DSPG איבדה את סמסונג וביטלה ייצור מגבר RF

6 מרץ, 2017

בעקבות הוצאת שבב HDClear מהסמארטפון הבא של סמסנוג, הקטינה DSPG את תחזית מכירות המובייל ברבעון הראשון של 2017 לכ-0.2-05 מיליון דולר בלבד. המנכ"ל עופר אליקים: "אנחנו צופים צמיחה יפה במכירות במחצית השנייה של השנה"

DSPG-HDCLEAR

לאחר סדרה של הצלחות בשילוב שבב העיבוד הקולי שלה HDClear במוצרים של חברת סמסונג, צריכה חברת DSP Group מהרצליה להתמודד עם אכזבה קשה: סמסונג החליטה שלא לשלב אותו בסמארפון החדש שלה. חברת DSPG לא מסרה על כך הודעה מיוחדת, אולם המנכ"ל עופר אליקים סיפר על ההתפתחות האחרונה בשיחת הוועידה שהתקיימה בעקבות פרסום הדוחות השנתיים שלה לפני כחודש. אליקים: "ברבעון הראשון של 2016 אנחנו צופים ירידה במכירות לשוק המובייל בהתבסס על כך שיצרן מוביל החליט לא לשלב את שבב HDClear בדגם הבא של הסמארטפון שלו. לכן אנחנו צופים שהמכירות בתחום הזה יהיו 200-500 אלף דולר. להערכתנו המכירות יהיו חלשות עד למחצית השנייה של 2017, שבה יתאוששו המכירות של HDClear, בעקבות יציאה לשוק של מוצרים המבוססים על נצחונות תכנון חדשים".

המנכ"ל עופר אליקים

HDClear נועד להחליף את DECT

קו המוצרים של טכנולוגיית HDClear מאפשר זיהוי קולי והפעלה קולית מדויקת של מכשירים שונים, דוגמת סמארטפונים, אבזרים לבישים ואבזרי IoT. הוא כולל מעבד DSP של החברה ואלגוריתם המבודד את הקול מהסביבה הרועשת ומאפשר שיחה נקייה מרעשי רקע. בגרסת DBMD4 הרכיב ניתן לשילוב אותו במכשירים קטנים במיוחד. צריכת ההספק הנמוכה ניתן לבצע הפעלה קולית גם כאשר המכשירים במצב "שינה". בחברת DSPG סימנו את מוצרי HDClear כמנוע הצמיחה של החברה שיחליף את שוק ה-DECT המסורתי שלה הנמצא בירידה מתמדת.

התקוות נשענו במידה רבה על הברית שהתפתחה עם חברת סמסונג. בסוף שנת 2015 היא שילבה אותו בשעון החכם שלה Gear S2 smartwatch, ובחודש מרץ 2016 התברר שהוא שולב בתוך הלוח המודפס של הסמארטפון  Galaxy S7 של סמסונג. בהמשך השנה החליטה סמסנוג לשלב את הרכיב של DSPG בתוך מוצר הדגל שלה, Samsung Galaxy Note 7, שיצא לשוק בחודש אוגוסט 2016. אלא שסדרת התקלות בסוללה של המכשיר הביאה להפסקת הייצור שלו ולביטול של הדגם (ומחיקת הפסדים בהיקף של 17 מיליארד דולר).

אליקים סירב למסור פרטים על הסיבות שהביאו את סמסונג להוציא את השבב מהדגם הבא שלה. "שנת 2016 היתה שנת פריצה ל-HDClear. סיפקנו כמות משמעותית של שבבים לשוק, ולמרות שסמסנוג ביטלה את הייצור של הסמארטפון Galaxy Note 7, הצלחנו לעקוף את יעד המכירות ולהגיע למכירות של 15 מיליון דולר בשנה. אנחנו מאמינים שהדרישה הגוברת לשלב ממשקים קוליים במגוון רחב של מוצרים ידחפו את המכירות של מוצרי HDClear ושאנחנו ממוצבי בעמדה שתבטיח צמיחה במכירות".

לוח האם בסמסונג S7 עם המעבד הקולי של DSPG

בסך הכל, ההכנסות של SDPG ב-2016 כולה הסתכמו ב-137.9 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הכנסות של 144.3 מיליון דולר ב-2015. המכירות של HDClear ברבעון האחרון של 2016 הסתכמו ב-2.8 מיליון דולר. בתשובה לשאלת אנליסטים מה החברה מתכננת לעשות בעקבות ההפסד של סמסונג, אליקים ענה: "התוכניות שלנו כלפי קו מוצרי המעבדים הקוליים לא השתנו. יש לנו מפת דרכים ברורה וממוקדת המותאמת למגוון רחב של אבזרים החל מסמארטפונים וכוללת אבזרי IoT, רמקולים חכמים וגזרים חדשים כמו ציוד ביתי".

DSPG ממתינה ל-Q2

"אנחנו לא רואים סיבה לשנות את האסטרטגיה בתחום הזה. להיפך, אנחנו נחושים יותר להשיג נצחונות תכנון בתחום הזה. הכניסה שלנו לסמארטפון Galaxy S7 בשנת 2016 היתה הישג מיוחד במינו. המאמץ הגדול שלנו היה להשיג נצחונות תכנון במגוון מוצרים מחוץ ללקוח הזה, ואני חושב שהצלחנו בכך. אנחנו נתחיל לראות ייצור המוני החל מהמחצית השנייה של 2017. לכן אנחנו חושבים שתהיה חולשה במכירות ברבעון הראשון והשני, אבל שתהיה צמיחה יפה במכירות במחצית השנייה של השנה".

ההערכה הכללית שלו היתה, שבסך הכל יסתכמו המכירות של טכנולוגיית HDClear בכ-5-8 מיליון דולר ב-2017. אליקים גם רמז בסוף השיחה שהטכנולוגיה צפויה להיכנס לקו ייצור של טלפון אחר, אולם לא מסר האם מדובר בסמסונג או בלקוח אחר, ואם מדובר בסמארטפון או בטלפון מסוג אחר.

DSPG ביטלה את פרוייקט מגבר ה-RF

בתוך כך, אליקים גם גילה שהחברה ביטלה את פרוייקט המגבר האלחוטי שהיא נכנסה אליו לפני כשנה. כזכור, בינואר 2016 היא הכריזה על רכיב יוצא דופן בפורטפוליו שלה: מגבר הספק RF עבוד שוק ה-Wi-Fi, אשר מיוצר בתהליך CMOS סטנדרטי של חברת TSMC ומיועד בעיקר לשימוש בנתבים חזקים הפועלים בתקן 802.11ac ובתקן 802.11ax. אלה תקנים חדשים יחסית שנועדו לאפשר למערכות Wi-Fi בתדר 5GHz, להגיע לקצב תקשורת של עד 1Gbps, באמצעות שימוש בריבוי אנטנות שידור וקליטה (MIMO) והגדלת רוחב הפס של התקשורת.

על-פי התוכנית, המגברים החדשים היו אמורים להימכר בשוק החל מהמחצית השנייה של 2017. אולם שינויים שהתחוללו בשוק ושינוי בצרכים של הלקוחות הביאו לכך שחלה ירידה בדרישה למגברים אלחוטיים דיסקרטיים והלקוחות מבקשים פתרון אלחוטי מלא.

אליקים: "בהתחשב בהשקעה המשמעותית שנדרשה לצורך הוצאת המוצר לשוק, החלטנו לא לבצע השקעות נוספות במוצר הזה ולהפנות את המשאבים למוצרים שבהם אנחנו רואים הזדמנויות קרובות יותר להגדלת המכירות. אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים למקד משאבים בהזדמנויות קרובות יותר כמו IoT, Voice-over-IP ומובייל. זו החלטה קשה, אולם אנחנו מחוייבים לבצע השקעות עתידיות במוצרים חדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית