"שמונה מתוך 10 חברות התוכנה המובילות הן לקוחות שלנו"

15 מרץ, 2017

ד"ר ארט דה ג'יאס ביקר לאחרונה בישראל כדי לציין 20 שנה להקמת שלוחת סינופסיס בארץ. הוא ניצל את ההזדמנות כדי להתפעל מהחדשנות המקומית ולהציג את האסטרטגיה התלת-שלבית של החברה

*[מימין לשמאל: ארט דה ג'יאס; אהוד לוונשטיין מנהל מרכז המכירות של סינופסיס בישראל וגבריאל לזמי סגן נשיא מכירות אירופה]

"שמונה מתוך 10 חברות התוכנה המובילות בעולם הן לקוחות של סינופסיס כיום,  שבע מתוך 10 יצרניות הרכב המובילות ו-16 מתוך 20 הבנקים המסחריים המובילים בעולם". כך אמר לאחרונה ד"ר ארט דה ג'יאס (Aart de Geus), מייסד משותף, מנכ"ל משותף ויו"ר סינופסיס (Synopsys) שביקר לאחרונה בישראל כדי לציין 20 שנה להקמת שלוחת סינופסיס בארץ. הביקור כלל פגישות עם לקוחות, ארוחת ערב עם בכירים במגזר הטכנולוגיה בישראל ואירוע חגיגי לעובדי סינופסיס במשרדי החברה בהרצליה.

אסטרטגיה תלת-שלבית

לדבריו, החברה נמצאת בתהליך צמיחה: "קיימת תנופה טובה מאד בפלטפורמות ה-EDA שלנו, עוצמה נמשכת במוצרי ה-IP שלנו וצמיחה טובה ב-Software Integrity, שהוא שוק מתפתח ומבטיח הזה. האסטרטגיה שלנו בתחום הזה היא קודם כל להרחיב ולהתקין את פלטפורמת ה-sign-off של תוכנה; שנית, להאיץ את החדירה שלנו למגזרי מפתח בתחומי המערכות המשובצות והארגונים הגדולים; ושלישית, לייצר ביקוש למוצרים באמצעות שירותים, שותפים עסקיים ופרוייקטי הסמכה. למרות שזה בשלבים מוקדמים, אנחנו מתקדמים בצורה נהדרת".

בתחום ה-IoT  הוא העריך שיש צורך בצעדי אבטחת מידע ופרטיות לרוחב תהליך הפיתוח של פתרונות IoT, כדי למנוע את רוב נקודות התורפה של אבטחת מידע בתחום זה. הוא ציטט את הצהרת ארגון Online Trust Alliance, שלפיה "100% מתקריות אבטחת המידע ב-IoT היו יכולות להימנע בקלות אם יצרנים ומפתחים היו לוקחים בחשבון אמצעי אבטחת מידע ופרטיות לאורך תהליך הפיתוח".

עלייה באתגרי אימות השבבים

לדברי דה ג'יאס, התחזקות מגמת ה-Smart Everything, מייצרת ביקוש למכשירים קטנים, מהירים, בעלי צריכת הספק נמוכה ומצוידים בכמות הולכת וגדלה של תוכנה. "כתוצאה מכך המורכבות של תכנוני SoC גדלה באופן חד. צוותים של וריפיקציה מתקדמת עומדים כיום בפני אתגר שדורש מהם לא רק לצמצם שגיאות פונקציונליות, אלא גם להאיץ את זמן ה-bring up ואת הזמן לשיווק של תוכנה. התהליך של מציאת ותיקון שגיאות פונקציונליות וביצוע bring up של תוכנה כולל תהליכים של וריפיקציה מורכבת, ובכלל זה פלטפורמות וירטואליות, וריפיקציה סטטית ופורמלית, סימולציה, אמולציה ולבסוף, תכנון אבות טיפוס מבוסס-FPGA".

"עד לא מזמן, כל שלב בתהליך הווריפיקציה בודד משלבים אחרים והיו מופעים רבים של חוסר רציפות בין השלבים השונים. פתרון ה-Synopsys Verification Continuum חותר לעבר רמות גבוהות יותר של תפוקת וריפיקציה ופיתוח תוכנה בשלבים מוקדמים. מטרות אלה מושגות באמצעות המנועים החזקים ביותר בשוק, עם יכולות של קומפילציה מאוחדת (unified compile) ותיקון שגיאות מאוחד, וכן שילוב ילידי  (Native) בין מנועים, טכנולוגיות ומוצרים. כל שלב בתהליך הווריפיקציה מזורז יותר, ומבוזבז פחות זמן במעבר בין השלבים השונים. המהלך הזה משפר דרמטית את תפוקת הווריפיקציה של מערכות על-גבי שבב, bring up מוקדם יותר של תוכנה ופיתוח תוכנה מוקדם יותר".

הרכב נעשה שוק שבבים מרכזי

לדברי דה ג'יאס, תחום הרכב הפך לפלח שוק מרכזי שבו מתמקדת סינופסיס. הוא נוגע בקווי המוצר של סינופסיס בתחומי ה-IP, ה-EDA ואבטחת התוכנה. "בסיס הלקוחות שלנו בתחום הרכב ממשיך להתרחב, כולל חברות סמיקונדקטור חדשות, לצד חברות OEM וספקים גדולים ומובילים. "בזירת הסמיקונדקטורים אנו רואים כמה מגמות דומיננטיות. ראשית, ברבעון הכספים האחרון של סינופסיס, מנובמבר 2016 עד ינואר 2017, התחזית הכללית לשוק היא חיובית יותר ביחס לרבעונים קודמים", אבחן דה ג'יאס. "חלק מהסיבה לכך היא העובדה שחברות משקיעות במוצרים מוקדמים במגוון קטגוריות: IoT, לימוד מכונה, רכב, מציאות וירטואלית ורבודה, תשתית רשתות והצורך הגדל באופן מתמשך בעוצמה מחשוב גדולה יותר במחשוב ענן".

פירות הדיגיטליזציה

לדבריו, "חברות טכנולוגיה ממשיכות לתעדף אימוץ אגרסיבי של סיליקון מתקדם ושל תכנון חדשני, תוך תשומת לב לצורך שלהן לשלוט בעלויות. התחזיות שלנו בשנים האחרונות על פיהן האלקטרוניקה תביא לגל של הזדמנויות חדשות באמצעות אינטליגנציה דיגיטלית, מתחילות להיראות בשטח. אני חושב שהדבר משמח מאד מכיוון שאם יש לך משהו שהוא קצת חכם, מה שאתה רוצה הוא שהוא יהיה חכם יותר, ואחת הדרכים להפוך אותו לחכם יותר הוא לצייד אותו בכוח מחשוב גדול יותר".

דה ג'יאס התפעל מהטכנולוגיה הישראלית: "החדשנות הישראלית בסמיקונדקטורים מתרחשת כבר כמה עשורים, במגוון קטגוריות ובעוצמה גוברת. כמה קטגוריות חשובות הן שבבים לתקשורת ולמרכזי נתונים, רכב, ראיית מכונה, מציאות וירטואלית וחיישנים חכמים. החדשנות הזאת נדחפת בידי תרבות של הישרדות המעודדת את אנשי הטכנולוגיה לנסות דברים חדשים, לשנות את התנאים הנוכחיים וליצור פתרונות בלתי שגרתיים שמניעים צמיחה".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני