AVT נמכרת ל-Danaher ב-100 מיליון ד'

6 מרץ, 2017

חברת AVT מהוד השרון מפתחת ומייצרת מערכות בקרת איכות ממוחשבת לתעשיית הדפוס, המבוססות על ראיית מכונה. היא מעסיקה כ-200 עובדים ונסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי שוק של כ-84 מיליון אירו

חברת Advanced Vision Technology חתמה על הסכם מחייב שבמסגרתו היא תירכש על-ידי חטיבת זיהוי המוצרים (Product Identification) של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית דנאהר (Danaher Corporation). דנאהר תרכוש במזומן את כל מניות AVT במחיר של 14.5 יורו למניה, המשקף ל-AVT שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. מנכ"ל חברת AVT, ירון לוטן, אמר שזהו צעד משמעותי ומלהיב בהתפתחות AVT שייטיב עם הלקוחות ועם העובדים. "ההשתלבות בחטיבת זיהוי המוצר של דנאהר תחזק מאוד את היכולת ליישם את האסטרטגיה שלנו ולהביא פתרונות חדשניים ומשולבים ליצרני האריזות".

מנכ"ל AVT, ירון לוטן

העיסקה אושרה על-ידי מועצת המנהלים של AVT, אשר המליצה גם לבעלי המניות לאשר אותה. החברה צופה שהעסקה תסתיים ברבעון השני של 2017. חברת AVT מפתחת ומייצרת מערכות בקרת איכות ממוחשבת לתעשיית הדפוס, המבוססות על ראיית מכונה (Machine Vision). עד היום היא סיפקה כ-4,000 מערכות בדיקת איכות הדפסה (מוצר הדגל של החברה), כ-3,000 מערכות MicroColor/Mercury לניהול צבע והפקת דוחות, ומערכות דיגיטליות לבקרת דיו מרחוק.

החברה נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי שוק של כ-84 מיליון אירו. החברה מעסיקה יותר מ-200 עובדים וברבעון השלישי של 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-14.2 מליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-42.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-38.4 מיליון דולר ב-2015. קבוצת דנאהר החלה לפעול במתכונתה הנוכחית בשנת 1984 וכיום היא מורכבת מ-26 חברות טכנולוגיות בתחומים שונים. הקבוצה מעסיקה כ-59,000 עובדים ומכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-17 מיליארד דולר.

מערכות בקרת האיכות שלה נמצאות בשימוש החברות המובילות בעולם בייצור אריזות ותגיות למוצרים. רבים מלקוחות החברה הינם גם לקוחות של החברות Esko ו X-Rite, השייכות גם הן לחטיבת זיהוי המוצר של דנאהר. חברת X-rite מספקת פתרונות בקרת צבע ההדפסה, וחברת Esko מספקת פתרונות לניהטל תהליך העבודה בתחום אריזות המוצר (Packaging workflow). "חטיבת זיהוי המוצר של דנאהר כוללת את החברות X-rite, Pantone, Esko, MediaBeacon, Videojet, Linx, Laetus  ו-Foba" אמר מנהל החטיבה, יואקים ויידמאניס. חברת AVT הינה חברה יוצאת דופן שמתאפיינת במוצרים חדשניים, מותג מוביל בתחומו, צוות מסור וייחודי והזדמנויות מצויינות לצמיחה. אנו רואים את AVT כהשלמה טבעית לפורטפוליו העסקים של החטיבה, המשרתת את שרשרת הערך של ייצור האריזות והתגיות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , השקעות והון סיכון , חדשות