ECI פיתחה טכנולוגיית הצפנה לסיבים אופטיים

12 מרץ, 2017

טכנולוגיית ההצפנה החדשה מגינה על השכבה הפיסית, שהיא השכבה הראשונה במודל התקשורת. לכן ניתן לקבל זמני השהייה קצרים מאוד, ולהעביר מידע בקצב של עד 200Gbps

חברת ECI מפתח-תקווה פיתחה טכנולוגיית הצפנה אשר מסתירה את המידע העובר בסיבים אופטים, במטרה להימנע מהאזנה לא מורשית ומיירוט התקשורת בסיבים. הטכנולוגיה החדש משולבת בחבילת פתרונות ELASTIC Network של החברה. הוא מאפשר להגן על תשדורות המגיעות למהירות העברת מידע של עד 200Gbps. סגן נשיא למוצרים ב-ECI, ג'ימי מזרחי, אמר שבטיחות המידע היא דרישה קריטית בכל ארגון כיום. "תעבורת הנתונים ניתנת ליירוט בכל נקודה ברשת התקשורת, בהן גם באמצעות התקנת נקודות האזנה על-גבי הסיבים האופטיים עצמם. לכן הצפנת השכבה האופטית חיונית בכל אסטרטגיית הגנה על הרשת".

הרשתות פרוצות גם בקרקעית הים

ראוי לציין שלמרות שהסיבים האופטיים נחשבים לחסינים יחסית מפני ציטוט, מפני שיש צורך בגישה פיסית אל הקו, בעשרים השנים האחרונות פותחו טכניקות רבות לצוטט אליהן. רובן מבוססות על התקנת מפצל אופטי בסיב עצמו, המוציא חלק מהמידע החוצה. בעבר ניתן היה לגלות אותם מכיוון שהתקנת המפצל יצרה ניחות משמעותי של האות שניתן היה להרגיש בהופעתו. אלא שלאחרונה החלו להשתמש סוכנויות ממשלתיות בעולם במפצלים (Clip on Coupler) בעלי רמת ניחות קטנה שקשה לאתר את התחברותם לרשת המטרה האופטית. כך למשל, בתקשורת התפרסמו ידיעות על-כך שגם ארצות הברית וגם רוסיה מפעילות ספינות ביון המאזינות לתשדורות העוברות בכבלים אופטיים בקרקעית היום.

טכנולוגיית ההצפנה מתבצעת בשכבה הפיסית של התקשורת. על-פי מודל התקשורת הסטנדרטי השכבה הזו נקרית L1, ועוסקת בהגדרת הפרמטרים הפיסיקליים של קו התקשורת, כדי להבטיח שהוא יהיה תואם לקווי תקשורת אחרים. הצפנה ברמה הזו אינה צריכה להתמודד עם העיבוד של אינפורמציה המגיעה בחבילות בפרוטוקוליפם גבוהים יותר, ועל-כן גם חוסכת בפעולות חישוב (כמו למשל כאלב הדרושות בעת ההצפנה והיפענוח של תשדורות איתרנט) ומאפשרת לספק מהירויות גבוהות תקשורת גבוהות, או כפי שהן מכונות: השהייה נמוכה.

תוספת חדשה לחבילת LightSEC

חברת ECI מסרה שהטכנולוגיה מסופקת במתכונת של שירות ערך מוסף, המאפשר לספקיות שירותי התקשורת לספק אותה כתכונה נוספת תמורת תשלום. "ההצפנה האופטית עדיפה בעיקר במצבים שבהם יש להשהייה השלכות כבדות משקל, כמו למשל במערכות בריאות, ערים חכמות, ותחבורה חכמה". הטכנולוגיה להצפנה אופטית היא התוספת האחרונה לחבילת האבטחה LightSEC של חברת ECI. מדובר בחבילה של פתרונות חומרה ותוכנה אשר עוקבים אחר כל ביצועי הרשת כדי לאתר חדירות, פריצות, השחתה או כל פעילות עויינת אחרת בכל שכבות התקשורת של הרשת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אנרגיה וסביבה , חדשות , תקשורת