רפאל מדווחת על שיא במכירות ועל תוכנית רכישות רחבת היקף

19 מרץ, 2017

מכירות החברה ב-2016 הסתכמו בכ-8.3 מיליארד שקל, וצבר ההזמנות מתקרב ל-22 מיליארד שקל. בתחילת החודש היא מכרה אגרות חוב בהיקף של 1.5 מיליארד שקל למימון רכישות ומיזוגים עתידיים

המכירות של חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות (Rafael) צמחו בשנת 2016 בכ-6.5% בהשוואה לשנת 2015 והסתכמו בכ-8.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-473 מיליון שקל, עלייה של 3% בהשוואה ל-2015. החברה דיווחה היום (א') על שיא בצבר ההזמנות שהסתכם בסוף 2016 בכ-21.7 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% בהשוואה לשנה הקודמת. רפאל היא אומנם חברה ממשלתית, אך מחוייבת בדיווח בסיסי לבורסה על תוצאותיה הפיננסיות, מכיוון שהיא הנפיקה לציבור אגרות חוב.

יואב הר-אבן

בתחילת החודש השלימה החברה גיוס אג"ח באמצעות הגופים המוסדיים בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים. הגיוס נעשה כחלק מתוכניות הגידול והצמיחה של החברה, הכוללת הרחבת פעילות בחו"ל באמצעות מיזוגים ורכישות והשקעות חדשות במחקר ופיתוח ובתשתיות. הנושא הזה חזר גם בהסברים לדירוג (AAA) של חברת מידרוג: "אנו מעריכים כי תמורת הגיוס המתוכנן מיועדת בין השאר למימון מיזוגים ורכישות בהיקף משמעותי".

עוזי לנדאו יהיה יו"ר רפאל

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל.) יואב הר-אבן, אמר שהחברה השלימה במהלך שנת 2016 תהליך של ניתוח  אסטרטגי עמוק ומקיף. "במסגרתו בחנו ועידכנו את החזון ואת הייעוד של רפאל עשר שנים קדימה, כדי להמשיך להוביל בפיתוח פתרונות מתקדמים ומערכתיים בתחום הביטחוני, בחזית הטכנולוגיה בארץ ובעולם". רפאל היא אחת מהחברות הביטחוניות הגדולות בישראל, לצד אלביט מערכות, התעשיייה האווירית.

חברת רפאל הינה המעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ עם כ-7,500 עובדים באופן ישיר. 45% מצבר ההזמנות שנרשם בסוף 2016 מיועד לייצוא, כאשר שוקי היעד הבולטים נמצאים באסיה, אירופה ויבשת אמריקה. השנה פתחה החברה נציגות גם באוסטרליה. בתוך כך מתברר כמעט בדרך אגב ששר הביטחון ליברמן הצליח לבצע את המהלך להחלפת יו"ר רפאל. בסיום ההודעה על התוצאות העיסקיות של שנת 2016, ציינה החברה בקצרה: "דירקטוריון רפאל הודה ליצחק גת, יו"ר הדירקטוריון בשלוש השנים האחרונות, על תרומתו ועשייתו למען החברה. היו"ר הנכנס של דירקטוריון רפאל, הד"ר עוזי לנדאו אמר, כי היכולת של החברה… מאפשרת לה להיות נדבך מרכזי בביטחון המדינה".

המשך פיתוח "כיפת ברזל" והרחבת הפעילות בתחום הסייבר

בשנה החולפית התמקדה החברה בשורה של פרויקטים בתחום ההגנה והשליטה והבקרה האווירית, ובכלל זה המשך פיתוח מערכת "כיפת ברזל", השלמת ניסוי מסכם למערכת "שרביט קסמים" יחד עם חברת רייתיאון האמריקנית, המשך פעילות לקידום טילי האוויר-אוויר ושילובם כמערכת הגנה מפני טילים, המשך פעילות מתקדמת של מערכת "כיפה ימית" וכן הצגת יכולת חדשנית לנטרול איום הרחפנים.

בתחומי היבשה והים המשיכה רפאל בפעילות מול צה"ל, כאשר השנה הוחלט לצייד את כל טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר שיוצאים מקו הייצור במערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" לכלים משוריינים. כמו כן, רפאל חתמה ב-2016 על עסקה עם צבא ליטא לאספקת עמדות נשק נשלטות מרחוק וכן ביצעה ניסוי ראשוני מסוגו של ירי טילי ספייק מהפרוטקטור – כלי-שיט לא-מאויש הנמצא בשירות מבצעי וכן פעילויות נוספות.

עסקה משמעותי עם צבא ליטא

בתחומי האוויר והחלל ביצעה רפאל פעילות מתקדמת עם מערכות אוויר-שטח, שדרוג יכולות  ניווט וצילום כגון "לייטנינג", מערכות תקשורת ומודיעין, הנעה בחלל ועוד. החברה גם הרחיבה את פעילותה בתחום הסייבר בשווקים הבין-לאומיים, זאת בנוסף להמשך השלמת הקמת חמ"ל הסייבר הלאומי עליו הופקדה רפאל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית