On-Semi מגיעה לישראל: מקימה מרכז פיתוח בחיפה

7 מרץ, 2017

און-סמי רכשה את מרכז הפיתוח האלחוטי של יבמ בישראל. הוא יהיה מרכז הפיתוח הישראלי הראשון שלה, ויתמקד בפיתוח מערכות מכ"ם עבור כלי רכב ויישומי נהיגה אוטונומית

חברת און סמי (ON Semiconductor) מפניקס, אריזונה, רכשה את מחלקת טכנולוגיות הגלים המילימטריים של חברת יבמ בחיפה, לצורך שימוש בהם במערכות מכ"ם לכלי-רכב. בעקבות העיסקה שהתבשלה במשך ארבעת החודשים האחרונים, היא מקימה בישראל מרכז מחקר ופיתוח המעסיק בשלב הראשון 15 עובדים ממחלקת הפיתוח שנירכשה מיבמ ישראל. ל-Techtime נודע שהמרכז החדש ייכנס למבנה משלו באזור חיפה לקראת סוף חודש אפריל. מרכז הפיתוח הישראלי יהיה תחת האחריות של חטיבת פתרונות הרכב בתוך קבוצת חיישני התמונה של החברה.

החברה מסרה שהעיסקה מאפשרת לה להרחיב את פעילות חיישני התמונה לשוק הרכב שלה, ולהופכה לחטיבה המפתחת מגוון רחב של חיישנים לשוק הרכב. "המכ"ם הוא חיישן משלים לחיישני התמונה, בשוק המתפתח של נהיגה אוטונומית, בזכות יכולתו למדוד את המיקום והמהירות של אובייקטים גם כאשר תנאי הראייה קשים מאוד. השילוב של שתי הטכנולוגיות יאפשר לאון סמי לספק פתרונות למגמה הגוברת של היתוך חיישנים (sensor fusion), כלומר שימוש במידע המגיע ממספר טכנולוגיות חישה שונות בו-זמנית, כדי לשפר את הדיוק והבטיחות של התחבורה".

טכנולוגיית E-band ישראלית

מנהל קבוצת חיישני התמונה (Image Sensor Group) בחברה, טאנר אוסליק, אמר שהצוות הישראלי והטכנולוגיות שהוא פיתח יסייעו להגדיל את פעילות החברה בתחום הרכב, מעבר לגידול בשוק המצלמות הממונעות. "אנחנו מצפים לספק מוצרי חישה חדשים שיסייעו ללקוחותינו לפתח את מערכות הבטיחות (ADAS) של הדור הבא ואת פתרונות הנהיגה האוטונומיים המלאים".

מרכז הפיתוח בחיפה מתמקד בפיתוח שבבי תקשורת (משדר ומקלט) בתדרי E-band מילימטריים במטרה לאפשר קצב העברת נתונים של עד 10GBits לשנייה. המקמ"ש של הקבוצה הישראלית פועל בתדר של 60GHz ומיוצר בתהליך סיליקון גרמניום (SiGe) של יבמ. הקבוצה הדגימה מקמ"ש ברכיב יחיד הכולל את מעגלי ה-RF וממיר ADC בתוך השבב. היעד הראשוני הוא הוא לפתח רכיב חסכוני באנרגיה הצורך המגיע לקצב העברת נתונים של 1.5Gbps למרחק של מטר אחד, בצריכת הספק כוללת הנמוכה מ-150mW.

ארגון מחדש בחברת און-סמי

בשנה האחרונה ביצעה און-סמי מספר מהלכים חשובים במסגרת היערכות חדשה. בחודש ספטמבר 2015 היא השלימה את רכישת חברת Fairchild Semiconductor, תמורת 2.4 מיליארד דולר. און סמיקונדטור מתמחה בתחום ניהול ההספק והאותות וייצור רכיבים אנלוגיים ודיסקרטיים לתחומי הרכב, התקשורת, המחשוב, הצרכנות, הרפואה והתעשייה הצבאית. חברת Fairchild הוותיקה (הוקמה ב-1957) מתמחה בתחום ניהול ההספק, שחשיבותו עולה בתחומים כגון IoT ומרכזי מידע. בעקבות השלמת ביצעה ON Semiconductor ארגון מחדש של החברה לשלוש חטיבות מרכזיות: חטיבת פתרונות הספק, חטיבת פתרונות אנלוגיים וחטיבת חיישני ההדמאה.

החברה לא מסרה פרטים על היקף העיסקה. חברת או-סמיקונדקטור הינה אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם. היא מעסיקה 32,000 עובדים בעולם ובשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-3.9 מיליארד דולר. החברה נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של 6.44 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי