טויוטה חושפת את הרכב האוטונומי הראשון שלה

6 מרץ, 2017

ב-2015 טויוטה הקציבה מיליארד דולר לתחום הנהיגה האוטונומית - כדי להיות הראשונה בשוק. הרכב האוטונומי שלה מצויד בשתי טכנולוגיות מקבילות: מערכת לנהיגה אוטונומית מלאה ברמה 4 ו-5, ומערכת סיוע לנהג למניעת תאונות דרכים

*[בתמונה: הרכב האוטונומי של טויטה, מדגם Lexus LS 600HL]

מרכז הפיתוח של טויוטה (Toyota Research Institute) חשף את הרכב האוטונומי הראשון של החברה, Lexus LS 600HL במסגרת אירוע Prius Challenge שנערך בסוף השבוע בקליפורניה. מדובר ברכב ניסוי שישמש את מרכז הפיתוח של טויוטה לפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית לכל הרמות של אוטונומיה. ערכת הנהיגה האוטונומית ברכב מתבססת על ראיית מכונה ולמידת מכונה. היא מצויידת במערך של חיישני לייזר מסוג LiDAR, מכ"ם ומצלמות. הם מיועדים להעניק כיסוי מלא של השטח מסביב למכונית כדי ולהפחית את התלות במפות מפורטות.

המטרה היא לאפשר לרכב לנוע בביטחון גם באזורים שעדיין לא מופו על-ידי מערכות המיפוי הדינמיות. הרכב מצויד בשתי טכנולוגיות מרכזיות שפיתחה טויוטה: Chauffeur ו-Guardian. מערכת Chauffeur היא מערכת ניווט אוטונומית, המאפשרת לנהג לבחור בנהיגה אוטונומית בדרגה 4, שפועלת רק באזורים מסוימים כגון מרחב עירוני וכבישים בינעירוניים, ונהיגה אוטונומית ברמה 5, הפועלת בכל האזורים. מערכת Guardian משמשת למעשה כמערכת סיוע לנהג, אשר מנטרת את הסביבה החיצונית, וגם בתוך הרכב, ומתריעה מפני סכנות התנגשות. כמו כן, המערכת מתערבת ומשתלטת על הרכב במקרי חירום כדי למנוע התנגשות.

טויוטה בוחרת בנתיב נסיעה עצמאי

זוהי למעשה מערכת מתחרה למערכות ה-ADAS הקיימות בשוק, כדוגמת מערכת ה-ADAS של מובילאיי. טויוטה מתכננת להטמיע את מערכת Guardian במכוניות שלה כבר בשלב מוקדם, עוד לפני שהן ייחשבו לאוטונומיות. חברת טויוטה שוקדת כבר עשור על פיתוח מכונית אוטונומית. בניגוד ליצרניות רכב אחרות, שמפתחות את הרכב האוטונומי שלהן באמצעות שיתופי פעולה או רכישה של חברות טכנולוגיה אחרות, טויוטה בחרה לפתח את הרכב האוטונומי שלה באופן עצמאי.

מרכז הפיתוח TRI משמש למעשה כחטיבה האחראית על פיתוח הטכנולוגיות. בשנת 2015 טויוטה הקצתה ל-TRI תקציב של מיליארד דולר, כדי שתוכל להקדים את יתר יצרניות הרכב ולהיות הראשונה שתשיק רכב אוטונומי מלא ברמה 5, כלומר נהיגה ללא שום התערבות של נהג אנושי בניווט. מנהל מרכז TRI, גיל פראט, מסר בהודעה לעיתונות, שהרכב שהוצג הוא "רכב חכם שמיועד להשתכלל ולהפוך לחכם יותר ויותר עם הזמן. הוא ילמד את ההרגלים והיכולות של הנהג, וגם יפיק תועלת משיתוף מידע עם רכבים אחרים באמצעות טכנולוגיות קישוריות. אנחנו מעריכים ש-Guardian יושק מוקדם יותר ובצורה רחבה יותר מה-Chauffeur, ויעניק סיוע לנהג ברמה גבוהה שיסייע למנוע התנגשויות ולהציל חיי אדם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי