RadiActive גייסה 5.7 מ' דולר מקרן סינית

8 מרץ, 2017

החברה פיתחה מכשיר רובוטי החוסם את הקרינה הנפלטת ממכשירי שיקוף בחדרי צנתור, ובכך יאפשר לרופאים להתנהל בחדר ללא לבוש מגן

*[מקור תמונה: RadiActive]

חברת RadiAction הישראלית השלימה סבב גיוס בהיקף של 5.7 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות הסינית HighGround Capital, ובהשתתפות משקיע סיני אסטרטגי נוסף, שפעיל בארצות הברית, וקרן אמריקאית נוספת.

HighGround Capital מפעילה חטיבה גדולה בתחום המכשור הרפואי, וזוהי ההשקעה הראשונה של הקרן מחוץ לשוק הסיני. הגיוס הנוכחי ישמש את RadiActive להגדלת והאצת פעילות הפיתוח, ביצוע ניסויים וקבלת אישורים רגולטוריים במטרה להביא את המוצר לשיווק

RadiAction הוקמה בשנת 2014 במסגרת חממת RadBiomed של משפחת זיסאפל, וגייסה בסבב הסיד כמיליון דולר מהחממה, המדען הראשי ומספר משקיעי אנג’ל אמריקנים.

מאחורי החברה עומדים יונתן יפעת, המשמש כמנכ"ל, וכן היזם הסדרתי, ד"ר אמיר בלסון, שהקים יותר מעשר חברות בתחום הרפואי.

מכשיר שמבודד את מקור הקרינה עצמו

RadiAction מפתחת מגן קרינה חדשני שמתממשק למכשירי השיקוף בחדרי הצנתורים ומפחית בצורה דרמטית את רמות הקרינה שלן נחשף הצוות הרפואי, בעיה שכיום אין לה מענה מספק. המכשיר של RadiAction יאפשר לרופאים להוריד את פרטי הלבוש והמיגון הכבדים העשויים מעופרת הנמצאים כיום בשימוש ולא השתנו זה עשרות שנים, ואף יספק להם רמת הגנה טובה יותר.

מאחר שמכשיר השיקוף נע סביב הנבדק ומצלם אותו מזוויות רבות, אין כיום טכנולוגיה המאפשרת לבודד את הקרינה הנפלטת לחדר והרופא נדרש ללבוש לבוש מגן. המכשיר של RadiAction נע באופן אוטומטי ביחד עם מכשיר השיקוף לכל זווית שאליה הוא זז וחוסם את מקור הקרינה באמצעות קירות הגנה, וכך למעשה מבודד את הקרינה הנפלטת ממכשיר השיקוף ומאפשרת לרופאים להתנהל בחדר השיקוף ללא ציוד מגן.

בניסויים שערכה החברה עלה כי הטכנולוגיה של החברה עשויה להפחית ב-97% ואף יותר את רמות הקרינה ברחבי חדר הצנתורים, ללא כל צורך בפרטי מיגון אישיים של הצוות. על פי הערכת החברה, השוק הפוטנציאל של המוצר בעולם נאמד בכ-1.25 מיליארד דולרים.

לדברי יונתן יפעת, מנכ"ל RadiAction: "מדובר בגיוס אסטרטגי מקרן השקעות גדולה שצפויה לסלול עבורנו את הדרך לשוק הסיני שצומח בקצב מהיר. הפיתוח שלנו למעשה מעביר את ההגנה מקרינה למכשירי השיקוף עצמם ובכך מוריד את רמות הקרינה לצוות הרפואי בשיעור ניכר ומייתר את הצורך בלבוש מגן."

שכיחות פרוצדורות הצנתור המתבצעות בפולשנות מינימלית ותחת שיקוף רנטגן נמצאת במגמת עלייה מתמדת בכל העולם. כיום, המצנתרים נמצאים בסיכון מוגבר משמעותית לפתח גידולים במוח, קטרקט, פגיעות קוגנטיביות וכן סוגים שונים של סרטן, כגון לימפומה ולוקמיה. בנוסף, לבוש ההגנה הכבד והמסורבל שהם נאלצים ללבוש מוביל לפגיעות אורטופדיות רבות שמגבילות את היקף העבודה של הרופאים ואף מובילות פעמים רבות לפרישה מוקדמת שלהם מהמקצוע.

לדברי יפעת, הפתרון של החברה יאפשר לצוות הרפואי להגדיל את מספר הפרוצדורות ומשך השהות בחדרי הצנתורים, לעבוד בנוחות וביעילות וכן להפחית בצורה משמעותית את הסכנות הכרוכות בחשיפה לקרינה ואת הפגיעות האורתופדיות שהפכו לשגרה בחייהם בעקבות לבוש העופרת הכבד.

הטכנולוגיה של RadiAction, שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח, מוגנת באמצעות מספר משפחות פטנטים מאושרות בארצות הברית וברחבי העולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי