בוש ו-Nvidia יפתחו מחשב בינה מלאכותית לרכב אוטונומי

19 מרץ, 2017

המחשב המשותף יתבסס על פלטפורמת NVIDIA DRIVE PX 2 שנבנתה מסביב למעבדי Xavier החדשים, אשר תוכנה במתכונת של מחשב-על בכרטיס שיותקן בתוך רכב אוטונומי. הוא מופיע ביחד עם ערכת כלים לפיתוח יכולות AutoCruise

אחרי המיזוג בין אינטל ומובילאיי, איחוד כוחות נוסף בתחום הרכב האוטונומי: חברת Bosch הגרמנית המספקת תת מערכות לתעשיית הרכב, ויצרנית השבבים Nvidia יפתחו מערכת מחשוב חדשה ממוקדת בינה מלאכותית המיועדת לשימוש במכוניות בעלות יכולת נהיגה אוטונומית. ההכרזה נעשתה בכנס השנתי Bosch Connected World שנערך בברלין בשבוע שעבר. מטרת שתי החברות היא להשיק מערכת נהיגה אוטונומית לייצור המוני עד שנת 2020.

כרטיס NVIDIA DRIVE PX 2

המחשב המשותף ייקרא DRIVE PX AI, יאפשר לאמן מכוניות באמצעות למידה עמוקה במגוון של תרחישי נהיגה מורכבים, כך שיוכלו לפעול באופן אוטונומי ללא צורך בהתערבות. המחשב גם יוכל לקבל באופן מקוון עדכונים ושדרוגים שיספקו לו יכולות חדשות. מנכ"ל בוש, ד"ר וולקמר דנר, הוסיף: "נהיגה אוטונומית הופכת את הכבישים לבטוחים יותר, ובינה מלאכותית היא המפתח לכך. אנחנו הופכים את המכונית לחכמה". מייסד ומנכ"ל נבידיה ג'ן-סן וואנג ציין כי פריצות הדרך האחרונות בתחום הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית מאפשרת להתגבר על אתגר הנהיגה האוטונומית. "באמצעות המחשב, בוש תבנה מערכות לרכב אוטונומיים לייצור המוני. ביחד, ניצור עתיד שבו מכוניות אוטונומיות יספקו ניידות בטוחה לכולם".

התמצאות מבוססת רשתות נוירוניות

המחשב יתבסס על מעבד Xavier החדש של אנבידיה המורכב משבב יחיד (SoC), ומיועד להתמודד עם כל המטלות הנדרשות במהלך נהיגה אוטונומית בדרגה 4. המעבד מסוגל לבצע 30 טריליון פעולות של למידה עמוקה בשנייה ומוגדר על-ידי אנבידיה במעבד למחשבי-על. הוא המעבד מבצע מיפוי תלת-מימדי ברמת פירוט גבוהה (HD) של הסביבה באמצעות טכנולוגיית רשת נוירונים כדי למקם את כלי הרכב והאובייקטים האחרים בכביש ולנווט את הרכב במסלולו.

במהלך הכנס, הציג וואנג את כרטיס המחשב NVIDIA DRIVE PX 2 אשר נבנה על בסיס מעבד Xavier. המחשב מיועד לשמש כפלטפורמת העיבוד לרכב אוטונומי ולבצע את הפעולות המוגדרות על-ידי אנבידיה כ-AutoCruise. הוא מופיע במספר תצורות, החל מתצורה ניידת הכוללת מעבד נייד, קירו פסיבי וצריכת הספק של 10watts, וכלה בתצורה הכוללת שני מעבדי Xavier, ושני מעבדי Tesla GPU של אנבידיה. בנוסף, ניתן לחבר מספר כרטיסים במקביל כדי לקבל מחשב בעל יכולת ניהוג אוטונומי מלאה.

למידה עמוקה ובינה מלאכותית מהוות גישה טכנולוגית המאפשרות לכלי רכב ללמוד כיצד לקבל החלטות בכביש על סמך למידה וניתוח של פעולות קודמות במקום להסתמך על אלגוריתמים מתוכנתים מראש. בתוך כך, בשבוע שעבר הודיעה נבידיה על שיתוף פעולה עם יצרנית המשאיות PACCAR לפיתוח מערכת בינה מלאכותית דומה למשאיות אוטונומיות. PACCAR פיתחה אב טיפוס של משאית אוטונומית בדרגה 4 המתבסת על טכנולוגיית Drive PX 2 של נבידיה. PACCAR כבר ביצעה נסיעות מבחן למשאית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רכב אוטונומי