ-5 מיליון דולר, בהובלת MEDX Ventures Group ובהשתתפות משקיעים פרטיים. ב-2015 ביצעה החברה סבב גיוס ראשון (סבב A) בהיקף של 5 מיליון דולר, מה שמעמיד את סך הגיוסים של החברה על על 10 מיליון דולר. במקביל, הודיעה החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה מחקרי עם ארגון הבריאות האמריקני (NIH). שיתוף הפעולה המחקרי עם ה-NIH יתמקד בהתאמת הטכנולוגיה של XACT, שכרגע מותאמת רק להדמאות CT, למערכות הדמאה נוספות.

XACT Robotics פיתחה מערכת ניווט רובוטית המסייעת לרופאים ומנתחים לנווט את המחט בתוך החלל הפנימי בגופו של האדם למקום המדויק מבלי לחולל נזק לרקמות. המערכת משמשת לביצוע שורה של פרוצדורות רפואיות פולשניות וכירורגיות כגון ביופסיה, הכנסת צנטרים ומתן תרופות לאזורים שהגישה אליהם קשה. המערכת מתבססת על תוכנה, אשר מתכננת את מסלול הניווט המדויק של המחט על בסיס צילומי הדמאת CT, וזאת תוך הקפדה שלא לפגוע ברקמות אחרות בגוף המטופל. המערכת מנווטת את המחט בעצמה, ולא על ידי הרופא עצמו, וזאת בניגוד למערכת ניווט קיימות.

במסלול של מזור רובוטיקס

המערכת נוסתה במחקרים קליניים על בעלי חיים, ובחברה מקווים להשיג על סמך ניסויים אלה אישור שיווק מה-FDA ב-2017. החברה מתכוונת לבצע ניסויים קליניים בבני אדם, במטרה להדגים את יעילות המוצר. מנכ"ל החברה חן לוין, ציין כי ״השלמת הגיוס תאפשר את המשך הפיתוח של הדורות החדשים של המוצר לאחר שהפיתוח של הדור הראשון כבר הושלם. באשר להסכם עם ה-NIH ציין חן כי להסכם יש חשיבות אסטרטגית וכי ההסכם עם ה-NIH, שמשתף פעולה בדרך כלל רק עם חברות מארצות הברית, יאפשר את פיתוח הדור הבא של המוצר למערכות הדמיה נוספות.

חברת XACT Robotics הוקמה ב-2013 על ידי הראל גדות ו-MEDX Ventures Group על בסיס טכנולוגיה שפותחה במעבדת הרובוטיקה של פרופסור משה שוהם בטכניון. שוהם פיתח את הטכנולוגיה הרובוטית של חברת מזור רובוטיקה. החברה מעסיקה 10 עובדים ונמצאת בקיסריה, בסמוך לחברת מזור רובוטיקה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי