"בקרוב תושלם תוכנית הביטא של ננו דיימנשן"

15 מרץ, 2017

מסרה מדפסת שביעית במסגרת תוכנית הביטא. בראיון ל-Techtime מסר מנכ"ל ננו דיימנשן עמית דרור שתוכנית הביטא תסתיים בחודשים הקרובים עם מסירה של 10-15 מדפסות. מייד לאחר מכן החברה תיערך לייצור המוני

מנכ"ל ננו דיימנשן עמית דרור

חברת ננו-דיימנשן (Nano Dimension) הודיעה היום כי סיפקה בתשלום את מדפסת הדגל שלה להדפסת מעגלים אלקטרוניים, DragonFly 2020, לחברת סאיקי מדיקל (Syqe Medica) התל-אביבית ישראלית. מדובר במדפסת השביעית שהיא מספקת ללקוחות פוטנציאליים לצרכי הערכה, במסגרת תוכנית הביטא של החברה. חברת סאיקי מתל אביב פיתחה את המשאף הראשון בעולם המאפשר מתן של קנאביס רפואי במינון מדויק.

מבחני ביטא בתעשייה הצבאית האמריקאית

בשנה האחרונה משתמשים במשאפים של סאיקי בבית החולים רמב"ם בחיפה. החברה בונה את אבות הטיפוס של המשאפי באמצעות מדפסות תלת מימד, ומתכננת להשתמש בטכנולוגיה של ננו דיימנשן להמשך הפיתוח של מוצריה.

בראיון ל-Techtime סיפר המנכ"ל עמית דרור שעד היום החברה מסרה שבע מדפסות במסגרת תוכנית הביטא שלה, במתכונת של השכרה/ליסינג. "התוכנית שלנו היא למסור עוד כ-10-15 מדפסות במתכונת הזאת עד לסיום תוכנית הביטא שתסתיים בחודשים הקרובים, ומייד לאחר מכן נתחיל בהיערכות לייצור המוני של המדפסות". הראיון, אגב, התנהל באימייל, בשעה שדרור היה בדרכו לארץ מכנס מקצועי בפיניקס אריזונה.

מי הלקוחות שקיבלו את המדפסות?

דרור: "מרבית לקוחות הביטא הן חברות גדולות אשר מאוד קנאיות לפרטיותן ואנחנו מכבדים זאת. אולם ניתן לספר שאחת מהלקוחות היא חברת Phytec הגרמנית המפתחת פתרונות אלקטרוניקה לתעשייה (מחשבים תעשייתיים בכרטיס, מסופים ממוחשבים וכדומה), חברת Fathom האמריקאית המספקת שירותי פיתוח וייצור בתלת מימד, וכן הפצת מדפסות תלת מימד בעמק הסיליקון, ולקוחות נוספים הכוללים חברות ענק מהתחום הצבאי בארה"ב ובתחום מוצרי הצריכה".

מסוף ממוחשב של חברת Phytec הגרמנית. יוצר בעזרת Dragonfly

תוכנית הביטא של ננו דיימנשן מאפשרת לספק ללקוחות את המדפסת לתקופה של שנה-שנה וחצי במודל ליסינג תמורת 50-100 אלף דולר. הלקוחות בוחנים את הטכנולוגיה של מדפסת DragonFly 2020, ומספקים לננו דיימנשן משוב והערות על תיפקודה.

איזה תגובות אתם מקבלים מהלקוחות?

"הפידבק מהלקוחות חיובי ואפילו חיובי ביותר. לקוחות מספרים לנו על הדפסת מעגלים של 6 ואפילו 12 שכבות, והלחמת רכיבים מעניינים כמו למשל BGA. לקוח נוסף סיפר לנו על תור של קולגות שממתינים שידפיסו להם כרטיסים במדפסת. חברת Phytec הגרמנית משתתפת בימים אלה בתערוכה שבה היא מציגה מוצר שיוצר בהדפסת תלת מימד בעזרת DragonFly2020 שלנi".

אדיסון: "ננו דיימנשן עמדה באבני הדרך המרכזיות"

בתוך כך פירסמה היום חברת המחקר אדיסון, אשר סוקרת חברות טכנולוגיה ישראליות במסגרת מיזם של הבורסה בתל-אביב, עדכון לאנליזה הראשונה שפרסמה על ננו דיימנשן בספטמבר 2016. בעדכון החדש היא לא שינתה את מחיר היעד של מניית ננו דיימנשן, אך כתבה ש"שנת 2016 היתה שנה מוצלחת ביותר עבור ננו דיימנשן, בעודה עוברת אל השלב המסחרי של פיתוח המערכות".

באדיסון הוסיפו כי "נראה שהחברה נמצאת בדרך להשלמת שלב ניסויי הביטא באמצע 2017, ולמסור ללקוחות 50 מדפסות במהלך השנה". להערכת האנליסטים אן מרגרט קרואו ודן רידסדייל, "עמידתה באבני הדרך המרכזיות ובהערכות שלנו במהלך השנה הקרובה תצדיק עלייה משמעותית במחיר המניה". באדיסון קבעו שווי הוגן של 9.57 ש"ח למניה רגילה. מניית ננו דיימנשן מטפסת היום במסחר בבורסה בתל אביב בכ-4.2% למחיר של 4.6 שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה