קרן בירד תומכת בשיתוף הפעולה בין Vimmi וטק מהינדרה

14 מרץ, 2017

קרן בירד העניקה מימון של 900 אלף לפרוייקט פיתוח שיאפשר להאיץ את תעבורת הווידאו ברשתות תקשורת סלולריות, באמצעות אלגוריתמים ללימוד מכונה הפועלים בקצות הרשת ולא במרכזה

קרן בירד (Bird), הקרן הדו-לאומית אמריקנית-ישראלית למחקר ופיתוח, העניקה מימון בסך של 900 אלף דולר לתמיכה בשיתוף הפעולה שבין חברת ווימי (Vimmi) מרחובות לבין חברת טק מהינדרה האמריקאית (הנמצאת בבעלות טק מהינדרה ההודית), לפיתוח ויישום רשת מתקדמת להעברת וידיאו (MDN  – Mobile Delivery Network) עבור מפעילי מובייל.

חברת ווימי, העוסקת בתחום ניהול והעברת ווידיאו עבור מפעילי מובייל, וטק מהינדרה טכנולוגיות, ספקית עולמית של פתרונות טכנולוגיית רשת, מפתחות ביחד רשת מתקדמת להעברת שידורי וידאו (MDN – Mobile Delivery Network) עבור מפעילי מובייל.

פתרון ה-MDN של ווימי ושל טק מהינדרה מעניק למפעילים יכולות מחשוב ענן וסביבת שירות IT בקצות הרשת הסלולרית. הוא מתבסס על תקן מחשוב קצה רב גישה (Multi-access Edge Computing – MEC), המתמקד בהאצת הווידאו בקצות הרשת הסלולרית, קרוב למשתמשים הסופיים, כדי לקבל העברת וידאו מהירה ברשת הסלולרית.

פחות תעבורה בליבת הרשת

הפתרון המשותף של שתי החברות כולל את רשת הפצת הווידאו של Vimmi המתבססת בין השאר על אלגוריתם הפצה דינמי של התוכן (מבוסס לימוד מכונה), ואת תורכנת האנליטיקס לרשתות אלחוטיות (RNIS) של טק מהינדרה. שתי החברות מעריכות שהפתרון מפחית את תעבורת הווידאו בליבת הרשת ב-70%-90%, ומשפר את חווית הצפייה. הפתרון גם מפחית את הזמן הנדרש מרגע בקשת ניגון וידאו עד להתחלתו (Round Trip Time) ותומך בפתרונות loT שונים.

בתעשייה מקובלת ההערכה שתעבורת הווידאו ברשתות הניידות לצמוח בקצב של כ-55% בשנה עד סוף 2021. הדבר מציב אתגר עצום בפני מפעילי הרשתות. הם צריכים לספק מענה לנפחי תעבורה גדולים מאוד וזקוקים לפתרון המאפשר להם התרחבות של השירות כדי שחוויית המשתמש לא תיפגע. "מחשוב קצה רב-גישה (MEC) הוא תקן חדש המסייע למפעילי מובייל לעמוד בביקוש הצרכני העולה לחוויית וידיאו חסכונית ואיכותית. בעזרת שילוב של רשת המובייל המודעת לווידיאו של ווימי עם האנליטיקס של שירות המידע של רשתות אלחוטיות שלנו, אנחנו מצליחים להעניק שירות פורץ דרך בביצועי העברת הווידיאו בתחום המובייל", אומר פיוש גויאל, סמנכ"ל בכיר לשירותי רשת ב-טק מהינדרה.

חברת וימי הוקמה ב-2011 ופיתחה טכנולוגיית רשת העברת תוכן (CDN) לווידאו. החברה מספקת פיתרון באמצעות טכנולוגיות גריד קומפיוטינג ולימוד מכונה, העושות שימוש בקצה הרשת על מנת להפחית דרמטית את רוחב הפס והתשתית הדרושים בכדי לצפות בווידאו באופן מקוון, מבלי להתפשר על איכות הווידיאו. הפתרון שלה מנתח את הבקשות של כל שירות צרכנים, ומקבל החלטות חכמות על בסיס אלגוריתמים הממליצים על הטמנה מראש והזרמות הווידאו הטובות ביותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תקשורת