מנהל שיווק NI: "אקוסיסטם ופלטפורמה פתוחה משחררים כוחות מהפכניים"

5 מרץ, 2017

השינויים הטכנולוגיים המאפיינים את עידן ה-IoT לא מאפשרים לחברות לספק את כל צורכי הלקוחות. להערכת מנהל טכנולוגיות ושיווק בחברת נשיונל אינסטרומנטס, רחמן ג'מאל, עקרון הקהילה הפתוחה מספק את המענה הדרוש

מנהל טכנולוגיות ושיווק בחברת נשיונל אינסטרומנטס (National Instruments), רחמן ג'מאל, סבור שמערכת היחסים בין חברות טכנולוגיות לביןם הלקוחות שלהן צריכה להתעדכן, מכיוון שכיום רק קהילת משתמשים גדולה ודינמית יכולה לספק את המענה הדרוש ללקוחות. ג'מאל: "אנחנו חיים בעולם של התפתחויות טכנולוגיות חסרות תקדים. כמו שהעתידן ריי קורצווייל אמר, "אנחנו חיים בעידן של התפתחות מעריכית. הסיבה העיקרית לכך היא בעובדה שאנחנו מבצעים דיגיטליזציה של העולם. וברגע שאובייקט מסויים הוא דיגיטלי, הוא נתון להשפעתו של חוק מור. לתופעה הזו יש השפעות מהפכניות כל כל תעשייה שאליה מגיע התהליך הדיגיטלי. פירוש אחר של התהליך המהפכני הזה, הוא החלפת אקוסיסטם אחד באקוסיטטם אחר".

אתה יכול לתת דוגמה?

"ניקח את אפל למשל, שהמחישה בצורה מובהקת מהו משמעותו של תהליך מהפכני (disruption). חברה שבעבר פיתחה מחשב אישי בגראז', אבל הצליחה לגרום לשרשרת של שינויים מהפכניים בכל הקטגוריות של מוצרי הצריכה – באמצעות טלפון. דבר שהיה אפשרי בזכות מערכת ההפעלה iOS ואקוסיסטם של יותר מ-2 מיליון אפליקציות. השילוב של מיקוד טכנולוגי ותוכנה פתוחה – כלומר אקוסיסטם המתרחב בהתמדה – שיחרר את הכוחות המהפכניים.

"הדבר הזה נכון גם בתחום שלנו, של ציוד בדיקה, מדידה ומערכות בקרה. פלטפורמה טכנולוגית עם אקוסיסטם חזק היא גורם מהפכני המשנה גם את התעשייה שלנו. מערכות הצב"ד המסורתיות לא יכולות לעמוד בצרכים המשתנים של תחומים מתפתחים כמו IoT ו-Industrie 4.0, וכל היישומים שנוצרים מהם כמו ניידות חכמה, המפעל החכם ועוד. אנחנו חייבים למצוא דרך שבה הלקוחות יכולים להתאים את הפתרונות לצרכים המשתנים שלהם".

כיצד נשיונל אינסטרומנטס עושה את זה?

"הגישה שלנו מבוססת על רעיון הפלטפורמה הפתוחה: חומרה מודולרית כמו PXI ותוכנה גמישה כמו LabVIEW, המאפשרת ללקוחות להתאים את הפתרון לצרכים המיוחדים שלו עצמו. כל זאת מסביב לאקוסיסטם רחב שצומח בצורות שונות: בעזרת מהנדסי התמיכה שלנו, רשת השתופים שאנחנו מקימים ויותר מ-300,000 משתמשים הפעילים בפורומים, בקבוצות דיון ומשתפים קטעי קוד אחד עם השני. במציאות כזאת הלקוח אינו מוגבל לתוצרים של מחלקת הפיתוח של החברה, אלא מקבל גישה אל התוצרים של הקהילה כולה".

  • הכתבה בחסות חברת National Instruments
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה